12/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παιδιά / έφηβοι

Καλοί βαθμοί λόγω… γονιδίων

Οι επιδόσεις στα διαγωνίσματα έχουν να κάνουν περισσότερο με τα γονίδια, παρά με την ανατροφή και το περιβάλλον.
      Pin It

children doing exams

Τον καταλυτικό ρόλο των γονιδίων στην εκπαίδευση προβάλλει μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα πως οι γενετικές επιρροές εξηγούν το μεγαλύτερο μέρος – σχεδόν το 60% – των διαφορών μεταξύ των μαθητών στις βαθμολογίες των διαγωνισμάτων.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής στο King’s College του Λονδίνου ανέλυσαν τις επιδόσεις άνω των 16.000 Βρετανών 16χρονων διδύμων. Οι δίδυμοι ήσαν είτε ταυτόσημοι (είχαν κοινά το 100% των γονιδίων τους) είτε μη ταυτόσημοι (μοιράζονταν μόνο τα μισά περίπου γονίδια). Το σκεπτικό πίσω από την έρευνα ήταν ότι αν οι ταυτόσημοι δίδυμοι με τα πανομοιότυπα γονίδια παίρνουν διαφορετικούς βαθμούς στα διαγωνίσματα, αυτό δεν μπορεί να οφείλεται σε γενετικές αιτίες, αλλά σε περιβαλλοντικές.

Το συμπέρασμα ήταν ότι, κατά μέσο όρο, τα γονίδια ευθύνονται για το 58% των αποκλίσεων των βαθμών στα διάφορα τεστ GSCE (αντίστοιχα των πανελλαδικών) στα θετικά μαθήματα (μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία). Η επιρροή των γονιδίων φαίνεται να είναι μικρότερη (42%) σε καλλιτεχνικά μαθήματα όπως η ζωγραφική και η μουσική.

Οι αποκλίσεις των βαθμών μεταξύ των μαθητών λόγω των διαφορών του περιβάλλοντος (σχολικού, οικογενειακού κ.λπ.) δεν ξεπερνούν το 36% κατά μέσο όρο για όλα τα μαθήματα μαζί (θετικά και θεωρητικά). Το υπόλοιπο ποσοστό στις βαθμολογικές αποκλίσεις (6%) αποδίδεται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες που είναι ξεχωριστοί για κάθε μαθητή.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι ένας μεγάλος αριθμός γονιδίων φαίνεται να εμπλέκεται στις σχολικές επιδόσεις, αλλά πολλά αυτά δεν έχουν ακόμα ταυτοποιηθεί.

Δείτε ΕΔΩ την πρωτότυπη επιστημονική μελέτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Scroll to top