- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Μετρό το 2023 και βλέπουμε

07/03/14 ΕΛΛΑΔΑ

Του Νίκου Φωτόπουλου

 

«Μετρό στη Θεσσαλονίκη το 2023». Αλλα τρία χρόνια πρόσθεσαν στις προηγούμενες εκτιμήσεις τους για την αποπεράτωση της βασικής γραμμής οι εργαζόμενοι του μετρό, χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο.

 

«Αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει αρχαιολογικό έργο, έχουν παγώσει παντού οι εργασίες. Είχαμε πει ότι αν όλα γίνουν τέλεια, το μετρό δεν θα τελειώσει πριν από το 2020. Η πραγματική όμως εκτίμηση για μας είναι το 2023. Κι αυτό εάν καταφέρουν και πάρουν κάποιες αποφάσεις και λύσουν προβλήματα για να προχωρήσουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου, Χάρης Κυπριανίδης. Τα πυρά του στρέφονταν τόσο κατά της Αττικό Μετρό, σημειώνοντας ότι «τηρεί σιγή ιχθύος», όσο και κατά του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων, Στράτου Σιμόπουλου, κάνοντας λόγο για «ψεύτικες εξαγγελίες».

 

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ανέφεραν ότι το εξάμηνο διορίας που έδωσε ο υπουργός Υποδομών στους υπευθύνους του έργου για να βρεθούν λύσεις εξέπνευσε και ζήτησαν την απόδοση ευθυνών. Τόνισαν, μάλιστα, ότι, ενώ γίνονται ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις, δεν έχουν επιλυθεί ακόμη προβλήματα στον βασικό κορμό του έργου και υπογράμμισαν ότι, ενώ έχουν παραδοθεί στο αρχαιολογικό τμήμα τα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας και της Πυλαίας, δεν ξεκινούν οι εργασίες. «Το έργο έχει βαλτώσει κυριολεκτικά. Κάθε αναβολή και παύση των εργασιών θα προσθέτει επιπλέον καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του μετρό», είπαν.

 

«Αυτή τη στιγμή στο αρχαιολογικό τμήμα απασχολούνται 110 αρχαιολόγοι και όλοι κι όλοι 9 εργάτες, που εκτελούν και χρέη φύλακα. Μόνο στο σκάμμα της Αγίας Σοφίας απαιτούνται 200 εργάτες και 20 αρχαιολόγοι και για την Πυλαία πολύ περισσότεροι. Υπάρχει ένα διαθέσιμο υπόλοιπο αυτή τη στιγμή, της τάξης των οκτώ εκατομμυρίων ευρώ που αρκεί να απασχοληθούν κάποιοι για έξι επτά μήνες μέχρι να υλοποιηθεί ο τελικός σχεδιασμός και ρωτάμε γιατί δεν ξεκινούν», εξέφρασε την απορία ο αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Δημήτρης Παππάς.

 

Πάντως, οι εργαζόμενοι χαιρέτισαν την πρόσφατη υπουργική απόφαση για τα αρχαία στον σταθμό της οδού Βενιζέλου και ανέφεραν ότι το ίδιο πρόβλημα επιλύθηκε ταχύτατα στον σταθμό Αγίας Σοφίας με μετακίνηση και επανατοποθέτηση. Διερωτήθηκαν επιπλέον αν η 15μηνη εκκρεμότητα με τον σταθμό Βενιζέλου «βόλεψε» για να αποσιωπηθούν άλλες αιτίες καθυστέρησης…

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=180060