- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Κέντρο… διερχομένων ο Πειραιάς
18/10/13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυξάνονται οι τουρίστες που παραμένουν λίγες ώρες (transit) και μειώνονται οι homeporting, που αφήνουν και τα περισσότερα χρήματα
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Σταθερή μείωση σημειώνουν τα τελευταία χρόνια οι επιβάτες (homeporting) της κρουαζιέρας, αυτοί δηλαδή που επιβιβάζονται στο λιμάνι του Πειραιά και αφήνουν τα περισσότερα έσοδα, αντίθετα αύξηση παρουσιάζουν οι transit επιβάτες, αυτοί που διέρχονται από το λιμάνι, παραμένοντας ελάχιστες ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων, λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, δεν προλαβαίνουν να κάνουν και πολλά πράγματα.
Λόγω της σημαντικής αύξησης των transit επιβατών, στα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του πρώτου εννεαμήνου του 2013 (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος) οι αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών παρουσιάζουν αύξηση 12,48% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, και ίσως για τον λόγο αυτό ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης εξέφρασε την εκτίμησή του ότι το 2014 διαφαίνεται ότι θα είναι μια θετική χρονιά για τον τουρισμό της κρουαζιέρας. Τα πιο πάνω στοιχεία αναφέρθηκαν χθες κατά τη διάρκεια των εργασιών της 3ης ημερίδας κρουαζιέρας με θέμα «Οι πολιτικές της κρουαζιέρας του 2014» με βασικό εισηγητή τον Γ. Ανωμερίτη, ο οποίος χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ε.Ε. να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκατ. ευρώ).
Η μείωση στους επιβάτες homeporting εξάγεται και από τα συγκριτικά στοιχεία του ΟΛΠ, από το 2008 μέχρι και το 2012, τα οποία δείχνουν ότι οι επισκέπτες το 2008 ήταν 512.597, ενώ το 2012 κατέβηκαν στους 329.168. Οσον αφορά τους επισκέπτες tranist, το 2008 πέρασαν από τον Πειραιά 1.293.986, ενώ το 2012 ανέβηκαν στους 1.737.757, με μεγαλύτερη αύξηση το 2011 που έφθασαν στους 2.063.087.
Το 2012 οι επιβάτες που διακινήθηκαν στο εσωτερικό της χώρας από το λιμάνι του Πειραιά ήταν 15.911.803. Από αυτούς οι 5.777.638 με την ακτοπλοΐα, οι 1.922.340 για τον Αργοσαρωνικό, οι 8.183.075 με την πορθμειακή γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα και οι 28.750 για την κρουαζιέρα Αργοσαρωνικού. Τα αυτοκίνητα που φορτώθηκαν στα πλοία ήταν 1.599.768 Ι.Χ., 279.610 φορτηγά, 13.051 λεωφορεία και 809.462 δίκυκλα.
Στην αναγκαιότητα υλοποίησης κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στην πόλη του Πειραιά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα των επισκεπτών προς αυτήν, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, προτείνοντας μάλιστα να δημιουργηθεί ειδική λωρίδα, αντίστοιχη εκείνης των Ολυμπιακών Αγώνων, στις εποχές αυξημένης τουριστικής κίνησης, προκειμένου να διευκολύνονται οι επισκέπτες της κρουαζιέρας.
Αναφέρθηκε επίσης και στο νέο λιμάνι κρουαζιέρας και, όπως είπε, από την αρχή ήταν πεπεισμένος ότι η καταλληλότερη τοποθεσία γι’ αυτήν ήταν το λιμάνι του Πειραιά, γιατί η κρουαζιέρα, για να είναι επωφελής, πρέπει να «μπαίνει» μέσα στην πόλη.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκε και η μελέτη για τη χειμερινή κρουαζιέρα στην Ελλάδα, βάσει της οποίας τα βασικά μειονεκτήματα του ελλαδικού χώρου είναι η έλλειψη κατάλληλων λιμενικών υποδομών, η απουσία δημόσιου φορέα προώθησης και προβολής της κρουαζιέρας, η εποχικότητα του τουρισμού κ.ά.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=134888
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε