- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Στο στόχαστρο και η ακτοπλοΐα
20/09/13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ο κλάδος της ακτοπλοΐας και η περαιτέρω απελευθέρωσή της έχουν μπει για τα καλά στο μικροσκόπιο των τροϊκανών, καθώς ακριβώς αυτό θα είναι το θέμα που πρόκειται να συζητηθεί την ερχόμενη Τρίτη, στη συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης με τους εκπροσώπους της τρόικας.
Ωστόσο, ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης δηλώνει αντίθετος με τη λήψη νέων μέτρων στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς ,όπως είπε χθες, «δεν πιστεύω ότι είμαστε σε φάση που χρειαζόμαστε νέα μέτρα. Ηδη έχουμε πάρει αρκετά μέτρα φιλελευθεροποίησης». «Πρέπει πρώτα να περιμένουμε να δούμε πώς θα λειτουργήσουν οι ρυθμίσεις που ήδη έχουν εφαρμοστεί στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας και στη συνέχεια να ξανασυζητήσουμε», πρόσθεσε.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο και όταν υπουργός Ναυτιλίας ήταν ο Κ. Μουσουρούλης ψηφίστηκε ο νόμος 4150/2013, «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις». Στις 5 Ιουλίου, ο νυν υπουργός Ναυτιλίας, με υπουργικές αποφάσεις του, έθεσε σε εφαρμογή διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου, σύμφωνα με τις οποίες η οργανική σύνθεση πληρώματος του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου των γενικών υπηρεσιών, συμπληρώνεται κατά την κρίση του πλοιοκτήτη, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τον αριθμό των επιβαινόντων, τον εξοπλισμό επί του πλοίου, τις μεθόδους εργασιών που εφαρμόζονται και των μέσων που παρέχονται.
Τότε μάλιστα υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των ναυτεργατικών σωματείων, τα οποία τον χαρακτήριζαν «έκτρωμα» και «ταφόπλακα» για τους Ελληνες ναυτεργάτες και υποστήριζαν ότι με την εφαρμογή του θα μειωθεί έως και 60% ο αριθμός των Ελλήνων ναυτεργατών, ενώ στα επιβατηγά-οχηματαγωγά των διεθνών γραμμών θα καταργηθούν τελείως ορισμένες ειδικότητες και ο κλάδος του ξενοδοχειακού προσωπικού θα οδηγηθεί στα όρια του αφανισμού.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο Μνημόνιο του Ιουλίου δεν γίνεται λόγος για τη λήψη νέων μέτρων στην ακτοπλοΐα. Εκείνο που τονίζεται είναι ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2013 «θα αξιολογηθούν σε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη οι επιπτώσεις των πρόσφατων εργασιακών μεταρρυθμίσεων στον ναυτιλιακό τομέα και θα κάνουν περαιτέρω βήματα για να ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητά του, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης της ευελιξίας στις εργασιακές ρυθμίσεις».
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=116934
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε