- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Τα «δώρα» του τραμ στον Πειραιά
15/01/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ
Yπεγράφη χθες η σύμβαση για την επέκταση. Το έργο θα εξυπηρετεί 35.000 επιβάτες την ημέρα και θα φέρει νέους χώρους πρασίνου, τέσσερις πλατείες αλλά και… μποτιλιάρτισμα
Της Χαράς Τζαναβάρα
Νέους χώρους πράσινου και τέσσερις πλατείες (Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και Ευαγγελίστριας) είναι τα «δώρα» που θα φέρει το τραμ στους πολίτες του Πειραιά. Στον τρίτο δήμο της χώρας αναλογούν σήμερα μόλις 1,4 τετραγωνικά μέτρα πρασίνου ανά κάτοικο, όταν στο Λεκανοπέδιο είναι 2,5 και αντιπροσωπεύουν μόλις το 25% της επιφάνειας που επιτάσσουν οι πολεοδομικές προδιαγραφές. Στα περιβαλλοντικά οφέλη περιλαμβάνονται και οι υπόγειοι κάδοι για τα σκουπίδια.
Χθες υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση των 5,2 χλμ. που θα συνδέει μέσα σε 8 λεπτά τον σταθμό στο Νέο Φάληρο με την Ακτή Ποσειδώνος στο λιμάνι, μεταφέροντας 35.0000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και συμβάλλοντας στην απόσυρση 15.000 Ι.Χ. από τους κυκλοφοριακά επιβαρημένους δρόμους της πόλης. Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 61,2 εκατ. ευρώ και η κατασκευή θα ξεκινήσει τον Μάρτιο με προοπτική να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2015, αν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.
Στα μείον όμως πρέπει να επισημανθούν:
* Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα φέρει στην ευρύτερη περιοχή, τόσο στη φάση κατασκευής όσο και της λειτουργίας, δεδομένου ότι οι δρόμοι του Πειραιά είναι στενοί και βρίσκονται στα όρια κορεσμού στις ώρες αιχμής. Γι' αυτό προβλέπονται εκτεταμένες μονοδρομήσεις και αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, που θα αποφασιστούν σε σύσκεψη η οποία θα γίνει την Πέμπτη στον Πειραιά.
* Η έλλειψη συντονισμού με την προβλεπόμενη υπογειοποίηση της γραμμής του Ηλεκτρικού από το Φάληρο ώς τον Πειραιά, που περιλαμβάνει έναν νέο σταθμό στα Καμίνια. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, αλλά δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Ενα μέρος της επέκτασης του τραμ θα κατασκευαστεί δίπλα στον Ηλεκτρικό, αλλά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στη χθεσινή συνέντευξη τύπου διαβεβαίωσε ότι έχει γίνει προγραμματισμός και δεν θα έχουμε στο μέλλον ξήλωμα των γραμμών.
*Η καθυστέρηση που παρουσιάστηκε στην υπογραφή της σύμβασης, αφού η ανάδοχος εταιρεία δυσκολεύτηκε στην έκδοση εγγυητικής επιστολής, σε μια εποχή που όλες οι κατασκευαστικές έχουν εκκρεμότητες (ασφαλιστικές, φορολογικές κ.λπ.).
«Το τραμ είναι η καλύτερα φυλασσόμενη λεωφορειολωρίδα», τόνισε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης απαντώντας στους πολέμιους του μέσου. Πάντως, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος παραδέχθηκε ότι το τραμ στη χώρα μας κινείται με ταχύτητα 5% μικρότερη από αυτήν των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων. Υποσχέθηκε, ωστόσο, ότι το πολυδιαφημισμένο «πράσινο κύμα», δηλαδή η ρύθμιση των φαναριών ώστε να δίνεται προτεραιότητα στο τραμ που σέρνεται από το 2004, θα λειτουργήσει σε έξι μήνες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης προανήγγειλε τη μελλοντική επέκταση των γραμμών προς Καλλίπολη, Κερατσίνι και Πέραμα. Ο δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος εξέφρασε την ικανοποίησή του γιατί με τα νέα έργα «η πόλη ξαναμπαίνει στον χάρτη».
Ο Χρ. Τσίτουρας, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, που έχει την ευθύνη των έργων, ανακοίνωσε ότι:
* Προωθείται με γοργούς ρυθμούς η σύνδεση του μετρό με την παραλιακή διαδρομή του τραμ, με μια προσθήκη 1,2 χλμ. που θα συνδέσει τον νέο σταθμό της Αργυρούπολης με το αμαξοστάσιο το οποίο βρίσκεται μέσα στο παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό.
* Σε συνδυασμό με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου, με βάση τις μελέτες που χρηματοδοτεί το ίδρυμα Ωνάση, το τραμ σε πρώτη φάση θα συνεχίσει από το Σύνταγμα μέσω της Πατησίων, θα φθάσει σε πρώτη φάση έως στην πλατεία Αιγύπτου, στη διασταύρωση με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, με προοπτική να φθάσει στα Πατήσια.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=15336
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε