- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Παραμένει ισχυρή η απειλή της θαλάσσιας πειρατείας
28/01/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παρά την κάμψη των επιθέσεων το 2012, η Ε.Ε. αναζητά δυνατότητες ενίσχυσης της στρατηγικής της απέναντι στο φαινόμενο. Επτά έως 12 δισ. δολάρια το ετήσιο κόστος, ενώ τρία εκατ. βαρέλια πετρέλαιο και τα μισά διακινούμενα ανά τον κόσμο κοντέινερ διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές του Ινδικού Ωκεανού
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
[1]Μικρή κάμψη εμφάνισαν το 2012 οι πειρατικές επιθέσεις στα εμπορικά πλοία, παρ' όλα αυτά οι αριθμοί εξακολουθούν να είναι ανησυχητικοί. Μέχρι το τέλος του 2012, οι Σομαλοί πειρατές κράτησαν ομήρους 585 ναυτικούς, ενώ 104 εξακολουθούν να βρίσκονται υπό καθεστώς ομηρίας.
Επτά έως δώδεκα δισεκατομμύρια δολάρια κοστίζει η πειρατεία κάθε χρόνο, 18.000 πλοία πλέουν σε επικίνδυνα για πειρατικές επιθέσεις νερά, ενώ τρία εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο και τα μισά διακινούμενα ανά τον κόσμο κοντέινερ, διέρχονται καθημερινά από τις περιοχές του Ινδικού Ωκεανού όπου κυριαρχούν οι πειρατές.
Τα στοιχεία αυτά αναφέρθηκαν στην ειδική συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής στις Βρυξέλλες, στην οποία βασικό θέμα συζήτησης ήταν η απειλή της σύγχρονης θαλάσσιας πειρατείας και οι δυνατότητες ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας και του συντονισμού μεταξύ των επιχειρήσεων και προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η Ε.Ε. αναζητά μια συνολική ευρωπαϊκή στρατηγική απέναντι στο φαινόμενο της πειρατείας, καθώς η αντιμετώπισή της παραμένει ένα κρίσιμο θέμα για την παγκόσμια ναυτιλία και για το διεθνές εμπόριο.
Στα βαθύτερα αίτια της πειρατείας τα οποία, όπως είπε, παραμένουν στην ξηρά, αναφέρθηκε ο εισηγητής του ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη θαλάσσια πειρατεία, ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Γ. Κουμουτσάκος, και για τον λόγο αυτό εξήγησε ότι η Ε.Ε. πρέπει να συνεχίσει και να επιτείνει την επιχειρησιακή της εγρήγορση αλλά και την παροχή αναπτυξιακής βοήθειας στα κράτη εκείνα που, λόγω οικονομικών, κοινωνικών προβλημάτων και πολιτικής αστάθειας, εξελίσσονται σε «φυτώρια της πειρατείας».
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2012 καταγράφηκε μείωση των πειρατικών επιθέσεων στη Σομαλία, ενώ την ίδια χρονική περίοδο παρατηρήθηκε αύξηση των επιθέσεων στον κόλπο της Γουινέας και, απ' ό,τι λένε οι αρμόδιοι, αρχίζει να γίνεται μια νέα εστία κινδύνων για τα εμπορικά πλοία. Μια εξέλιξη ιδιαίτερα ανησυχητική κατά τον ευρωβουλευτή, καθώς οι πειρατές σ' αυτή την περιοχή είναι βίαιοι και στις περισσότερες περιπτώσεις οπλισμένοι.
«Η πειρατεία δεν είναι μόνο πρόβλημα της ναυτιλίας. Είναι ακόμα ανθρωπιστικό, μεταφορικό και παγκόσμιο πρόβλημα, επιβαρύνοντας τους καταναλωτές και τους φορολογούμενους σε όλο τον κόσμο», ανέφερε η Αννα Μπρεδήμα, εισηγήτρια της σχετικής γνωμοδότησης της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ).
Τελευταία πειρατεία σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες σε πετρελαιοφόρο, ιδιοκτησίας νιγηριανής εταιρείας με σημαία Παναμά. Η πειρατεία ξεκίνησε έξω από το λιμάνι του Αμπιτζάν στην Ακτή Ελεφαντοστού, όταν ένοπλοι πήραν τον έλεγχο του πλοίου. Ολόκληρο το φορτίο του πετρελαιοφόρου, 5.000 τόνοι καύσιμα, εκλάπησαν ενώ το πλήρωμα, 16 άτομα, είχαν κλειδωθεί σε δωμάτιο αξιωματικού.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=19047
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε