- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Νέο τραγικό δυστύχημα στην «ξεχασμένη» Ηπειρο
12/09/13 ΕΛΛΑΔΑ
Τα επαναλαμβανόμενα τροχαία στα ίδια σημεία του εθνικού δικτύου αποκαλύπτουν τη διαχρονική αδιαφορία της πολιτείας για βελτίωση της ασφάλειας των δρόμων
ΙΩΑΝΝΙΝΑ Του Φιλήμονα Καραμήτσου
[1]Η τοπική κοινωνία στην Ηπειρο για μία ακόμα φορά φέτος το καλοκαίρι βλέπει στον καθρέφτη τον σκοτεινό της εαυτό. Και δεν κάνει τίποτα, όπως φαίνεται, για να τον αλλάξει. Δύο νέα παιδιά 18 και 23 χρόνων, με καταγωγή από χωριά της Αρτας και της Πρέβεζας, έχασαν τη ζωή τους σε ένα δραματικό τροχαίο δυστύχημα, στις 6 το πρωί της Τετάρτης. Το αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε ο 18χρονος με συνοδηγό τον 23χρονο συγκρούστηκε μετωπικά, αρχικά, με νταλίκα και στη συνέχεια με άλλο φορτηγό και στην ουσία συνεθλίβη ανάμεσα στα δύο οχήματα. Ελαφρά τραυματίστηκαν οι τρεις επιβάτες των δύο φορτηγών.
Στο Χάνι Τερόβου
Το δυστύχημα έγινε στο 31ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Αρτας–Ιωαννίνων, στην περιοχή Χάνι Τερόβου, μια περιοχή γνωστή για την ομορφιά της δίπλα στις πηγές του Λούρου, αλλά και ταυτόσημη με τα τροχαία που με έναν θλιβερό τρόπο επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο πάνω-κάτω στο ίδιο σημείο. Το γεγονός προκάλεσε συγκίνηση σε όλη την Ηπειρο και βύθισε στο πένθος τις οικογένειες των δύο νέων παιδιών. Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, από τροχαίο είχε χαθεί και ο αδερφός του 18χρονου.
Δεν είναι το πρώτο δραματικό τροχαίο φέτος στην Ηπειρο. Είχε προηγηθεί η πολύνεκρη σύγκρουση στη Συκούλα, στην εθνική οδό Αρτας-Αντιρρίου, με πέντε νεκρούς -ανάμεσά τους και παιδιά- συν μία 16χρονη κοπέλα που έχασε τη μάχη για τη ζωή μερικές εβδομάδες μετά. Αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, στα 40 σοβαρά τροχαία δυστυχήματα που καταγράφηκαν, ο απολογισμός ιδιαίτερα της απώλειας νέων ανθρώπων ήταν τραγικός.
Ενας απολογισμός που δείχνει πίσω από τους αριθμούς ότι η κατάσταση με τα τροχαία δεν αλλάζει. Κι ότι αν ο ένας παράγοντας σε ένα δυστύχημα είναι ο άνθρωπος, ο άλλος είναι οι πολιτικές αντιμετώπισης που θα έπρεπε να εφαρμόζει η οργανωμένη πολιτεία για να προστατεύσει τις ζωές των πολιτών της.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Φέτος το καλοκαίρι στην Ηπειρο καταγράφηκαν σε τροχαία 16 νεκροί (έναντι 15 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι), 24 σοβαρά τραυματίες (έναντι 24 επίσης πέρυσι) και 45 ελαφρά τραυματίες (έναντι 48). Από το ρεπορτάζ όμως προκύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων γίνονται σε σημεία των οδικών αξόνων «κοκκινισμένα» εδώ και δεκαετίες για την επικινδυνότητά τους.
Το Χάνι Τερόβου, όπου έγινε το δυστύχημα της Τετάρτης, οι μικρές ευθείες μεταξύ Αρτας και Αμφιλοχίας, η περιοχή από Λυκόστομο ώς Περίβλεπτο στον δρόμο Ιωάννινα–Κακαβιά και οι ευθείες κοντά στο Καλπάκι, όλα αυτά τα σημεία είναι γνωστά από παλιότερα δυστυχήματα. Το σύνολο δε του εθνικού δικτύου από τα Γιάννενα ώς την Αρτα και την Πρέβεζα ελέγχεται σε σταθερή βάση από την Τροχαία, υπάρχουν κάμερες και ραντάρ -πρόσφατα προστέθηκαν και νέα- και συνεχώς οι πινακίδες καλούν σε μείωση της ταχύτητας στα 50 χιλιόμετρα. Η αστυνομία όμως δεν μπορεί να είναι ο μόνος κρατικός φορέας που αντιμετωπίζει το πρόβλημα των τροχαίων στη χώρα μας. Είναι φανερό ότι στην Ηπειρο όπως και σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας, το υπάρχον εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες των συγκοινωνιών.
Η συζήτηση για την ανάγκη νέων οδικών αξόνων έχει ανοίξει εδώ και 15 χρόνια τουλάχιστον. Εσβηνε όμως πάντα μπροστά στην υπόσχεση για την κατασκευή της Ιόνιας οδού, ενός σύγχρονου γεφυριού της Αρτας, για το οποίο ακόμα ψάχνουν, φαίνεται, ποιος θα «θυσιαστεί» για να ξεκινήσουν τα εργοτάξια που τάζει κάθε τόσο το υπουργείο Ανάπτυξης.
Οι αυξημένες ανάγκες συγκοινωνιών μέσα στην Ηπειρο είχαν οδηγήσει από παλιότερα και στην ιδέα για τη δημιουργία ενός κάθετου άξονα που θα ενώνει την Εγνατία με την Πρέβεζα. Αυτός ο άξονας θα αξιοποιούσε και την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου δίνοντας διέξοδο προς την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα, αλλά και τον παραλιακό άξονα Πρέβεζα–Ηγουμενίτσα.
Νέοι οδικοί άξονες
Υπέρμαχος του έργου από όταν ήταν δήμαρχος Λούρου, είναι ο σημερινός δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαΐλης, ο οποίος έζησε κι αυτός χθες το δράμα από την απώλεια του 18χρονου που καταγόταν από τον Λούρο. «Χρειάζεται νέος σχεδιασμός, χωρίς μικροπολιτικές», λέει στην «Εφ.Συν.», επαναφέροντας στο προσκήνιο την πρόταση για ένα σχέδιο οδικών αξόνων που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
Κανείς όμως δεν μοιάζει να ακούει κανέναν. Με μοιρολατρία για «όσα φέρνει η στιγμή», περιμένουμε από την κυβέρνηση και την τρόικα πότε θα αποφασίσουν τη συνέχιση των αυτοκινητοδρόμων.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=110691
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε