- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Στο ΣτΕ για τη ROSCO προσέφυγε η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών

04/10/13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρενέργειες στον διαγωνισμό για την πώληση της ROSCO δημιουργεί, εκ των πραγμάτων, η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε χθες στο ΣτΕ η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών κατά της κοινής υπουργικής απόφασης με την οποία αποσχίστηκε η εταιρεία από τον όμιλο του ΟΣΕ. Η ΕΕΣΣΤΥ, όπως είναι η επίσημη ονομασία της νέας εταιρείας, έχει την ευθύνη για τις επισκευαστικές βάσεις του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, που βρίσκονται στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες εννέα πόλεις. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, με κατάθεση προσφορών από τρεις ομίλους. Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, που ρωτήθηκαν από την «Εφ.Συν.», θεωρούν ότι ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά. Στην αίτηση της Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών επισημαίνεται ότι η απόσχιση της ROSCO πρέπει να ακυρωθεί για τρεις λόγους:

 

● Βλάπτει άμεσα τα εργασιακά συμφέροντα των εργαζομένων, ενώ δεν αποκλείονται απολύσεις.

 

● Εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, λόγω της απόσχισης της συντήρησης του τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ.

 

● Δημιουργεί αρνητικές προοπτικές για την προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση και την οικονομική ανάπτυξη, αφού τα όποια έσοδα από την πώληση θα δοθούν στους δανειστές της χώρας.

 

Από την πλευρά του ΟΣΕ και της θυγατρικής του ΕΡΓΟΣΕ ανακοινώθηκαν χθες οι αναθέσεις δύο νέων έργων. Πρόκειται για το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο, στη γραμμή του προαστιακού, όπου όμως προβλέπεται ότι ώς το τέλος του 2015 θα κατασκευαστεί μόνον η γραμμή, ενώ η ηλεκτροκίνηση θα προχωρήσει με νέα εργολαβία που θα φέρει το τρένο ώς το Ρίο, αλλά το 2018. Στην τριετία που μεσολαβεί η γραμμή θα εξυπηρετείται από ντιζελοκίνητα τρένα. Το δεύτερο έργο, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ, αφορά το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για νέο τμήμα 120 χλμ., με τις δίδυμες σήραγγες του Καλλίδρομου και του όρους Οθρυ, που προβλέπεται να είναι έτοιμο σε 32 μήνες. Με το «αμαρτωλό» αυτό τμήμα, που βαρύνεται με καθυστερήσεις και μεγάλες υπερβάσεις των αρχικών συμβάσεων, θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας και το ταξίδι θα διαρκεί 3,50 ώρες.

 

Χ.ΤΖ.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=126470