- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Προ των πυλών η απονομή των LIGHTHOUSE RETAILBUSINESS AWARDS

10/12/13 TA NEA ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Papalios [1]Λίγες μόνο ημέρες έμειναν μέχρι τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου όταν και θα πραγματοποιηθεί η Τελετή Απονομής των LIGHTHOUSE RETAILBUSINESS AWARDS 2013, του καταξιωμένου θεσμού που διοργανώνει για 12η χρονιά η DIRECTION ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Α.Ε. και το περιοδικό RETAILBUSINESS, με κεντρικό μήνυμα «Το RETAIL είναι ΕΔΩ!». O Bαγγέλης Παπαλιός, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Direction Εκδοτικός Οργανισμός και «ψυχή» της διοργάνωσης, μας μιλάει για τον πιο σημαντικό θεσμό για το ελληνικό Λιανεμπόριο και τη Βιομηχανία.

Τα RETAILBUSINESS AWARDS διοργανώνονται φέτος για 12η συνεχή χρονιά. Πώς γεννήθηκε ο θεσμός, ποιος ο στόχος και η αποστολή του και ποια στοιχεία οδήγησαν στην καθιέρωσή του;

Τα RETAILBUSINESS AWARDS ξεκίνησαν το 2002 σαν όραμα και πλέον αποτελούν τον πιο σημαντικό και καταξιωμένο θεσμό για το Λιανεμπόριο και τη Βιομηχανία στην ελληνική αγορά. Φέτος, όπως αναφέρατε, διοργανώνονται για 12η συνεχή χρονιά από την DIRECTION ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ Α.Ε. και το περιοδικό RETAILBUSINESS σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος και τελούν όπως κάθε φορά, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Όλα αυτά τα χρόνια επιβραβεύουν και στηρίζουν τις υγιείς δυνάμεις του ελληνικού λιανικού εμπορίου, που δηλώνουν παρών και είναι εδώ. Στόχος μας ευθύς εξαρχής ήταν να σταθούμε στο πλευρό των ανθρώπων και των επιχειρήσεων, που δίνουν συνεχώς τη μάχη της ανάπτυξης και της προόδου. Αυτό είναι για εμάς το σημαντικότερο «όφελος» από τα βραβεία και ταυτόχρονα και ο λόγος για τον οποίο τα RETAILBUSINESS AWARDS καθιερώθηκαν και αναγνωρίζονται ως η κορυφαία διοργάνωση για το εγχώριο λιανεμπόριο. Ο θεσμός αναδεικνύει και τιμά τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις πρακτικές που ακόμη και στη σημερινή δύσκολη συγκυρία για την οικονομία και την αγορά, οδηγούν τον κλάδο όλο και πιο μπροστά, αποδεικνύοντας πως το λιανεμπόριο παραμένει ισχυρό γιατί κινείται.

Ποια βραβεία απονέμονται στα RETAILBUSINESS AWARDS; Πότε θα γίνει η σχετική Τελετή Απονομής;

Φέτος η Τελετή Απονομής των LIGHTHOUSE RETAILBUSINESS AWARDS θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου στο Metropolitan Expo, και όπως κάθε χρονιά θα αποτελέσει τη μεγάλη γιορτή του Λιανεμπορίου και της Βιομηχανίας.

Στο πλαίσιό της θα αποδοθούν βραβεία στις κατηγορίες: e-retailer 2013, CSR Retail Strategy 2013, Retail Campaign 2013 και Retail Store (SUPERMARKET, ΕΣΤΙΑΣΗ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΙΔΗ, ΕΝΔΥΣΗ-ΥΠΟΔΗΣΗ, ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ).

Επίσης, θα απονεμηθούν τα κορυφαία βραβεία «Retailer of the Year» και «Retail Manager of the Year» και για μια ακόμη χρονιά θα τιμηθούν οι Προμηθευτές της Χρονιάς. Μάλιστα φέτος εκτός από τις κατηγορίες Food & Drink και Non Food, βραβεία Προμηθευτών θα απονεμηθούν και στις κατηγορίες Τεχνολογία και Λευκές και Μαύρες Συσκευές σε συνεργασία με το  Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Μέσα από ποια διαδικασία προκύπτουν οι νικητές των βραβείων;

Όπως συνηθίζω να λέω, τους νικητές τούς βγάζει η ίδια η αγορά. Κάθε χρονιά οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής για τις διάφορες κατηγορίες και στη συνέχεια η Οργανωτική Επιτροπή των βραβείων προχωρά αφενός στην κατάρτιση της short list σε κάθε κατηγορία, αφετέρου στην επιλογή των στελεχών και των επιχειρήσεων που θα διεκδικήσουν τις κορυφαίες διακρίσεις για τον «Retailer» και τον «Retail Manager» της Χρονιάς.

Ακολουθεί ψηφοφορία μέσω ειδικών αριθμημένων ψηφοδελτίων, όπου δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι αναγνώστες-συνδρομητές των περιοδικών της Direction Εκδοτικός Οργανισμός, δημοσιογράφοι που καλύπτουν την αγορά λιανεμπορίου και βιομηχανίας, καθώς και τα μέλη του ΣΕΛΠΕ και της ΕΣΕΕ.

