03/11/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέλι, τέλι, τέλι ήρθαν και τα τέλη

Μετά τους φόρους στα εισοδήματα και τον ΕΝΦΙΑ, καταφτάνουν και τα τέλη κυκλοφορίας - Τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ προσδοκά να εισπράξει το ΥΠΟΙΚ - Ανοιξε η εφαρμογή για την εκτύπωση των ειδοποιητηρίων.
      Pin It

Του Κώστα Τσάβαλου

 

 Σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και σε περισσότερα σημεία έχουν τη δυνατότητα φέτος να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. Εάν περιμένουν την τελευταία στιγμή, όπως πέρυσι, δεν θα αποφύγουν παρόμοιες ουρές  EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


Σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και σε περισσότερα σημεία έχουν τη δυνατότητα φέτος να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. Εάν περιμένουν την τελευταία στιγμή, όπως πέρυσι, δεν θα αποφύγουν παρόμοιες ουρές
EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Ανάσα δεν προλαβαίνουν να πάρουν οι φορολογούμενοι από τους φόρους που πρέπει να εξοφλήσουν μέχρι το τέλος του έτους. Στους φόρους εισοδήματος, την εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ, ήρθαν να προστεθούν και τα τέλη κυκλοφορίας.

 

Οι κάτοχοι 6,3 εκατ. οχημάτων (επιβατικά, δίκυκλα, φορτηγά αυτοκίνητα, λεωφορεία δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης και μοτοσικλετών) καλούνται να καταβάλουν μέχρι τέλος Δεκεμβρίου κάτι παραπάνω από 1 δισ. ευρώ για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας έτους 2015.

 

Στις τράπεζες

 

Τα ειδοποιητήρια είναι ήδη διαθέσιμα στο σύστημα TAXISnet και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα εκτυπώσουν:

 

*Είτε ως πιστοποιημένοι χρήστες, με τους προσωπικούς τους κωδικούς (www.gsis.gr – υπηρεσίες προς πολίτες – τέλη κυκλοφορίας).

 

*Είτε ως μη πιστοποιημένοι χρήστες, καταχωρώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος τους (www.gsis.gr – υπηρεσίες προς πολίτες – περισσότερα).

 

Oσοι πολίτες δεν έχουν άμεση πρόσβαση στο διαδίκτυο, μπορούν με τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους να μεταβούν στις τράπεζες και να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας λαμβάνοντας τη σχετική απόδειξη.

 

Το ύψος των τελών δεν άλλαξε σε σχέση με πέρυσι και για τα οχήματα με ταξινόμηση έως τις 31/10/2012 διαμορφώνονται ως εξής: για 51 μέχρι 300 κ.εκ. 22 ευρώ, 301 μέχρι 785 κ.εκ. 55 ευρώ, 786 μέχρι 1.071 κ.εκ. 120 ευρώ, 1.072 μέχρι 1.357 κ.εκ. 135 ευρώ, 1.358 μέχρι 1.548 κ.εκ. είναι 240 ευρώ, 1.549 μέχρι 1.738 κ.εκ. θα πληρώσουν 265 ευρώ, 1.739 μέχρι 1.928 κ.εκ. 300 ευρώ, 1.929 μέχρι 2.357 κ.εκ. 660 ευρώ, 2.358 μέχρι 3.000 κ.εκ. 880 ευρώ, 3.001 μέχρι 4.000 κ.εκ. 1.100 ευρώ, για οχήματα άνω των 4.001 το κόστος των τελών φτάνει τα 1.320 ευρώ.

 

Στα οχήματα που πρωτοταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ως εξής: 0-100 γρ./χλμ. το κόστος είναι 0 ευρώ, 101-120 γρ./χλμ. 0,90 ευρώ, 121-140 γρ./χλμ. 1,10 ευρώ, 141-160 γρ./χλμ. 1,70 ευρώ, 161-180 γρ./χλμ. 2,25 ευρώ, 181-200 γρ./χλμ. 2,55 ευρώ, 201-250 γρ./χλμ. 2,80 ευρώ και άνω των 251 γρ./χλμ. το κόστος είναι 3,40 ευρώ.

 

Ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού ισχύει για όλα τα προαναφερόμενα αυτοκίνητα, άσχετα από την τεχνολογία που αυτά ενσωματώνουν (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κ.λπ.).

 

Για παράδειγμα, ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο με εκπομπές 150 γρ. διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με 150 χ 1,70 = 255 ευρώ. Ομοίως, ένα αυτοκίνητο με εκπομπές 195 γρ. CΟ2 ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με 195 χ 2,55 = 497,25 ευρώ.

 

Μείωση εσόδων

 

Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα τσουχτερά τέλη για τα παλαιότερα οχήματα μεγάλου κυβισμού και τη στροφή των καταναλωτών στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οδηγούν σταθερά σε μείωση των εισπράξεων του Δημοσίου τα τελευταία χρόνια.

 

Από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι από το 1,6 δισ. ευρώ που ήταν οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας το 2010, περιορίζονται στο 1,057 δισ. ευρώ το 2015, σύμφωνα με την πρόβλεψη του φετινού προϋπολογισμού.

 

Το 2011 τα έσοδα από τα τέλη μειώθηκαν στο 1,12 δισ. ευρώ, δηλαδή χάθηκαν έσοδα περίπου 470 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Το 2012 ανέκαμψαν στο 1,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2013 υποχώρησαν και πάλι στο 1,18 δισ. ευρώ.

 

Προσοχή στις διπλοχρεώσεις

 

Με λάθη, τα οποία μπορεί να σημάνουν διπλή χρέωση τελών κυκλοφορίας για το ίδιο όχημα, άρχισε να λειτουργεί η ηλεκτρονική εφαρμογή για την εκτύπωση των ειδοποιητηρίων πληρωμής των τελών.

 

Σε περιπτώσεις οχημάτων τα οποία είναι δηλωμένα κατά 50% στο όνομα του συζύγου και κατά 50% στο όνομα της συζύγου η εφαρμογή εκδίδει προς εκτύπωση δύο ειδοποιητήρια, ένα για τον σύζυγο και ένα για τη σύζυγο. Το καθένα από τα ειδοποιητήρια αυτά αναγράφει εις το ακέραιο το οφειλόμενο ποσόν τελών κυκλοφορίας για το ίδιο όχημα, καθώς και διαφορετικό αριθμό Ταυτότητας Πληρωμής, πράγμα που σημαίνει ότι η οφειλή των τελών έχει βεβαιωθεί από το σύστημα TAXISNET δύο φορές για το ίδιο όχημα.

 

Το λάθος εμφανίζεται όταν εισέρχεται ο ιδιοκτήτης που κατέχει άδεια κυκλοφορίας κατά 50%, μέσω του λογαριασμού του. Οταν μπαίνει στην εφαρμογή με την εναλλακτική μέθοδο της αναγραφής του ΑΦΜ και του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματός του, το σύστημα τού εμφανίζει, κανονικά, ένα μόνο ειδοποιητήριο στο όνομά του.

 

Scroll to top