07/08/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στα όρια του καλού και του κακού

Η ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν αποκαλύπτει τον μελαγχολικό και σκληρό αμερικανικό Νότο, δίνοντας την ευκαιρία στον Νίκολας Κέιτζ για μια μοναδική ερμηνεία που χρόνια είχαμε να δούμε.
      Pin It

Της Λήδας Γαλανού

 

Joe – Μια δυνατή φιλία

 

Στον αμερικανικό Νότο της σκληρότητας, της μοναχικότητας, της σκόνης, του αλκοόλ και της αδιάκοπης βίας, ένας πρώην κατάδικος προσπαθεί να ζήσει μια ανεκτή ζωή από την καλή πλευρά του νόμου. Η γνωριμία του μ’ ένα 15χρονο αγόρι που θέλει να ξεφύγει από τα ξυλοφορτώματα του πατέρα του και την προβληματική του οικογένεια θα τον μεταμορφώσει ακούσια σ’ ένα πρότυπο, ένα role model, παρότι ο ίδιος δεν είναι εφοδιασμένος για να ανταποκριθεί.

 

Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Λάρι Μπράουν και συνθέτει με φινέτσα και αυτοσυγκράτηση ένα ήσυχο αλλά διεισδυτικό ανθρώπινο δράμα, που θυμίζει έντονα την ταινία που μας τον σύστησε, το «George Washington». Σ’ αυτό το κινηματογραφικό σύμπαν, με τα γεμάτα ατμόσφαιρα, αργόσυρτα, μελαγχολικά πλάνα, ο Νίκολας Κέιτζ δίνει μια μοναδική ερμηνεία που χρόνια είχαμε να δούμε στη φιλμογραφία του. Δίπλα του, ο Τάι Σέρινταν, το αγοράκι του «Mud» και του «Δέντρου της Ζωής», αποκαλύπτεται ως εξαιρετικός ηθοποιός, εκτός από ακαταμάχητο πρόσωπο. Ιδιαίτερα τρυφερό, πανέμορφο μέσα στο παρακμιακό τοπίο του, γενναίο στον τρόπο με τον οποίο κοιτά κατάματα το διττό των ανθρώπων, το φιλμ του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν παλεύει να καταλάβει πού βρίσκεται το όριο του καλού και του κακού: το πόρισμα για την ταινία είναι σαφώς ξεκάθαρο, βρίσκεται από την πλευρά των μικρών αριστουργημάτων.

 

Μια τυχαία συνάντηση

 

Ο Πιερ είναι παντρεμένος εδώ και 15 χρόνια, είναι ευτυχής σύζυγος και πατέρας δύο παιδιών. Τα πάντα στη ζωή του θα αλλάξουν όταν γνωρίσει την Ελζά, διαζευγμένη μητέρα, μια γυναίκα που του κόβει την ανάσα, παρότι δεν τολμά να βάλει τις σκέψεις του σε πράξη. Η πρώτη τους γνωριμία είναι εκρηκτική, αλλά αποφασίζουν να μην ανταλλάξουν τηλέφωνα: να αφήσουν την εξέλιξη στη μοίρα. Η πραγματικότητα και το «what if…» διαδέχονται αλλεπάλληλα το ένα το άλλο, στην ιστορία ενός παθιασμένου έρωτα από μακριά.

 

Συνδυασμός του «Sliding Doors» και του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, ταινία γεμάτη «μουσικά διαλείμματα», φωτογραφία βγαλμένη από τα ’80s, ηλιοβασιλέματα, βόλτες, ανεκπλήρωτα πάθη και η Σοφί Μαρσό καλλονή στα 48 της. Ποιος είπε ότι υπάρχει κάτι κακό στα παραπάνω;

 

22 Jump Street

 

Ο Σμιντ και ο Τζένκο επιστρέφουν, στο κολέγιο αυτή τη φορά, διεισδύουν ινκόγκνιτο στις αμερικανικές αδελφότητες και προσπαθούν να αποκαλύψουν μια επικίνδυνη μυστική οργάνωση. Η δεύτερη κοινή αποστολή τους βάζει σε δοκιμασία όχι μόνο… τον περίγυρό τους, αλλά και την ίδια τους τη σχέση, που καλεί για αναθεώρηση.

 

Σίκουελ της περσινής επιτυχημένης κωμωδίας, με δυο απολαυστικούς πρωταγωνιστές, γενναιόδωρο κι ακομπλεξάριστο χιούμορ, που πάσχει ελαφρώς από το ίδιο ζήτημα που ταλανίζει και τους ήρωές της: η δεύτερη φορά δεν είναι ποτέ τόσο συναρπαστική, ή έστω διασκεδαστική, όσο η πρώτη.

 

Σαββατοκύριακο στο Παρίσι

 

Ο Νικ και η Μεγκ Μπάροουζ, Βρετανοί, παντρεμένοι 30 χρόνια, ένα ζευγάρι που διατηρεί την ένταση, τα νεύρα και τον ερωτισμό του πρώτου καιρού της σχέσης τους, δυο καλλιεργημένοι νέοι του ’60 που μεγάλωσαν, αποφασίζουν να γιορτάσουν την επέτειο του γάμου τους μ’ ένα Σαββατοκύριακο στο Παρίσι. Εκεί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις αποφάσεις που θα καθορίσουν το υπόλοιπο της ζωής τους.

 

«Πριν το Ηλιοβασίλεμα – 40 χρόνια μετά» θα μπορούσε να λέγεται η ταινία, από τον σκηνοθέτη του «Notting Hill», μια και σε ολόκληρη τη διάρκειά της φέρνει στο μυαλό το ζευγάρι της τριλογίας του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ, αν πια βρίσκονταν στα 70 χρόνια τους. Μέσα στο πανέμορφο, όχι αναμενόμενα τουριστικό Παρίσι, ο Νικ και η Μεγκ περπατούν, τρέχουν, κάθονται, τρώνε, πίνουν, τσακώνονται και φλερτάρουν, μιλώντας αδιάκοπα για τους εαυτούς τους και τη σχέση τους, με πασπάλισμα από αγαπημένες τους μορφές της λογοτεχνίας και της τέχνης. Μ’ ένα απολαυστικό πρωταγωνιστικό ντουέτο, με ένα πανέξυπνα διατυπωμένο σενάριο στους διαλόγους, η ταινία αποτελεί ευπρόσδεκτη εξάσκηση για το μυαλό και μαζί μια πρωτότυπη, συγκινητική ρομαντική ιστορία στην οποία το χιούμορ αφθονεί. Η δομή και η φύση της είναι τέτοια που αναγκαστικά την ντύνουν με μια θεατρικότητα, μια σχετική ακινησία. Οι ήρωες, στο πλαίσιο τού ότι δίνουν ζωή σ’ ένα σενάριο, ξεφεύγουν συχνά από το πειστικό καθημερινό. Αλλά η ιστορία τους κερδίζει σε οξυδέρκεια και γλυκύτητα, χαρίζει συχνά χαμόγελα και, προς το φινάλε, συγκινεί και βράχους.

 

…………………………………………….

 

* Ακόμα στις αίθουσες:

Σε επανέκδοση το «Fear and Desire», η πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε ποτέ ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το 1953, ένα εκπληκτικό πολεμικό δράμα με έμφαση στην ψυχολογία μιας παγιδευμένης ομάδας στρατιωτών που αναζητά διαφυγή. Πριν πληρώσετε το εισιτήριό σας, ελέγξτε το μέσο προβολής.

 

Scroll to top