- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ανθρακας ο θησαυρός

17/09/13 ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν απαντά για την περιβόητη «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών σε ερώτηση 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

[1]Τα αποτελέσματα από την «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών στα δημοσιονομικά έσοδα του κράτους για τα επόμενα τρία χρόνια, μια συμφωνία που κλείστηκε τον Ιούλιο ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους πλοιοκτήτες, φαίνεται ότι αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό, καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία επίσημη ανακοίνωση για το πόσες εταιρείες συμμετείχαν σ' αυτή την «πρωτότυπη» συμφωνία και πόσα είναι τα χρήματα που δηλώθηκε ότι θα καταβληθούν στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας.

 

Σαφή ερωτήματα

 

Μια συμφωνία, που πολυδιαφημίστηκε από την κυβέρνηση, και μάλιστα για την εφαρμογή της δημιουργήθηκε ειδικό γραφείο στο ΥΝΑ, αλλά παρ' όλα αυτά από τις 12 Ιουλίου, οπότε έληξε η προθεσμία υποβολής των σχετικών δηλώσεων εκ μέρους των ναυτιλιακών εταιρειών, κανένα στοιχείο δεν έχει δοθεί ακόμα.

 

Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε και η πρόσφατη απάντηση που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας σε ερώτηση 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία κατατέθηκε στις 18 Ιουλίου προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας και περιείχε συγκεκριμένα και σαφή ερωτήματα, όπως:

 

• Πόσες εφοπλιστικές εταιρείες δήλωσαν την πρόθεσή τους να συμβάλουν οικειοθελώς στα φορολογικά έσοδα του Δημοσίου, πόσα πλοία αντιστοιχούν σε αυτές τις εταιρείες και ποιο είναι το ποσό που έχει δηλωθεί πως θα καταβληθεί μέσω της εθελοντικής συνεισφοράς που έχει επιλεγεί;

 

• Γιατί επελέγη αυτή η διαδικασία και όχι η υποχρεωτική φορολόγηση; Με ποιες άλλες κατηγορίες πολιτών το Ελληνικό Δημόσιο έχει επιλέξει να προχωρήσει σε ανάλογες συμφωνίες;

 

• Η ειδική μεταχείριση σε μια ομάδα πολιτών έναντι του Δημοσίου δημιουργεί προβλήματα ισονομίας και αντίκειται στη συνταγματική επιταγή για την υποχρέωση των Ελλήνων πολιτών να συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους;

 

Ενα μήνα και δέκα μέρες (28/8/2013) μετά την ερώτηση, ήρθε η απάντηση από το υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία επί της ουσίας δεν έλεγε τίποτα και δεν έδινε καμία σαφή απάντηση στα ερωτήματα των βουλευτών. Εξηγούσε -κάτι που είναι γνωστό- πώς προέκυψε η «εθελοντική συνεισφορά» – «δεδομένης της επιθυμίας της ναυτιλιακής κοινότητας να συνδράμει οικειοθελώς στη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης»-, υποστήριζε το ισχύον ελληνικό σύστημα φορολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών και διευκρίνιζε ότι αυτό ισχύει σε όλη την Ευρώπη.

 

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας μιλώντας στην «Εφ.Συν.» χαρακτήρισε «απαράδεκτο» το γεγονός ότι η κυβέρνηση αρνείται να δώσει ακόμα και στην αξιωματική αντιπολίτευση, και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, τα βασικά στοιχεία που θα επιτρέψουν μια σοβαρή δημοκρατική συζήτηση σχετικά με το πραγματικό όφελος που αποκομίζει η ελληνική κοινωνία από την επιχειρηματική δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας. «Μετά από αυτό, όλα τα επιχειρήματα για τη διατήρηση του απαράδεκτα ευνοιοκρατικού καθεστώτος δεν πείθουν κανέναν για την αξιοπιστία τους» τόνισε.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=114169