- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Παραχώρηση εκατομμυρίων στην Cosco

30/01/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

110 εκατ. ευρώ τα έσοδα του ΟΛΠ το 2007 από την προβλήτα ΙΙ, μόλις 25,2 το πρώτο 9μηνο του 2013 από τα ενοίκια για τις ΙΙ και ΙΙΙ

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

getFil6456eΤα στοιχεία του οικονομικού απολογισμού του πρώτου 9μήνου του 2013 ανακοίνωσε χθες ο ΟΛΠ και τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι πράγματι ενδιαφέροντα, καθώς φαίνεται μέσα από τους «αποκαλυπτικούς» αριθμούς ότι οι παραχωρήσεις των δύο προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην Cosco δεν έχουν αποφέρει «τρελά» κέρδη στον Οργανισμό, άποψη την οποία κατά καιρούς ακούμε από κυβερνητικούς κύκλους.

 

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι τα έσοδα του ΟΛΠ από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στους Κινέζους (ενοίκια) είναι τελικά μόλις 25,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων είναι 17,1 εκατ. ευρώ. Αξίζει σ’ αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι το 2007 που ο ΟΛΠ λειτουργούσε την προβλήτα ΙΙ για λογαριασμό του, αυτή δηλαδή που λίγο αργότερα παραχώρησε στην Cosco, τα ετήσια έσοδά του ήταν 110 εκατ. ευρώ. Επίσης, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα Ι, αυτή δηλαδή που σήμερα εκμεταλλεύεται ο ΟΛΠ, απέφερε μεν έσοδα για τον Οργανισμό 19.113.798 ευρώ αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο κατά 13.252.513 ευρώ.

 

Τελικά τα κέρδη προ φόρων του ΟΛΠ απ’ όλες όμως τις δραστηριότητές του το πρώτο εννιάμηνο του 2013 ανέρχονται στα 9.503.085 ευρώ και τα έσοδά του στα 81.875.865 ευρώ. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία: Η διακίνηση των αυτοκινήτων απέφερε έσοδα στον ΟΛΠ ύψους 9.712.501 ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1.590.301 ευρώ, η ακτοπλοΐα άφησε έσοδα στον Οργανισμό 8.345.341 ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ήταν μόλις 1.618.244 ευρώ, τα έσοδα από την κρουαζιέρα ήταν 11.252.779 ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 2.501.576 ευρώ, ενώ από τη ναυπηγοεπισκευή (δεξαμενές και προσόρμηση) είχε έσοδα 5.057.940 ευρώ, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο κατά 993.929 ευρώ.

 

Δεν είναι λίγες πάντως οι φορές που οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια έχουν αναφερθεί σε όλα αυτά και τα έχουν καταγγείλει, η κυβέρνηση όμως εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να μιλά για «παραχώρηση-μοντέλο» της προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ και να τη διαφημίζει ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

 

Καταγγελίες

 

Η ΟΜΥΛΕ αρκετές φορές έχει προβεί σε καταγγελίες για τις επενδύσεις της Cosco και για το γεγονός ότι η εταιρεία (ΣΕΠ Α.Ε.) δεν έχει παρουσιάσει επίσημα στοιχεία αποτίμησης του οφέλους του ελληνικού Δημοσίου. Οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ, εξαιτίας της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στους Κινέζους, αναγκάστηκε να επισκευάσει την προβλήτα Ι με κόστος 190 εκατ. ευρώ, ενώ με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να αναβαθμίσει τη ΙΙ και να ξεκινήσει και την ΙΙΙ.

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=170544