- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Απαγορευτικό απόπλου στους κακοπληρωτές

27/03/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβλήματα από σήμερα σε δρομολόγια στο λιμάνι του Πειραιά από τις συνδικαλιστικές παρεμβάσεις της ΠΝΟ σε πλοία εταιρειών που χρωστούν δεδουλευμένα

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Δυσκολίες αναμένεται να δημιουργηθούν σήμερα σε κάποια ακτοπλοϊκά δρομολόγια με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, από τις συνδικαλιστικές παρεμβάσεις που έχει εξαγγείλει ότι θα πραγματοποιήσει η ΠΝΟ σε πλοία εταιρειών που χρωστούν δεδουλευμένα στα πληρώματά τους. Σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων, προβλήματα φαίνεται ότι θα υπάρξουν σε πλοία συγκεκριμένων εταιρειών που αναχωρούν το πρωί για τον Αργοσαρωνικό και το βράδυ για την Κρήτη.

 

Ποιοι χρωστάνε

 

Η διοίκηση της ΠΝΟ έχει κάνει γνωστό ότι οι εταιρείες που χρωστούν χρήματα στους ναυτικούς είναι οι NEL, ANEK, Hellenic Sea Ways, Venturis Sea Lines, ANMEZ και LANE, οπότε οι παρεμβάσεις θα γίνουν μόνο σε πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών. Για τον λόγο αυτό καλό είναι όσοι πρόκειται να ταξιδέψουν σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά, είτε για τον Αργοσαρωνικό είτε για τα νησιά του Αιγαίου, να επικοινωνούν πριν με τα λιμεναρχεία ή με τα ταξιδιωτικά γραφεία.

 

Να σημειωθεί ότι δύο εταιρείες, η «Minoan Lines» και η «Attica Group», με ανακοινώσεις τους ανέφεραν ότι ουδέποτε έχουν καθυστερήσει πληρωμή δεδουλευμένων στους υπαλλήλους γραφείων αλλά και στους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία τους τόσο στις γραμμές εξωτερικού όσο και εσωτερικού.

 

Εκτός όμως από τις συνδικαλιστικές παρεμβάσεις που ξεκινά από σήμερα η ΠΝΟ, έχει εξαγγείλει επίσης δύο 24ωρες πανελλαδικές απεργίες, μία στις 9 Απριλίου οπότε θα πάρει μέρος στην 24ωρη απεργία που έχει εξαγγείλει η ΓΣΕΕ και μία την ημέρα κατάθεσης του επίμαχου νομοσχεδίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Στο μεταξύ, τριγμούς και μάλιστα σοβαρούς εξακολουθεί να προκαλεί το νομοσχέδιο του ΥΝΑ «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που έχει εισαχθεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και όπου χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε ακρόαση φορέων της ναυτιλίας.

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εξάλλου παρουσιάζει η παρέμβαση των πλοιάρχων (Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού-ΠΕΠΕΝ), οι οποίοι τονίζουν ότι η διάταξη του σχεδίου νόμου, που επιτρέπει σε πλοία αναψυχής μέχρι 24 μέτρα να εκναυλώνονται και να ταξιδεύουν χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, αυξάνει τις πιθανότητες να υπάρξουν καταστροφικά ατυχήματα τα οποία θα προκληθούν από αδαείς ανθρώπους που θα ταξιδεύουν τα πλοία αυτά.

 

Στην ανεργία

 

Επισημαίνουν ακόμα ότι το νομοσχέδιο αυτό οδηγεί έναν μεγάλο αριθμό ναυτικών στην ανεργία, συρρικνώνοντας παράλληλα τα έσοδα του ΝΑΤ, ενώ καταργεί το δικαίωμα της απεργίας στους ναυτικούς (άρθρο 23 του Συντάγματος) και προσθέτουν: «Επιτέλους, ας αποφασίσουν οι κυβερνώντες αν θέλουν Ελληνες ναυτικούς και τι ναυτικούς θέλουν».

 

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής ακρόασης των φορέων στη Βουλή, η ΠΝΟ δεν παραβρέθηκε λόγω κωλύματος του γραμματέα της, Γιάννη Χαλά, αλλά κατέθεσε υπόμνημα με τις θέσεις της οι οποίες, όπως τόνιζε, είναι γνωστές στον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη εδώ και πολύ καιρό.

 

Στο υπόμνημα τονίζει για μια φορά ακόμα ότι με το σχέδιο νόμου όχι μόνο δεν δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας για τους Ελληνες ναυτεργάτες, αλλά αντίθετα προστίθεται πληθώρα νέων ανέργων και αυξάνει έτσι περαιτέρω η ανεργία, η οποία έχει φτάσει σε εφιαλτικά ποσοστά – 55% και άνω. Οσο για το άρθρο 25 που αφορά το «πλοίο ασφαλείας», θεωρούν ότι αρκεί μόνο μια λέξη: «Αιδώς».

 

[email protected]

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=185243