- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Κρουαζιερόπλοια χωρίς… πλοηγό
25/09/13 ΕΛΛΑΔΑ
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Χωρίς πλοηγό έμπαιναν και έβγαιναν χθες στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της χώρας κρουαζιερόπλοια και εμπορικά πλοία, μετά την απόφαση που έλαβε το υπουργείο Ναυτιλίας να «βαφτίσει» τη 48ωρη απεργία των πλοηγών «γεγονός ανωτέρας βίας» και να επιτρέψει τον κατάπλου και τον απόπλου των πλοίων χωρίς την επιβίβαση πλοηγού, υπό την προϋπόθεση της συνδρομής των πλοίων από ρυμουλκά.
Τα πληρώματα των ρυμουλκών, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους πλοηγούς, εξήγγειλαν δύο τετράωρες στάσεις εργασίας, μία για χθες και μία για σήμερα από τις 6 έως τις 10 το πρωί. Το ΥΝΑ θεώρησε και τις δύο αυτές τετράωρες στάσεις «γεγονός ανωτέρας βίας» και επέτρεψε την κίνηση των εμπορικών πλοίων εντός των λιμένων χωρίς τη συνδρομή ρυμουλκών.
Καταγγελία
Ολα αυτά κατήγγειλε το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοηγών (ΠΕΠ), τονίζοντας ότι τις εντολές για να μπαίνουν και να βγαίνουν τα πλοία στα λιμάνια χωρίς πλοηγό και χωρίς τη συνδρομή ρυμουλκών τις έδωσαν ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά και οι κατά τόπους λιμενάρχες κατόπιν σχετικής εντολής που έλαβαν από το ΥΝΑ, παρά την ύπαρξη ικανού προσωπικού ασφαλείας, το οποίο είχε ορίσει το σωματείο, όπως προβλέπει ο νόμος για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.
«Δηλαδή, κύριοι του υπουργείου, εάν απεργούσαν και οι πλοίαρχοι των πλοίων, θα επιτρέπατε την πλεύση τους χωρίς καπετάνιους;» ρωτούν με ανακοίνωσή τους οι πλοηγοί και σημειώνουν πως η υποχρέωση πρόσληψης πλοηγού έχει νομοθετηθεί παγκοσμίως για τον έλεγχο και την ασφαλή ναυσιπλοΐα, την αποτροπή των ναυτικών ατυχημάτων και συνεπακόλουθα την προστασία της ζωής, του περιβάλλοντος και της περιουσίας.
Χθες στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσαν τρία κρουαζιερόπλοια (σύμφωνα με πληροφορίες, το ένα από αυτά σε λάθος προβλήτα), ένα στην Κέρκυρα και ένα στον Βόλο, ενώ σήμερα το πρόβλημα αναμένεται να είναι μεγαλύτερο, καθώς οι προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων είναι οκτώ.
Η απόφαση του υπουργείου έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων στον κλάδο των πλοηγών, οι οποίοι απευθυνόμενοι στο ΥΝΑ επισημαίνουν ότι «οι σημερινές (σ.σ. χθεσινές) ενέργειες δεν έβλαψαν τους πλοηγούς, αντίθετα επέφεραν σοβαρό πλήγμα στα υψηλά επίπεδα ασφαλείας των λιμανιών μας». «Σκεφτείτε το αυτό την επόμενη φορά που με τις ενέργειές σας θα ακυρώσετε τη μακρόχρονη προσπάθειά μας που έχει οδηγήσει τα λιμάνια μας, ως προς την ασφάλειά τους, σε μια από τις υψηλότερες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη» προσθέτουν.
Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας κατέθεσε χθες και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας, λέγοντας ότι με την απόφαση που ελήφθη από το υπουργείο παραβιάζεται το δικαίωμα της απεργίας με την καταπάτηση της σχετικής νομοθεσίας. Ο βουλευτής ερωτά τον Μιλτ. Βαρβιτσιώτη γιατί προχώρησε στη συγκεκριμένη απόφαση με δεδομένους τους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος, καθώς και τις προβλέψεις της ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας που καθιστούν υποχρεωτική την πλοήγηση στα ελληνικά λιμάνια.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=120070
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε