- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Ετοιμάζονται για επέλαση τα μεγάλα σούπερ μάρκετ
03/04/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φως στο τούνελ της αγοράς από τον φετινό Ιούνιο βλέπουν οι μεγάλοι παίκτες των σούπερ μάρκετ, που μετά το δώρο της απελευθέρωσης των αγορών (ψωμί, γάλα, εφημερίδες, τσιγάρα, βενζινάδικα κ.ά.), ξεκινούν από φέτος επιθετική πολιτική επέκτασης, με επενδύσεις σε νέα καταστήματα και εξαγορές αποδυναμωμένων αλυσίδων. Χθες η διοίκηση της «ΑΒ Βασιλόπουλος», που αποτελεί θυγατρική του βελγικού ομίλου Delhaize, ανακοίνωσε ότι διπλασιάζει το κονδύλι των επενδύσεών της στην Ελλάδα και προγραμματίζει να διαθέσει συνολικά 73 εκατ. ευρώ, με στόχο τη δημιουργία 32 νέων καταστημάτων κυρίως στην επαρχία (Βόρεια Ελλάδα, Κρήτη κ.α.), όπου οι επιπτώσεις της ύφεσης στην κατανάλωση δεν είναι τόσο εμφανείς όσο στην Αττική. Οπως είπε το επιτελικό στέλεχος του ομίλου ΑΒ, Λεωνίδας Βρεττάκος, η πτώση της κατανάλωσης, ειδικά στα τρόφιμα που φτάνει το 28% από το 2010, έχει πλέον περιοριστεί δραστικά (-1%) και από τον Ιούνιο αναμένεται ότι θα περάσει σε θετικό πρόσημο. Η αλυσίδα, που ήδη αριθμεί 281 καταστήματα και αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου από πλευράς εσόδων και κερδοφορίας (τζίρος 1,741 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 74 εκατ. ευρώ το 2013), στοχεύει σε καθαρές πωλήσεις 2 δισ. ευρώ μέχρι το 2015, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα εξαγοράς μικρότερων και μεσαίων αλυσίδων στον κλάδο, θεωρώντας πως η κρίση έχει διαμορφώσει ευκαιρίες.
Στις αρχές της εβδομάδας, ο έτερος μεγάλος παίκτης του λιανεμπορίου, ο όμιλος Μαρινόπουλου, που διαχειρίζεται το σήμα της Carrefour στην Ελλάδα, προχώρησε σε συμφωνίες συνεργασίας τόσο με την αλυσίδα Elite-Αριάδνη στην Κρήτη, για την ένταξη των καταστημάτων της στο δίκτυο franchise του ομίλου, όσο και με καταστήματα στη Σαντορίνη, τα οποία θα μετατραπούν σε εταιρικά. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η «Μαρινόπουλος» είχε συμφωνήσει με την Karipidis Bros, που ελέγχει πλέον την αλυσίδα «Αρβανιτίδης», να εντάξει τα 149 καταστήματά της στο δίκτυο δικαιόχρησης της Carrefour Μαρινόπουλος.
Ανάλογες κινήσεις επέκτασης προωθεί και η γερμανική Lidl, η οποία στα μέσα Φεβρουαρίου ανακοίνωσε επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο θα είναι εστιασμένο στη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στις εγκαταστάσεις που εξαγόρασε από την Aldi στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στη δημιουργία κέντρου αποθήκευσης και διανομής στην Αττική (Καλύβια).
Βασίλης Γεώργας
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=187089
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε