- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Κινητοποιήσεις προανήγγειλαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ

05/12/13 ΕΛΛΑΔΑ

Τους οφείλονται δεδουλευμένα δύο μηνών

 

Χωρίς αστικά λεωφορεία κινδυνεύει να μείνει η Θεσσαλονίκη, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ (Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών) ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν από την Παρασκευή σε απεργιακές κινητοποιήσεις με τη μορφή επίσχεσης εργασίας. Αιτία των κινητοποιήσεων, οι οφειλές δεδουλευμένων δύο μηνών (Οκτωβρίου και Νοεμβρίου). Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο δεν έχει ανταποκριθεί επαρκώς στις συμβατικές του υποχρεώσεις προς τον ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα να καθυστερεί μεταξύ άλλων και η μισθοδοσία των 2.700 υπαλλήλων του οργανισμού, και καλούν την κυβέρνηση να ενεργήσει «ώστε να αποφευχθεί η ανεπιθύμητη απ’ όλους μας κατάλυση της συγκοινωνίας στην πόλη μας».

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων, Δημήτρη Τσερμενίδη, την Παρασκευή δεν θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία αν δεν υπάρξει λύση, καθώς σήμερα είναι η τελευταία προβλεπόμενη μέρα για την καταβολή της μισθοδοσίας.

 

Το προηγούμενο… επεισόδιο στο σίριαλ του ΟΑΣΘ είχε παιχτεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ξέσπασε άγρια «κόντρα» ανάμεσα στον οργανισμό και τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που είχε κάνει δηλώσεις για μείωση του λειτουργικού κόστους, ώστε να μην υπάρξει αύξηση του εισιτηρίου για τους πολίτες. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, φανερά ενοχλημένος από τις δηλώσεις του υπουργού, είχε τονίσει ότι υπάρχουν δύο γνωμοδοτήσεις από καθηγητές του Εργατικού Δικαίου, τον Γιάννη Κουκιάδη και τη Βικτωρία Δούκα, που ξεκαθαρίζουν ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις του ΟΑΣΘ δεν θίγονται από το Μνημόνιο.

 

Υπό αυτές τις συνθήκες, για να προχωρήσει ο οργανισμός σε μείωση αποδοχών πρέπει να αλλάξει ο νόμος και η σύμβαση. Σήμερα, το μηνιαίο κόστος του προσωπικού ανέρχεται σε 7.858.000 για 2.690 υπαλλήλους. «Δεν είναι ο ΟΑΣΘ που επιδοτείται, ο επιβάτης επιδοτείται» είχε δηλώσει ο πρόεδρος του οργανισμού, επισημαίνοντας πως ο ΟΑΣΘ χάνει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ από τους περιορισμούς που βάζει το κράτος στα εισιτήρια.

 

Νίκος Φωτόπουλος

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=157498