- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Καμπάνες σε πέντε ασφαλιστικές

09/04/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόστιμα 850.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε Εθνική, Allianz, Interamerican, Alico και Ευρωπαϊκή Πίστη επειδή συνεχίζουν την τακτική των απροειδοποίητων αυξήσεων στα συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης

 

Σύμφωνα με την απόφαση της Γ.Γ. Καταναλωτή, για αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων επιβάλλονται πρόστιμα στις εταιρείες: Εθνική Ασφαλιστική (200.000 ευρώ), Interamerican (200.000 ευρώ), Μetlife Alico (100.000 ευρώ), Ευρωπαϊκή Πίστη (50.000 ευρώ), ενώ στην Alianz Ελλάς επιβλήθηκαν 200.000 ευρώ για τον ίδιο λόγο καθώς και 100.000 ευρώ για άρνηση καταβολής ΦΠΑ

 

Του Βασίλη Γεώργα

 

Προτιμούν να πληρώνουν πρόστιμα παρά να βάλουν φρένο στην ασυδοσία οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες της ελληνικής αγοράς που, παρά την κρίση, συνεχίζουν την τακτική των μονομερών και απροειδοποίητων αυξήσεων στα ασφάλιστρα των συμβολαίων νοσοκομειακής περίθαλψης, επιβαρύνοντας υπέρμετρα τους πελάτες τους.

 

Στους ασφαλισμένους ο ΦΠΑ

 

Για ακόμη μια χρονιά η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επέβαλε χθες πρόστιμα 850.000 ευρώ σε πέντε μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες (Εθνική, Allianz, Interamerican, Alico, Ευρωπαϊκή Πίστη), και πάλι με την αιτιολογία ότι δεν τηρούν τον νόμο και συνεχίζουν να κάνουν χρήση καταχρηστικών όρων στα συμβόλαιά τους αυξάνοντας αυθαίρετα τα ασφάλιστρα.

 

Στην περίπτωση της Allianz μάλιστα μπήκε επιπλέον πρόστιμο επειδή η εταιρεία αρνείται να καταβάλει τον ΦΠΑ επί των εξόδων νοσηλείας και χρεώνει τον φόρο στους ασφαλισμένους, παρότι έχει τιμωρηθεί και στο παρελθόν για την τακτική της αυτή.

 

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είχε επιβάλει πρόστιμα ύψους 2 εκατ. ευρώ και το 2011 για το ίδιο ζήτημα, ωστόσο ελάχιστες εταιρείες συνετίστηκαν. Οι καταγγελίες των καταναλωτών συνέχισαν να πέφτουν βροχή και πέρυσι, χρονιά κατά την οποία ενώ τα εισοδήματα κατέρρευσαν, οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε μονομερείς αυξήσεις ασφαλίστρων στα συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης από 10-12% μέχρι και 32,71% σε κάποιες περιπτώσεις. Για τις αρχές προστασίας του καταναλωτή το θέμα δεν είναι αυτές καθαυτές οι αυξήσεις ασφαλίστρων αλλά ο αυθαίρετος τρόπος με τον οποίο γίνονται, καθώς στηρίζονται στα «ψιλά γράμματα» των συμβολαίων.

 

«Αποφεύγουν τις δεσμεύσεις»

 

Οι αυξήσεις δεν βασίζονται σε προκαθορισμένα κριτήρια, όπως προβλέπει ο νόμος, ούτε υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση των καταναλωτών και, πολύ περισσότερο, δεν τους παρέχεται η δυνατότητα εναλλακτικών επιλογών.Οπως εξηγεί ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου «οι εταιρείες αποφεύγουν οποιαδήποτε δέσμευση στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων ή δεικτών ως προς το ύψος της αναπροσαρμογής και το αποτέλεσμα είναι να αιφνιδιάζονται οι καταναλωτές καθώς έρχονται αντιμέτωποι με υπέρμετρες αυξήσεις που δεν δικαιολογούνται».

 

Με τη μέθοδο αυτή οι εταιρείες επιχειρούν συστηματικά αφενός να φορτώσουν το κόστος από τη μείωση των εσόδων τους στους πελάτες τους και αφετέρου να εξωθήσουν παλιούς ασφαλισμένους να «σπάσουν» τα συμβόλαιά τους τα οποία είχαν συναφθεί με καλύτερους όρους σε σχέση με τα σημερινά και να τους ωθήσουν σε νέα.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=188322