- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ο Αλμούνια παραπέμπει στον Μπαρνιέ

23/01/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Αλλη μια άρνηση εισέπραξε η ελληνική πλευρά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έγκριση του «φιλικού διακανονισμού» Cosco-ΟΛΠ, γεγονός που δημιουργεί και νέα καθυστέρηση στα κυβερνητικά σχέδια για την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μηνύματα που έλαβε ο υπουργός Ναυτιλίας στις συναντήσεις που είχε στις Βρυξέλλες για το θέμα αυτό δεν ήταν καθόλου αισιόδοξα, καθώς ο Ευρωπαίος επίτροπος για τις Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Χοακίν Αλμούνια, δήλωσε στον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ότι για να δώσει την έγκρισή του για τη συμφωνία ΟΛΠ και Κινέζων, πρέπει πρώτα να περιμένει την απάντηση του επιτρόπου Μισέλ Μπαρνιέ για το αν το συμφωνητικό που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι νομικά σωστό.

 

Με λίγα λόγια, για ακόμα μια φορά η υπόθεση «παγώνει», καθώς παραμένει άγνωστο πότε και τι θα αποφασίσει ο Μισέλ Μπαρνιέ, με τον οποίο πρόκειται το επόμενο χρονικό διάστημα να συναντηθεί για το θέμα αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας.

 

Πολιτική διαπραγμάτευση

 

Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην προγραμματισμένη συνάντησή του στις Βρυξέλλες με τον Χ. Αλμούνια, δηλώνοντας ότι οι όποιες αντιρρήσεις της Ε.Ε. θα πρέπει κάποια στιγμή να καμφθούν, αλλά ταυτόχρονα είπε ότι δεν αισθάνεται δραματικά αισιόδοξος, απλά αισθάνεται ότι υπάρχει ένα περιθώριο για μια πολιτική διαπραγμάτευση. Να σημειωθεί ότι σε εκκρεμότητα βρίσκεται και το σχέδιο προκήρυξης για την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, καθώς τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και η κυβέρνηση δεν έχουν ακόμα καταλήξει στο ποσοστό των μετοχών που θα διατεθεί προς πώληση.

 

Την ίδια ώρα σημαντική δήλωση που αφορά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας έκανε χθες ο επικεφαλής της πολιτικής ομάδας της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Χάνες Σβόμποντα, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των εργαζομένων στα λιμάνια και των λιμενεργατών. Σύμφωνα με πληροφορίες, τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του 51% των μετοχών στο Δημόσιο, ενώ όταν ενημερώθηκε από τους εργαζόμενους για τις εργασιακές σχέσεις στην προβλήτα που διαχειρίζεται η ΣΕΠ (Cosco), επισήμανε ότι οι εργασιακές σχέσεις θα πρέπει να διέπονται από κανόνες σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

Είχε προηγηθεί συνάντησή του με τη διοίκηση του ΟΛΠ και είχε εκφράσει τις απόψεις του για τη λιμενική βιομηχανία και τις ιδιωτικοποιήσεις. Ο Χάνες Σβόμποντα υπογράμμισε τη θέση του για τις συμπράξεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ως κρίσιμου κρίκου της διαδικασίας οικονομικής ανάπτυξης.

 

Τόνισε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένα δύσκολο εγχείρημα και ότι η επιτυχία τους έγκειται στην αποδοχή τους από την κοινωνία και τα συνδικάτα. «Σε κάθε περίπτωση είναι γνωστό ότι οι απόψεις μου για την τρόικα είναι αρνητικές. Καμιά όμως απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί αν είναι αντίθετη με τις προτάσεις της Ε.Ε. και τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» πρόσθεσε και ανέφερε ότι τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη αποτελούν μηχανές ανάπτυξης και ότι μέσα από τη σύμπλευση του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, στο πλαίσιο των αρχών του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος, θα οδηγηθεί και το ελληνικό λιμενικό σύστημα σε τροχιά ανάπτυξης.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=168488