- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Τέσσερις συλλήψεις για τη βύθιση του «Nour M»

16/12/13 ΕΛΛΑΔΑ

Ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος της εκπροσώπου της πλοιοκτήτριας εταιρείας και 3 μελών του πληρώματος άσκησε η αντεισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου

 

ΡΟΔΟΣ

Του Λουκά Μαστή

 

Nour-M-ploio- [1]Νέα στοιχεία προκύπτουν αναφορικά με τη βύθιση του φορτηγού πλοίου «Nour- M», για την οποία φέρονται να ευθύνονται τα τρία μέλη του πληρώματος αλλά και η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας που βρίσκεται στη Ρόδο.

 

Προχθές η αρμόδια αντεισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου, κ. Σοφία – Μαρία Βαΐτση, άσκησε ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος των εμπλεκομένων, οι οποίοι και συνελήφθησαν. Μάλιστα η εκπρόσωπος της εταιρείας συνελήφθη με την αυτόφωρη διαδικασία, ενώ ακολούθησαν οι συλλήψεις του πλοιάρχου, του ύπαρχου και του α΄μηχανικού, οι οποίοι ζήτησαν και πήραν προθεσμία για να απολογηθούν.

 

Συγκεκριμένα οι ποινικές διώξεις που έχουν ασκηθεί είναι:

 

* Πρόκληση ναυαγίου εκ προθέσεως τελεσμένη διά παραλείψεως από την οποία επήλθε κίνδυνος σε ξένα πράγματα και κίνδυνος σε άνθρωπο (για τα μέλη του πληρώματος).

 

* Ηθική αυτουργία στην πρόκληση ναυαγίου (για την εκπρόσωπο της εταιρείας του πλοίου).

 

* Ρύπανση και υποβάθμιση περιβάλλοντος από κοινού (για τα μέλη του πληρώματος).

 

* Διακεκριμένη φθορά αντικειμένου κοινής ωφέλειας από κοινού διά παραλείψεως με ενδεχόμενο δόλο (για τα μέλη του πληρώματος).

 

Eλεγχος

 

Στη Ρόδο πρόκειται να μεταβεί, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, ομάδα της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) προκειμένου να διεξαχθεί τεχνική διερεύνηση επί του ναυτικού ατυχήματος.

 

Στο μεταξύ, προχθές, με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου, δύτης βούτηξε στο σημείο του ναυαγίου όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, διαπιστώθηκε ασήμαντη διαρροή, ενώ ήδη έχουν τοποθετηθεί τα ειδικά φράγματα για τον περιορισμό της όποιας ρύπανσης.

 

Ηδη το Λιμενικό Ταμείο έχει στείλει εξώδικο προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον πράκτορα με το οποίο τους ζητά να κινήσουν τις διαδικασίες άμεσα τόσο για την απάντληση των καυσίμων όσο και για την ανέλκυση του ναυαγίου. Εφόσον παρέλθει χρονικό διάστημα 10 ημερών και σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν οι διαδικασίες, τότε θα αναλάβει το Λιμενικό Ταμείο με την εταιρεία που συνεργάζεται. Υπενθυμίζεται ότι το φορτηγό πλοίο «Nour M» δεν μπορεί πλέον να πλεύσει, άρα θα πρέπει να διαλυθεί και να πουληθεί ως παλιοσίδερα.

 

Την ίδια ώρα φαίνεται να εγείρονται και νομικά ζητήματα, γι’ αυτό και το Λιμενικό Ταμείο κατέθεσε χθες μήνυση κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας και των υπευθύνων του πληρώματος με την οποία ζητούν την καταβολή χρηματικού ποσού τουλάχιστον 400.000 ευρώ ως αποζημίωση, καταλογίζοντάς τους αδιαφορία.

 

Οπως έγινε γνωστό, η λιμενική αρχή, έχοντας γνώση των δυσμενών καιρικών συνθηκών, είχε προβεί σε ενημέρωση και είχε ζητήσει συνεργασία από τον πλοίαρχο και το πλήρωμα για να προστατευθεί και το πλοίο και το λιμάνι, κάτι για το οποίο δεν επεδείχθη το απαιτούμενο ενδιαφέρον.

 

Δηλώσεις

 

Η βουλευτής Δωδεκανήσου και υπεύθυνη του Τομέα Ναυτιλίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μίκα Ιατρίδη, ζήτησε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να προχωρήσει άμεσα στη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες βυθίστηκε το «Nour-M», λέγοντας μεταξύ άλλων: «Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες δεν μπορούν να αποτελέσουν άλλοθι, πολύ περισσότερο όταν το συγκεκριμένο πλοίο, λόγω του φορτίου του, είχε συγκεντρώσει το διεθνές ενδιαφέρον. Θα πρέπει οι αρμόδιοι φορείς και το Λιμενικό Ταμείο να αποφασίσουν τι είδους λιμάνι θέλουμε και τι υπηρεσίες αυτό θα προσφέρει. Επανειλημμένα οι πλοίαρχοι της ακτοπλοΐας έχουν επισημάνει ότι η ύπαρξη προσκρουστήρων (fenders) στα λιμάνια με τις κατάλληλες προδιαγραφές είναι απολύτως απαραίτητη και, στην περίπτωση μας, η ύπαρξή τους θα μπορούσε να αποτρέψει καταστάσεις όπως αυτή του «Nour-M»».

 

Δριμύς ήταν ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Γάκης, επικεντρώνοντας στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις: «Στις δεξαμενές του πλοίου συνεχίζουν να βρίσκονται καύσιμα και λιπαντικά, από τα οποία αναδύονται έντονες οσμές στην περιοχή γύρω από το ναυάγιο, γεγονός που υποδηλώνει διαρροή. Ο έλεγχος της κατάστασης του κουφαριού και η εκκένωσή του από το πετρέλαιο πρέπει να γίνει άμεσα πριν απειληθεί το περιβάλλον, ενώ επείγουσα κρίνεται και η λήψη αντιρρυπαντικών μέτρων. Επιπλέον, σημαντική είναι η ανέλκυση του πλοίου και η αποκατάσταση των όποιων ζημιών έχουν προκληθεί στο λιμάνι. Κανείς δεν δικαιούται να σιωπά και να επαναπαύεται. Η ύπαρξη μιας “βόμβας μαζικής περιβαλλοντικής καταστροφής” στον βυθό του κεντρικού λιμανιού της Ρόδου προσδιορίζει το πολιτισμικό μας επίπεδο».

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=159779