- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Σε δύο χρόνια τα πιο «δίκαια» διόδια
15/04/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέχρι τότε οι οδηγοί θα πληρώνουν για χιλιόμετρα που δεν έχουν διανύσει και για αυτοκινητόδρομους υπό κατασκευή
Της Χαράς Τζαναβάρα
Υποσχέσεις ότι από το 2016 θα εφαρμοστεί το δικαιότερο σύστημα χρέωσης των διοδίων ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει στον αυτοκινητόδρομο το κάθε όχημα μοίρασε χθες ο υπουργός Υποδομών. Ως τότε, οι οδηγοί θα πληρώνουν πανάκριβα για αυτοκινητόδρομους που είναι ακόμη σε φάση κατασκευής. Ειδικά στην Κορίνθου-Πατρών λειτουργούν 20 εργοτάξια που καλύπτουν περίπου το 46% της διαδρομής! Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, εν όψει της εξόδου για το Πάσχα, ο Μ. Χρυσοχοΐδης περιορίστηκε σε ανακοινώσεις σύμφωνα με τις οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σύντομα οι σχετικές μελέτες, ενώ από την πλευρά τους οι εργολάβοι έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν συμφωνούν να αλλάξει ο σημερινός τρόπος υπολογισμού των διοδίων πριν από την ολοκλήρωση των έργων.
Πάντως, την περασμένη εβδομάδα οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών υπέγραψαν απόφαση για την εγκατάσταση συστημάτων αναλογικής χρέωσης διοδίων στην Εγνατία Οδό, η οποία έχει ήδη περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησής της ώς το φθινόπωρο.
898 εκατ. στους εργολάβους
Από τον Δεκέμβριο του 2013, οπότε κυρώθηκαν οι συμβάσεις για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, το Δημόσιο έχει καταβάλει στους εργολάβους 898 εκατ. ευρώ που αφορούν αποζημιώσεις για καθυστερήσεις και τη συμβολή του Δημοσίου. Παρ’ όλα αυτά και αντίθετα από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για 17.000 θέσεις εργασίας, σήμερα στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες απασχολούνται περίπου 4.000 άτομα. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι έως το τέλος του έτους τα ενεργά εργοτάξια θα έχουν αυξηθεί, ανεβάζοντας τις θέσεις απασχόλησης σε συνολικά 8.000.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, τη χαμηλότερη πρόοδο ανάμεσα στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες παρουσιάζει ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος με ποσοστό 26,7% και ακολουθεί η Ιονία Οδός με ποσοστό που φτάνει το 30,25%.
Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που περιλαμβάνει κυρίως τις νέες σήραγγες στα Τέμπη και λόγω της φύσης των έργων δεν είχε σταματήσει εντελώς η κατασκευή τους, αγγίζει το 77% και υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015. Στην «ψαλιδισμένη» Ολυμπία Οδό, που πλέον αφορά μόνον το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, τα έργα φτάνουν το 48%. Το υπόλοιπο κομμάτι Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα θα κατασκευαστεί χωριστά ως κλασικό δημόσιο έργο και σε τρεις φάσεις. Με σαφή προεκλογική στόχευση, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε χθες τα εξής:
*Δημοπρατείται εντός των επόμενων ημερών το τμήμα Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χλμ. και προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε δύο έτη από την υπογραφή της σύμβασης.
*Προγραμματίζεται για τα τέλη του έτους η δημοπράτηση του τμήματος Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 30 χλμ., προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ.
*Οι πόροι για την υλοποίηση και των δύο τμημάτων θα προέλθουν από την επόμενη προγραμματική περίοδο (2014-2020).
*Εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις για το ενδιάμεσο τμήμα Καλό Νερό-Πύργος, μήκους 60 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει την προστατευόμενη περιοχή Καϊάφα. Οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν κρίνουν απαραίτητο να υπάρξει διαπλάτυνση σε ένα μικρό τμήμα του δρόμου που σήμερα διέρχεται από τον προστατευόμενο βιότοπο της λίμνης.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=190199
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε