- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
«Πασχίζω να διαχειριστώ τη φήμη μου»
18/12/13 ART
Χριστουγεννιάτικη έκπληξη από τη διάσημη Γαλλίδα χορεύτρια, η οποία θα συνομιλήσει στη σκηνή του Μεγάρου με ένα άλλο «ιερό τέρας» του χορού, τον Ακραμ Καν, ενώ επίσης θα μεταμορφωθεί σε ρομαντική Μαργαρίτα του Δουμά
Της Παρής Σπίνου
[1]Η μοντέρνα Σιλβί και η κλασική Γκιλέμ, η μεγαλύτερη χορεύτρια της εποχής μας, έρχεται για ακόμη μια φορά στην Αθήνα, τις μέρες των Χριστουγέννων, στο Μέγαρο, για να αποκαλύψει τις δύο όψεις που συνθέτουν τον μύθο της. Με το έργο «Sacred Monsters», θα συνομιλήσει στη σκηνή με ένα άλλο «ιερό τέρας» του σύγχρονου χορού, τον Ακραμ Καν, ενώ επίσης θα ερμηνεύσει το υπέροχο «Μαργαρίτα και Αρμάνδος» με τον Μάσιμο Μούρου, πρώτο χορευτή της Σκάλας του Μιλάνου.
Ψηλή, λεπτή, με πυρόξανθα μαλλιά, στα 48 της χρόνια η θρυλική Γκιλέμ διατηρεί μια απίστευτη ελαστικότητα. «Δεν θα μπορούσα να βρω χορεύτρια σε καλύτερη φυσική κατάσταση» είπε χθες ο Βρετανός, με καταγωγή από το Μπαγκλαντές, Ακραμ Καν, υπογραμμίζοντας ότι τους συνδέει όχι μόνο καλλιτεχνική αλλά και σωματική επικοινωνία, ήδη από το 2006, όταν συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στο «Sacred Monsters». «Ανακάλυψα την ιδιαιτερότητα της Σιλβί, την παιδιάστικη περιέργεια που τη χαρακτηρίζει, κάτι που διακρίνει τους καλλιτέχνες που βρίσκονται στην κορυφή. Αυτό που μας δένει και μας εμπνέει είναι ότι μας απασχολούν τα ίδια ερωτήματα που θέτει και το έργο – ο χρόνος, που μπορεί να υπάρχει γραμμικά, η ροή των στιγμών, αλλά και κάθετα, δηλαδή ο θάνατος».
Η Γκιλέμ τόνισε για ακόμα μια φορά πόσο τη γεμίζει η δουλειά της όχι μόνο γιατί της δίνει την ευκαιρία να συναντηθεί με τον κόσμο αλλά κι επειδή είναι μια πορεία ανακάλυψης. «Είναι σημαντικό να παρουσιάζεται και η σύγχρονη απόδοση του χορού και η κλασική που είναι η βάση, οι ρίζες του χορευτή» παρατήρησε. Γι' αυτό, στη σκηνή του Μεγάρου θα μεταμορφωθεί σε Μαργαρίτα, τη ρομαντική ηρωίδα που ο σπουδαίος χορογράφος Φρέντερικ Αστον εμπνεύστηκε από το μυθιστόρημα «Η Κυρία με τις Καμέλιες» του Δουμά, αλλά και από την όπερα του Βέρντι «Τραβιάτα». Πρώτοι το χόρεψαν ο Νουρέγιεφ με τη Φοντέιν.
«Ο κλασικός χορός μάς δίνει την ευκαιρία να δραπετεύσουμε σε έναν παραμυθένιο κόσμο. Να ερωτευτούμε, να παθιαστούμε, να μισήσουμε, ακόμα και να επιθυμούμε να σκοτώσουμε… Εισπράττουμε ακραία συναισθήματα» τόνισε η Γκιλέμ, με ένα πλατύ όσο και αινιγματικό χαμόγελο να εκφράζει την ικανοποίηση αλλά και τις δυσκολίες που συνοδεύουν τη διεθνή αναγνώριση. «Το να διαχειριστείς τη φήμη είναι μια διαρκής μάχη, όχι με τους άλλους, αλλά με τον εαυτό μου. Δεν θέλω να επαναπαύομαι, να καταφεύγω σε ευκολίες. Συνεχώς αναρωτιέμαι για ποιο λόγο κάνω ό,τι κάνω». Στην προσωπικότητά της αναγνωρίζει κάποια χαρακτηριστικά που δεν τη βοήθησαν στην πορεία της: «Το γεγονός ότι ήμουν γυναίκα και συνεσταλμένη». Αντιθέτως στα θετικά συγκαταλέγει: «Είμαι φιλομαθής, κάπως ξεροκέφαλη και λειτουργώ διαισθητικά».
Η κορυφαία χορεύτρια δεν ξεχνάει τα πρώτα βήματά της, έτσι χθες το απόγευμα συναντήθηκε και συζήτησε με μικρούς χορευτές και νέους επαγγελματίες. Γι' αυτό επίσης συνεργάζεται με το Tokyo Ballet, που αποτελείται από νέους σε ηλικία χορευτές: «Είναι χάρμα οφθαλμών όπως αποδίδουν στο σύνολο τη χορογραφία» είπε. Το ιαπωνικό μπαλέτο θα παρουσιάσει το έργο «Etudes» του Χάραλντ Λάντερ αλλά και την πάντα ελκυστική «Ωραία Κοιμωμένη» του Μάριους Πετιπά, σε μουσική Τσαϊκόφσκι.
Info: «Sacred Monsters» 19-23/12, «Μαργαρίτα και Αρμάνδος» και «Εtudes» 25-30/12 βραδινές παραστάσεις, «Η Ωραία Κοιμωμένη» 25-30/12 απογευματινές παραστάσεις. Προπώληση εισιτηρίων στο Μέγαρο Μουσικής, στα Public και Ομήρου 8. Αγορά μέσω internet: www.megaron.gr Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210-7282333. Πληροφορίες: 210-7258510.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=160234
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε