socialmedia31_08

01/09/13


ΕΥ ΥΓΕΙΑ

Social-γράφοντες μαθητές

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι νέοι «μιλούν» τη δική τους γλώσσα, με επιπτώσεις στον τρόπο γραφής τους. Η γλώσσα όμως είναι ζωντανή και εξελίσσεται. Απαραίτητη παρ' όλα αυτά η προσοχή.
      Pin It

 

 

 

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι νέοι «μιλούν» τη δική τους γλώσσα, με επιπτώσεις στον τρόπο γραφής τους. Η γλώσσα όμως είναι ζωντανή και εξελίσσεται. Απαραίτητη παρ' όλα αυτά η προσοχή

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Η ψηφιακή τεχνολογία βλάπτει τον τρόπο με τον οποίο γράφουν οι μαθητές. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δώσει στους μαθητές μια νέα διέξοδο γραψίματος. Αυτό είναι το καλό. Το κακό είναι το άτυπο στυλ και η προχειρότητα των γραπτών μηνυμάτων και του τρόπου γραφής των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης που παρεισφρέουν στις εργασίες των μαθητών.

 

Ενα μεγάλο κομμάτι του άτυπου ύφους και γλώσσας αποτυπώνεται στον τρόπο γραφής των μαθητών. «Κρατήστε τη γλώσσα του texting μακριά από τις εργασίες σας» παροτρύνουν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές τους. «Δεν ξέρω καν αν το συνειδητοποιούν καθώς γράφουν. Είναι κομμάτι της γλώσσας τους και θέλουν να το γράψουν. Πιστεύω ότι έχουν πρόχειρες συνήθειες μυαλού τις οποίες το Διαδίκτυο τροφοδοτεί», αναφέρει η Κristen Purcell, συγγραφέας σχετικής μελέτης, διευθύντρια του Pew Center’s Internet and American Life Project.

 

Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών (68%) λένε ότι οι τεχνολογίες του Διαδικτύου και των κινητών οδηγούν τα παιδιά στο να κόβουν δρόμους, να χρησιμοποιούν συντομεύσεις στη γραφή τους. Λένε και ότι οι επιδεξιότητες γραφής των μαθητών έχουν μειωθεί κατά την τελευταία δεκαετία. Μπορεί να γράφουν όλη την ώρα, αλλά το chatting και το texting απλά δεν έχουν το βάθος της συζήτησης και της πρόζας. Η συγγραφή μεγάλων εργασιών για τους μαθητές σήμερα είναι ένα δύσκολο έργο, όπως καταδεικνύει η μελέτη: Η ψηφιακή τεχνολογία έχει κάνει τα παιδιά περισσότερο ανυπόμονα με τη διαδικασία της γραφής. Εμπόδια βρίσκουν οι μαθητές και στην κατανόηση περίπλοκου και περισσότερου υλικού, λόγω του τρόπου γραφής των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.

 

Εκτός από την άτυπη γλώσσα, τα γραπτά των μαθητών περιλαμβάνουν και πολλές ακατάλληλες αναφορές, όπως υπογραμμίζεται. Φαίνεται να υπάρχει μια αντίληψη ότι οι μαθητές εσκεμμένα αντιγράφουν και επικολλούν πνευματική ιδιοκτησία από τεμπελιά και αδιαφορία. Αλλά οι εκπαιδευτικοί διαβάζουν σε αυτό τις περισσότερες φορές πραγματική έλλειψη κατανόησης.

 

Οι ψηφιακές τεχνολογίες, συμπεραίνει η μελέτη, επηρεάζουν τον τρόπο γραφής των μαθητών ποικιλοτρόπως. Παράλληλα, όμως, επηρεάζουν και τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, αφού κατά κύριο λόγο συντελούνται… online. Επομένως, χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

 

Επιμέλεια: Ντάνι Βέργου

Scroll to top