- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Οσο υπάρχει ο Μπάουι
09/01/13 ART,Αρχείο Άρθρων
Το νέο σινγκλ «Where Are We Now?», ανήμερα στα -χθεσινά- 66α γενέθλιά του, προκάλεσε παγκόσμιο ενθουσιασμό
[1]Και ξαφνικά το ενδιαφέρον των σελίδων δικτύωσης, των ενημερωτικών σάιτ και σύσσωμου του διεθνούς Τύπου μονοπωλεί σήμερα ένα πρόσωπο: ο Ντέιβιντ Μπάουι. Ενα μόνο τραγούδι, μαζί με την υπόσχεση για νέο άλμπουμ τον Μάρτιο, αλλά και τα χθεσινά 66α γενέθλιά του ήταν αρκετά για να βάλουν φωτιά στη μουσική -και όχι μόνο- κοινότητα.
Χωρίς καμία προαναγγελία, ξημερώματα Τρίτης, η Columbia Records κυκλοφόρησε το νέο του σινγκλ με τίτλο «Where are we now?» (αποκλειστικά στο iTunes) προκαλώντας φρενίτιδα. Μια δεκαετία μακριά από τα μουσικά δρώμενα ήταν πάρα πολύ: στερηθήκαμε τις ιδέες του, τον πειραματισμό του, την καλλιτεχνική του τρέλα, το ασυναγώνιστο ύφος του, τις αξιοζήλευτες επιδόσεις του στη σκηνή ακόμα και την γκλαμουριά του. Τελικά ούτε εκείνος άντεξε αυτήν τη σιωπηλή απομάκρυνση στην οποία είχε καταφύγει, ούτε και το κοινό τον χορταίνει ποτέ.
Το κομμάτι «Where are we now?» ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη με παραγωγό τον παλαιό συνεργάτη του Τόνι Βισκόντι και μέσα σε λίγες ώρες το είχαν δει εκατομμύρια χρήστες τού Ιντερνετ. Με την ερώτηση αυτή («Πού είμαστε τώρα;») ο αειθαλής Βρετανός μοιάζει να θέλει να γεφυρώσει το χάσμα που τον χωρίζει από το κοινό του έπειτα από τη μακρά απουσία. «Η αναγγελία του τραγουδιού είναι μια εξαιρετική έκπληξη» σχολίασε ο Τζον Γουίλσον, παρουσιαστής στο BBC4. «Είναι ένας αληθινός καλλιτέχνης, που δεν κυκλοφορεί άλμπουμ μόνο και μόνο για να διατηρείται στο προσκήνιο. Βγάζει δίσκο μόνο όταν έχει κάτι να πει».
Το ολίγον φουτουριστικό βιντεοκλίπ, που συνοδεύει το «Where are we now?», ξεκινά δείχνοντας μια σπασμένη κορνίζα και μιλά για έναν άνθρωπο «χαμένο μέσα στον χρόνο» (lost in time). Mε σαφείς αναφορές στην περίοδο ’77-’78 που ο Μπάουι είχε μετακομίσει στο Βερολίνο, τα πλάνα που περνούν από την οθόνη περιδιαβαίνουν την πόλη και ανασύρουν τις πιο έντονες μνήμες του τραγουδιστή: από την Ποτσντάμερ Πλατς και το εμπορικό κέντρο Ka De We μέχρι το συνεργείο αυτοκινήτων που λειτουργούσε ακριβώς κάτω από το διαμέρισμα που έμενε. Ο δε Μπάουι εμφανίζεται ως κούκλα με παραλλαγμένο το πρόσωπό του!
Την τελευταία φορά που αγοράσαμε άλμπουμ του ήταν το 2003 με το «Reality». Αμέσως μετά, κι ενώ είχε στα σκαριά μια ακόμα μεγαλόπρεπη περιοδεία, τον πρόδωσε η καρδιά του. Kατά τη διάρκεια της συναυλίας στο Hurricane Festival της Γερμανίας αισθάνθηκε έναν πόνο στην πλάτη. Από τη διάγνωση προέκυψε μια αρτηρία βουλωμένη. Υποβλήθηκε σε αγγειοπλαστική κι εγκατέλειψε άρον άρον την περιοδεία. Εκτοτε ζει σε χαμηλούς τόνους, προτιμά την οικογενειακή θαλπωρή στη Νέα Υόρκη, τραγουδά κατ' εξαίρεση, ενώ από το 2006 δεν έχει πατήσει το πόδι του στη σκηνή.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, ολόκληρη η νέα του δισκογραφική δουλειά, με τίτλο «The Next Day» (περιέχει 14 κομμάτια), θα κυκλοφορήσει στις 11 Μαρτίου στην πατρίδα του και την επόμενη ημέρα παγκοσμίως. Οι προπαραγγελίες για τον 30ό δίσκο της καριέρας του έχουν ξεκινήσει ήδη. Συμπτωματικά, λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία, το λονδρέζικο μουσείο Victoria and Albert τον τιμά εγκαινιάζοντας την εκθεση «David Bowie is», στην οποία θα εκτεθούν περισσότερα από 300 αντικείμενα που συνθέτουν την εκκεντρική και πολύπλευρη ζωή του.
Ανάμεσά τους φωτογραφίες, βιντεοκλίπ, ταινίες, χειρόγραφες παρτιτούρες, άλμπουμ, κοστούμια, μουσικά όργανα από την ατελείωτη συλλογή του, αλλά και ντοκουμέντα που μαρτυρούν τους δεσμούς του με καλλιτέχνες όπως ο συγγραφέας Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο εικαστικός Ντάμιεν Χιρστ, οι σχεδιαστές Κενζάι Γιαμαμότο και Αλεξάντερ ΜακΚουίν, ο σκηνοθέτης Νίκολας Ρεγκ.
Οπως λένε και οι στίχοι τού «Where are we now?» («As long as there is you/ as long as there is me…») όσο υπάρχει ο Μπάουι, δεν θα βαρεθούμε ποτέ…
Μ.Κ.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=13799
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε