- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Θετικό το εννιάμηνο για τα διαφημιστικά

26/10/14 MEDIA,ΘΕΜΑΤΑ,ΘΕΜΑΤΑ - MEDIA

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τη διαρκή ανοδική τους πορεία, όπως φαίνεται, συνεχίζουν τα διαφημιστικά έσοδα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Επειτα από μια συνεχόμενη πενταετία καθίζησης, το εννεάμηνο του 2014 κλείνει με θετικό πρόσημο και αύξηση που αγγίζει το 10% για τη λεγόμενη διαφημιστική δαπάνη, καθώς και ο Σεπτέμβρης που πέρασε έκλεισε έστω και οριακά ανοδικός (0,72%) σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2013.

 

Κι αυτά είναι σαφέστατα τα πιο αισιόδοξα μηνύματα σε μια αγορά που έχει δεινοπαθήσει, με Μέσα Ενημέρωσης και διαφημιστικές εταιρείες να βάζουν λουκέτο τα προηγούμενα χρόνια, να αφήνουν απλήρωτους εργαζόμενους, να βρίσκονται σε αδιέξοδο λόγω χρεών και πάει λέγοντας. Συνολικά στο εννιάμηνο του 2014 τα διαφημιστικά έσοδα σε τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες και ραδιοσταθμούς, σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία της Media Services S.A., έφτασαν τα 903,09 εκατ. ευρώ, όταν πέρσι το ίδιο χρονικό διάστημα δεν ξεπερνούσαν τα 826,96 εκατ. ευρώ. Παρατηρείται δηλαδή συνολική αύξηση 9,21%. Η κύρια ανοδική τάση φαίνεται να αποτυπώνεται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, με αύξηση που αγγίζει το 36,36%, και ακολουθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί με άνοδο κατά 16,44% και τα περιοδικά με 4,23%. Δυστυχώς, αρνητικό πρόσημο εξακολουθούν να παρουσιάζουν τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων, που συνεχίζουν με πτώση 6,99% στο εννιάμηνο. Κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό αν δει κανείς πώς έκλεισε και ο περασμένος Σεπτέμβρης για τις εφημερίδες. Να σημειωθεί ότι από όλα τα αναφερόμενα ποσά δεν έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, μπόνους, φόροι κ.ά., κάτι που σημαίνει βέβαια ότι δεν πρόκειται για καθαρά έσοδα, τα οποία είναι πολύ μικρότερα.

 

Τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2013 σημειώνουν πτώση και μάλιστα κατά 23,74%, καθώς από τα 25,72 εκατ. ευρώ που συγκέντρωναν πέρυσι έφτασαν τα 19,61 εκατ. ευρώ φέτος. Στον αντίποδα κινούνται, όπως φαίνεται, τα ραδιόφωνα, που τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε παρουσιάζουν άνοδο στα διαφημιστικά τους έσοδα και μάλιστα κατά 59% σε σύγκριση με πέρσι, φτάνοντας από τα 4,38 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2013 στα 6,98 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε. Ανοδική, έστω και μικρή, εξακολουθεί να είναι και τον Σεπτέμβριο του 2014 η τάση που παρουσιάζουν τα έσοδα τόσο στους τηλεοπτικούς σταθμούς (7,96%) όσο και στα περιοδικά (4,6%). Το εννιάμηνο του 2014 φαίνεται να διακινήθηκαν συνολικά 5.994 προϊόντα, με τα περισσότερα (3.191) να φιλοξενούνται σε περιοδικά, ενώ ακολουθούν η τηλεόραση (2.232), οι εφημερίδες (1.610) και τα ραδιόφωνα (1.174). Τον Σεπτέμβριο πάλι που μας πέρασε διακινήθηκαν συνολικά 1.847 προϊόντα, με τα περισσότερα και πάλι να εμφανίζονται σε περιοδικά (802), ενώ ακολουθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί (690), οι εφημερίδες (450) και τα ραδιόφωνα (381).

 

Στα κανάλια εθνικής εμβέλειας τώρα, τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα τον Σεπτέμβριο του 2014 συγκέντρωσε το MEGA, φτάνοντας τα 15,34 εκατ. ευρώ και μεταδίδοντας 18.892 μηνύματα. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση ο ΑΝΤ1 με 14,95 εκατ. ευρώ κι έχοντας προβάλει 16.811 σποτάκια, ενώ την τρίτη θέση καπαρώνει ο ALPHA με 7,54 εκατ. ευρώ και 16.666 διαφημιστικά μηνύματα και έπεται το STAR με 6,82 εκατ. ευρώ και 17.622 σποτάκια. Διαφημιστικά έσοδα έχει και η ΝΕΡΙΤ, με το Ν ΕΝΑ να φτάνει τα 243.419 ευρώ (1.784 μηνύματα) και το Ν Sports τα 88.494 ευρώ (326 σποτ).

 

Συνολικά, από 11 τηλεοπτικούς σταθμούς (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας) μεταδόθηκαν 110.008 διαφημιστικά μηνύματα, με τη διάρκειά τους να φτάνει τα 2.286.886 δευτερόλεπτα. Τέσσερις τηλεοπτικοί σταθμοί, ο ΣΚΑΪ, το E TV, το ΕXTRA CHANNEL και το ΝΙCKELODEON TV, εξακολουθούν να μη δημοσιοποιούν στοιχεία παρότι, όπως φαίνεται και από το γράφημα, μεταδίδουν αρκετά διαφημιστικά μηνύματα τα οποία όμως, ενώ υπολογίζονται ως προς τη διάρκειά τους και τον αριθμό τους, δεν υπολογίζονται ως ποσά στα σύνολα που αναφέρονται.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=246761