- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ερευνες στην άκρη του κόσμου

21/03/14 ΚΟΣΜΟΣ

Σε θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Αυστραλίας αναζητούν τώρα τα συντρίμμια της χαμένης πτήσης MH370

 

Της Βίκυς Καπετανοπούλου

 

Με την ανατολή του ήλιου ξεκινούν και πάλι σήμερα επιστάμενες έρευνες από αέρος και θαλάσσης για την εύρεση των δύο αντικειμένων, που εντοπίστηκαν από αυστραλιανό δορυφόρο την περασμένη Κυριακή να επιπλέουν σε μια από πιο απόμακρες ζώνες του αχανούς Ινδικού Ωκεανού, 2.500 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας.

 

Οι θολές δορυφορικές φωτογραφίες, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα έχοντας επαληθευτεί «σε κάποιο βαθμό» και από άλλους δορυφόρους, αποτελούν την πρώτη «αξιόπιστη ένδειξη» -σύμφωνα με τον Μαλαισιανό υπουργό Μεταφορών- για πιθανά συντρίμμια του Boeing 777 που αγνοείται εδώ και 13 μέρες. Οι αυστραλιανές αρχές απέδωσαν την καθυστέρηση της δημοσιοποίησης στην περιπλοκότητα του εντοπισμού των ευρημάτων μέσω της ανάλυσης δορυφορικών εικόνων.

 

Λόγω των εξαιρετικά κακών καιρικών συνθηκών και της χαμηλής ορατότητας, τα ογκώδη, υπόλευκα αντικείμενα -μήκους 24 και 5 μέτρων έκαστο- δεν κατέστη δυνατόν να βρεθούν χθες από τέσσερα αναγνωριστικά αεροπλάνα και ένα νορβηγικό φορτηγό πλοίο, που συνέχισε μόνο του όλη τη νύχτα να ψάχνει. Ενα από τα αεροσκάφη έχει ήδη ρίξει σημαδούρες στο σημείο που κατέγραψαν οι δορυφόροι για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα, τα οποία είναι πιθανό να έχουν απομακρύνει τα ευρήματα σε μεγάλη ακτίνα ή και να τα έχουν βυθίσει.

 

Πέντε ολόκληρα 24ωρα έχουν μεσολαβήσει από τον εντοπισμό τους, ενώ έχει προηγηθεί και το φιάσκο με αντίστοιχες φωτογραφίες υποτιθέμενων «συντριμμιών» από κινέζικους δορυφόρους, οπότε οι κυβερνήσεις Μαλαισίας και Αυστραλίας είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στις εκτιμήσεις τους, προκειμένου να μην αποπροσανατολίσουν τις έρευνες και να μην επιτείνουν την αγωνία συγγενών και φίλων των 239 αγνοούμενων επιβαινόντων.

 

Η αυστραλιανή Αρχή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, που συντονίζει την επιχείρηση στον Ινδικό Ωκεανό, προειδοποίησε αφενός ότι ενδέχεται να περάσουν πολλές μέρες ακόμα μέχρι να βρεθούν τα αντικείμενα αυτά και να επιβεβαιωθεί αν πρόκειται για κομμάτια του και αφετέρου ότι η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί μία από πιο πολυσύχναστες διαδρομές διέλευσης του θαλάσσιου εμπορίου και τα ευρήματα μπορεί να αποδειχτούν εμπορευματοκιβώτια, που έπεσαν από κάποιο φορτηγό πλοίο.

 

Ωστόσο τουλάχιστον το ένα από τα δύο αντικείμενα είναι σαφώς μεγαλύτερο από κοντέινερ και προσομοιάζει σε διαστάσεις με το φτερό ενός Boeing 777, το μήκος του οποίου είναι περίπου 27 μέτρα. Εχει ήδη ζητηθεί ο επαναπροσανατολισμός εμπορικών δορυφόρων, με την ελπίδα να παράσχουν φωτογραφίες υψηλότερης ευκρίνειας που θα βοηθήσουν στην ταυτοποίηση των ευρημάτων. Ακόμα κι αν επιβεβαιωθεί όμως πως το Boeing συνετρίβη εκεί, η ανάσυρση των μαύρων κουτιών, που θα ρίξουν επιτέλους φως στο μυστήριο της εξαφάνισης της πτήσης MH370, θα αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολο έργο. Το βάθος σε αυτή τη ζώνη του Ινδικού Ωκεανού κυμαίνεται από 3.500 ώς 5.000 μέτρα, οι άνεμοι είναι συχνά θυελλώδεις και προκαλούν κύματα ύψους 30-40 μέτρων.

 

Δεν ξέρουν τι να ευχηθούν

 

Θυμίζουμε ότι χρειάστηκαν δύο χρόνια για να εντοπιστούν και να ανασυρθούν τα συντρίμμια και τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους της Air France, που είχε πέσει το 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό σε σημείο αντίστοιχου βάθους, στο οποίο επικρατούσαν σαφώς καλύτερες καιρικές συνθήκες και λιγότερο ισχυρά θαλάσσια ρεύματα. Οι οικογένειες των αγνοουμένων του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών δεν ξέρουν πλέον τι να ευχηθούν. Κι όπως εξήγησε στο BBC ο γιος ενός εκ των Κινέζων επιβατών, «αν τα αυστραλιανά ευρήματα αποδειχτεί πράγματι ότι είναι υπολείμματα του αεροσκάφους, αυτό θα σημαίνει πως δεν υπάρχει πια καμιά ελπίδα για μας…»

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=183854