- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Διαδραστικοί τοίχοι

17/12/13 ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ΚΡΑΥΓΗ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ

Φωτογραφίζει και σχολιάζει ο Τάσος Κωστόπουλος  

 

Σε πείσμα του Διαδικτύου με τα chat groups και τα ψηφιακά «like»/«not like», η παραδοσιακή τεχνολογία του σπρέι και του μαρκαδόρου αναπτύσσει τον δικό της interactive διάλογο, με την παραμόρφωση ή τη δημιουργική αξιοποίηση των ήδη υφιστάμενων συνθημάτων.

 

Προσθήκες και διορθώσεις μπορεί να πληροφορούν το κοινό για την απελευθέρωση ενός προφυλακισμένου διαδηλωτή (1) ή για τη νικηφόρα έκβαση ενός εργατικού αγώνα (2). Να διεξάγουν έναν ιδιόμορφο εθνικό διάλογο για την αστυνομία (3-4), τη θρησκεία (13) και τις νέες τεχνολογίες (5), να ανταλλάσσουν εκτιμήσεις -ήδη από την άνοιξη του 2009- για τη χρήση που μια μελλοντική κυβέρνηση της Αριστεράς επιφυλάσσει στα σώματα ασφαλείας (6), να διορθώνουν τις σεξιστικές παρεκτροπές του γηπεδογενούς αντικατασταλτικού λόγου (8) και να προσθέτουν μια φιλοζωική διάσταση στην παραδοσιακή διεκδίκηση της ισότητας των φύλων (9). Ιδιαίτερα παραγωγική αποδεικνύεται η προσπάθεια να απαντηθεί η αντιεξουσιαστική συνθηματολογική ηγεμονία από φονταμενταλιστική χριστιανορθόδοξη σκοπιά, με την επίκληση ευαγγελικών περικοπών για τη νομιμοποίηση της κοινωνικής ειρήνης (10) και τη συμμόρφωση του εσωτερικού εχθρού με βάση αναχρονιστικά στερεότυπα (11), ενώ δεν λείπει και η υποβολή θετικών προτάσεων για την έξοδο από την κρίση, σε θρησκευτικά ορθή φυσικά κατεύθυνση (7). Στο Πολυτεχνείο της Κρήτης, πάλι, εντυπωσιακός ήταν εν έτει 2004 ο έντονος διάλογος μεταξύ φοιτητών του αντιεξουσιαστικού χώρου και της ριζοσπαστικής Αριστεράς για τις πρόσφατες επιδόσεις τους στις αντιπολεμικές διαδηλώσεις έξω από τη βάση της Σούδας, με κοινό παρονομαστή τη διεκδίκηση της αγωνιστικής πρωτοπορίας (14). Η διαδραστικότητα των εγγραφών μπορεί όμως να έχει και καθαρά προσωπικό χαρακτήρα (12) ή να συνδυάζει δημιουργικά το προσωπικό με το πολιτικό (15).

 

1 [1]

1

2 [2]

2

 

3 [3]

3

4 [4]

4

6 [5]

5

7 [6]

6

7 [7]

7

8 [8]

8 

9 [9]

9

 

10 [10]

10

 

11 [11]

11

 

12 [12]

12

 

13 [13]

13

 

14 [14]

14

 

15 [15]

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=159962