01/07/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καψώνι του ΟΑΣ στους επιβάτες

Πιλοτικό πρόγραμμα ελέγχου εισιτηρίων εφαρμόζεται από σήμερα σε 51 γραμμές των μπλε λεωφορείων. Ο κόσμος που πρέπει να μπαίνει από την μπροστινή πόρτα δεν έχει ενημερωθεί.
      Pin It

Πιλοτικό πρόγραμμα ελέγχου εισιτηρίων εφαρμόζεται από σήμερα σε 51 γραμμές των μπλε λεωφορείων. Ο κόσμος που πρέπει να μπαίνει από την μπροστινή πόρτα δεν έχει ενημερωθεί και οι οδηγοί δεν δέχονται να κάνουν τον χωροφύλακα

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

getFile (4)Καλοκαιρινό «καψώνι» ξεκινά από σήμερα για χιλιάδες επιβάτες αλλά και οδηγούς των μπλε λεωφορείων. Στο όνομα της πάταξης της λαθρεπιβίβασης, που υπολογίζεται από τους αρμόδιους ότι φτάνει το 25%, η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών εφαρμόζει πιλοτικά ένα πρόγραμμα ελέγχου των εισιτηρίων σε 51 επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές, περίπου το 20% αυτών που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος του ηπειρωτικού τμήματος της περιφέρειας Αττικής. Στην πλειονότητά τους είναι γραμμές που εξυπηρετούν λαϊκές γειτονιές.

 

Καπέλο 0,30 ευρώ

 

Οι επιβάτες δεν έχουν ενημερωθεί, αφού δεν προηγήθηκε καμία καμπάνια, αλλά είναι υποχρεωμένοι να μπαίνουν στο λεωφορείο μόνον από την μπροστινή πόρτα και να ακυρώνουν το εισιτήριό τους στο μηχάνημα δίπλα στον οδηγό ή να του δείχνουν την κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ότι όσοι δεν έχουν εισιτήριο θα μπορούν να το προμηθευτούν από τον οδηγό, αλλά με… «καπέλο» 0,30 ευρώ, αγοράζοντάς το 1,50 ευρώ αντί του κανονικού 1,20 που ισχύει για τη μονή διαδρομή στα λεωφορεία. Ευτυχώς για τους επιβάτες, λόγω ανοργανωσιάς του ΟΑΣΑ, το μέτρο δεν θα ισχύσει γιατί δεν έχουν τυπωθεί τα ακριβά εισιτήρια!

 

Οσο για τους οδηγούς, η διοίκηση τους καλεί να αναλάβουν ρόλο… χωροφύλακα! «Είμαστε αντίθετοι με το πρωτοφανές μέτρο. Ο οδηγός είναι υπεύθυνος μόνο για την ασφάλεια των επιβατών και του λεωφορείου», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Λ. Σκούλλος, πρόεδρος του σωματείου οδηγών, και πρόσθεσε: «Δεν είναι δυνατόν να αφήνει ο οδηγός το τιμόνι για να υποχρεώσει έναν επιβάτη να μπει από την μπροστινή πόρτα, ούτε να κάνει τον ελεγκτή. Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να πουλάει εισιτήρια και να κινδυνεύει κουβαλώντας τις εισπράξεις». Μας αποκάλυψε ότι πολλά λεωφορεία δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα ενημέρωσης του επιβατικού κοινού ότι πρέπει να επιβιβάζονται από την μπροστινή πόρτα και έτσι ετοιμάστηκαν… χάρτινες πινακίδες. Οι οδηγοί από σήμερα, πριν ξεκινήσουν τη βάρδια τους, καλούνται να περνούν από τον σταθμάρχη, να τις παραλαμβάνουν και να τις αναρτούν στο παρμπρίζ του λεωφορείου! «Ενημερώσαμε τους συναδέλφους ότι δεν υπάρχει κάποια νομοθετική ρύθμιση που να τους υποχρεώνει να παραλάβουν τις πινακίδες», εξηγεί ο πρόεδρος του συνδικάτου.

 

«Το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί», τόνισε στην «Εφ.Συν.» ο Στ. Μανίκας, οδηγός λεωφορείου και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Παρατηρεί μάλιστα ότι οι έλεγχοι ξεκινούν και πάλι από το Πέραμα και άλλες γειτονιές του Πειραιά που δοκιμάζονται από την ανεργία. «Τα οικονομικά τού Οργανισμού, παρά τις μεγάλες περικοπές στους μισθούς μας, δεν έχουν βελτιωθεί. Τα ελλείμματα δεν καλύπτονται από το κυνήγι της λαθρεπιβίβασης, αλλά με σωστά μέτρα. Αν ο στόχος τους είναι να δώσουν τα λεωφορεία στους ιδιώτες, να αφήσουν αυτά τα μέτρα και να το πουν ανοιχτά», υπογραμμίζει.

 

Μείωση δρομολογίων

 

Ο Λ. Σκούλλος μάς περιγράφει και την ταλαιπωρία που θα έχουν από σήμερα οι επιβάτες, καθώς ξεκινά το θερινό ωράριο κίνησης και τα λεωφορεία που θα εκτελούν δρομολόγια και στις 271 λεωφορειακές γραμμές θα είναι μειωμένα κατά 40%. Υπολογίζεται επίσης ότι 600-800 λεωφορεία σε καθημερινή βάση αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη λειτουργία των κλιματιστικών. «Εχουμε ενημερώσει τους συναδέλφους ότι η έλλειψη αυτή ισοδυναμεί με βλάβη και αν δεν διορθωθεί να μην κινούν τα οχήματα», προσθέτει και αναφέρει ότι από τα περίπου 2.100 λεωφορεία της πρώην ΕΘΕΛ σε καθημερινή βάση παραμένουν ακινητοποιημένα έως και 700 οχήματα.

Scroll to top