Όσον δε αφορά τα βραβεία για τον «Προμηθευτή της Χρονιάς», οι νικητές στις συγκεκριμένες κατηγορίες προκύπτουν μέσα από ειδική ψηφοφορία, που πραγματοποιείται με την επιστημονική επίβλεψη, όπως σας ανέφερα προηγουμένως, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πατρών. Σε αυτήν συμμετέχουν οι υπεύθυνοι αγορών (buyers) των μεγάλων αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου (supermarket) και από φέτος υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη αλυσίδων της αγοράς ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών.

Πώς διασφαλίζετε την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων και την εγκυρότητα της διαδικασίας που μόλις μας περιγράψατε;

Η διαδικασία -σας διαβεβαιώνω- είναι αδιάβλητη. Η ψηφοφορία γίνεται μέσω αριθμημένων ψηφοδελτίων, στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται και τα στοιχεία του κάθε ψηφοφόρου. Κάθε ψηφοφόρος έχει το δικαίωμα κατάθεσης ενός μόνο ψηφοδελτίου, ενώ κανείς δεν μπορεί να ψηφίσει την επιχείρηση στην οποία εργάζεται. Την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του θεσμού διασφαλίζει για όγδοη συνεχή χρονιά η KPMG ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Α.Ε. ως Ελεγκτικός Φορέας και σας εγγυώμαι προσωπικά πως δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να αμφισβητηθούν τα αποτελέσματα.

Επίσης, όσον αφορά τα βραβεία για τον «Προμηθευτή της Χρονιάς», το κύρος και η ακαδημαϊκή αναγνώριση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πατρών που επιμελούνται επιστημονικά τη σχετική έρευνα νομίζω πως δεν επιτρέπουν να διατυπωθούν καν σκέψεις ή πόσο μάλλον υπόνοιες τυχόν χειραγώγησης των αποτελεσμάτων.

Τέλος, αυτό που θέλω και οφείλω να υπογραμμίσω είναι πως αν εξετάσει κάποιος την πορεία των επιχειρήσεων και των ανθρώπων που βραβεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια στα RETAILBUSINESS AWARDS θα λάβει την πιο ηχηρή απόδειξη για την αξιοπιστία και τη βαρύτητα του θεσμού. Μεταξύ των παλαιότερων νικητών του θεσμού μπορεί κανείς να εντοπίσει στελέχη που ξεχωρίζουν και αφήνουν ακόμη το στίγμα τους στην αγορά λιανικής.

Θα δει επιχειρήσεις που εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν και να αναπτύσσονται εντός και εκτός συνόρων. Οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι που τιμήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από το θεσμό, επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο την εγκυρότητά του. Δεν έχουμε «απώλειες» κι αυτό είναι το δικό μας «βραβείο».

Το λιανεμπόριο έχει επηρεαστεί σημαντικά από τη γενικευμένη ύφεση και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει τα τελευταία χρόνια η χώρα. Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ρόλος των RETAILBUSINESS AWARDS στο σημερινό γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον;

Η ύφεση είναι υπαρκτή και αναντίρρητη πραγματικότητα. Κανείς δεν μπορεί να την αμφισβητήσει. Κανείς δεν αρνείται πως τα τελευταία χρόνια και ο χώρος του λιανεμπορίου αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα Αυτή, όμως, η πραγματικότητα απλά καθιστά ακόμη πιο σημαντική την ύπαρξη του θεσμού. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οφείλουμε να αναδεικνύουμε και να επιβραβεύουμε τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους που κατορθώνουν να οδηγούν τον κλάδο μπροστά. Τα RETAILBUSINESS AWARDS στη σημερινή δύσκολη για όλους μας εποχή έχουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Οι αξίες και οι άριστοι πρέπει να αναγνωρίζονται και να επιβραβεύονται. Ειδικά στους δύσκολους και κρίσιμους καιρούς.

Εμείς πιστεύουμε στην εγχώρια αγορά Λιανεμπορίου και Βιομηχανίας, στα στελέχη και τις επιχειρήσεις της. Πιστεύουμε πως οι άνθρωποί της είναι ικανοί να βρουν τις απαντήσεις στα ερωτηματικά που έχουν υψωθεί μπροστά τους. «Το Retail είναι Εδώ» είναι, άλλωστε, το μήνυμα της φετινής διοργάνωσης και το επιλέξαμε καθώς πραγματικά θεωρούμε πως η αγορά σε καμία περίπτωση δεν έχει απολέσει τη δυναμική της.

Εξαρχής δέσμευσή μας ήταν να συμπορευτούμε με τις υγιείς δυνάμεις της αγοράς, τιμώντας ανθρώπους και επιχειρήσεις που πρωταγωνιστούν στο λιανεμπόριο και τη βιομηχανία. Η προσπάθεια ξεκίνησε σαν όραμα το 2002 και σήμερα έχει εξελιχθεί στον πιο σημαντικό και καταξιωμένο θεσμό του ελληνικού λιανεμπορίου. Στόχος είναι πάντα η επιβράβευση της υγιούς επιχειρηματικότητας, της καινοτόμου σκέψης, των επενδυτικών κινήσεων και των βέλτιστων πρακτικών στο χώρο του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας. Θεωρούμε πως σήμερα αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ανάγκη.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=158319