- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Τέλος πλεύσης αντί φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής

16/01/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επιτελείς της οδού Νίκης για να δικαιολογήσουν την «γκάφα» τους σκέφτηκαν να βάλουν ένα χρηματικό ποσό στους 117.377 Ελληνες «σκαφάτους» αλλά και σε όσους εφεξής επισκέπτονται τα λιμάνια της χώρας

 

Των Μάριου Χριστοδούλου – Αλίκης Μάτση

 

[1]«Καταστροφικό» χαρακτηρίζει εκ των υστέρων η κυβέρνηση τον φόρο πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής που υποχρεώθηκε να αποσύρει, τον οποίος όμως νωρίτερα τον είχε συνυπολογίσει στο «τσουβάλι» με τα υπόλοιπα εισπρακτικά μέτρα και τα οποία σήμερα αναμένεται να περάσουν από το «μικροσκόπιο» του ΔΝΤ για την έγκριση της δόσης.

 

Για να δικαιολογήσει την «γκάφα» της και τα σχόλια που προκάλεσε αυτή η απόφαση, η κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι θα επιβάλει Τέλος που θα κληθούν να πληρώσουν οι 117.377 Ελληνες «σκαφάτοι» αλλά και όσοι εφεξής επισκέπτονται τα λιμάνια τη χώρας.

 

Πρόκειται για το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής, με τα ναύλα ελλιμενισμού των γιοτ να ανέρχονται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε 50 ευρώ τη μέρα για τις μαρίνες της Αττικής και σε 25 ευρώ για τις υπόλοιπες.

 

Επισκέπτης, ο οποίος θα έρθει διά θαλάσσης στην Ελλάδα και έχει προγραμματίσει να μείνει 10 μέρες επιλέγοντας ως σημείο ελλιμενισμού τη μαρίνα του Φλοίσβου, θα πληρώσει για το συγκεκριμένο διάστημα παραμονής 500 ευρώ. Αυτά βέβαια πρόκειται να ισχύσουν για τους τουρίστες.

 

Για όσους έχουν σκάφη τα οποία είναι μόνιμα ελλιμενισμένα στις μαρίνες της χώρας και περιλαμβάνονται στο ελληνικό νηολόγιο, θα υπάρξει διαφορετικό τιμολόγιο. Το παράβολο με το Τέλος που θα πληρώνουν θα είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με αυτό που θα ισχύσει για τους τουρίστες και το οποίο δεν έχει ακόμη αποφασισθεί.

 

Σήμερα τα ναύλα ελλιμενισμού για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανέρχονται σε 500 ευρώ τον χρόνο στην συντριπτική τους πλειονότητα, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις φθάνουν μέχρι και τα 50.000 ευρώ τον χρόνο εφόσον πρόκειται για πολυτελείς θαλαμηγούς.

 

Αυτά προβλέπει το σχέδιο για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής και το οποίο εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται «θαμμένο» σε κάποιο από τα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών. Οι επιτελείς επί της οδού Νίκης το θυμήθηκαν ξαφνικά, μήπως και καταφέρουν να δικαιολογήσουν την «γκάφα» που έκαναν με την απόσυρση του φόρου πολυτελείας σε αυτά τα σκάφη.

 

Ως μεγαλύτερη «γκάφα» λογίζεται από παράγοντες της αγοράς η «απάντηση» που σκαρφίστηκαν στο υπουργείο Οικονομικών, η οποία κάνει λόγο για μηδενικά έσοδα από τον φόρο, όταν αυτός ίσχυσε στο παρελθόν. «Εφόσον στο υπουργείο γνώριζαν ότι ο φόρος πολυτελείας θα είχε περιορισμένη έως ανύπαρκτη εισπρακτική απόδοση, τότε γιατί επανήλθε με τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο;» σχολιάζουν οι ίδιοι παράγοντες.

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών χαρακτηρίζει τον φόρο «καταστροφικό» και για τις εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας σκαφών αναψυχής που συνέβαλε στην απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας. Ο Γιάννης Στουρνάρας δέχτηκε χθες τα «πυρά» του υπουργού Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος, σε συνέντευξή του στον Real FM, χαρακτήρισε «απαράδεκτη» την απόσυρση της διάταξης για τα σκάφη, ενώ για το ίδιο θέμα ο βουλευτής της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει στις διάφορες φάμπρικες που έχουν στηθεί, με τα σκάφη να δηλώνονται ως επαγγελματικά για να μη φορολογούνται.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=15707