- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Μονομαχία στο Ελ… Βενιζέλος
07/03/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
→Αγριεύει το παιχνίδι εν όψει της πώλησης πακέτου από το 55% των μετοχών που ανήκουν το Δημόσιο
→Κινέζικη εταιρεία διεκδικεί όλο το πακέτο(!) μπαίνοντας σφήνα στους Καναδούς που κατέχουν ήδη το 40% του αεροδρομίου
Της Χαράς Τζαναβάρα
«Αερομαχίες» προμηνύονται μεταξύ Κινέζων και Καναδών για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς φαίνεται ότι πλησιάζει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση σε ιδιώτες πακέτου από το 55% των μετοχών που ανήκει στο Δημόσιο. Από αυτό, το 30% έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ για να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά το κλειδί για την είσοδο νέου επενδυτή είναι η απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου, που θα εξασφαλίσει και το management στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει μετά την είσοδο της PSP, του ασφαλιστικού φορέα των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά, που εξαγόρασε το 40% το οποίο κατείχε η Hochtief.
«Διεκδικούμε το 55% των μετοχών», δήλωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Eric Cheng, διευθύνων σύμβουλος της κινεζικών συμφερόντων Fridmann Pacific Asset Management (FPAM), μιλώντας και εκ μέρους της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της πόλης Shenzhen, στη νοτιοανατολική Κίνα κοντά στο Χονγκ Κονγκ. Υπογράμμισε ότι το «Ελ. Βενιζέλος» αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του ομίλου στη χώρα μας, προανήγγειλε μεγάλες επενδύσεις και έκανε λόγο για «πόλη αεροδρομίου», με την προϋπόθεση όμως ότι θα έχουν τον έλεγχο της εταιρείας του αεροδρομίου.
Δυσφορία στο ΤΑΙΠΕΔ
Η παράμετρος αυτή δεν ενθουσιάζει τους Καναδούς, που ενδιαφέρονται να αυξήσουν τις μετοχές τους στην εταιρεία, αλλά ούτε και το ΤΑΙΠΕΔ, που με επιστολή του προς τον κινεζικό όμιλο έκανε σαφές ότι δεν είδε με καλό μάτι τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Οι Κινέζοι, όπως τόνισαν χθες, ποντάρουν στις απαλλοτριωμένες από το Δημόσιο εκτάσεις και στη δυνατότητα που υπάρχει για διπλασιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων στο «Ελ. Βενιζέλος», δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη των εμπορικών μεταφορών. Παρά την επιμονή των δημοσιογράφων, δεν έδωσαν στοιχεία για το ύψος των επενδύσεων που σχεδιάζουν οι δύο εταιρείες. Ο Ε. Cheng ήταν όμως κατηγορηματικός στις αναφορές του για τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που παρουσιάζει σε σχέση με τα άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και υποσχέθηκε προσέλκυση μεγάλου αριθμού τουριστών από την Απω Ανατολή.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των δύο εταιρειών, σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις υπάρχουσες υποδομές, η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» μπορεί να φτάσει και πάλι τα 18 εκατ. τον χρόνο, έναντι 12 εκατ. την τελευταία χρονιά.
Το αεροδρόμιο στην πόλη Shenzhen διαθέτει τέσσερις τερματικούς σταθμούς με δυνατότητα εξυπηρέτησης 70 εκατ. επιβατών τον χρόνο και ενεργητικό 2,6 δισ. ευρώ. Το 2012 από τις εγκαταστάσεις του διακινήθηκαν 29,57 εκατ. επιβάτες και 855.000 τόνοι εμπορεύματα, ενώ εξυπηρετήθηκαν 240.000 αεροσκάφη για πτήσεις προς 102 πόλεις της Κίνας και άλλων χωρών.
Ο όμιλος FPAM δραστηριοποιείται στη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και το σύνολο του ενεργητικού του τον Σεπτέμβριο του 2013 ήταν 1,14 δισ. ευρώ, επίδοση που τον φέρνει στην πρώτη θέση μεταξύ των μη τραπεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στο Χονγκ Κονγκ.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=180078
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε