- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Βρείτε τα μεταξύ σας, η λογική της τροπολογίας

29/04/14 ΕΛΛΑΔΑ

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Στρίβειν διά της… διαιτησίας είναι το νέο «δόγμα» του υπουργείου Υποδομών, όπως δείχνει η τροπολογία που κατέθεσε χθες και θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο! Αφορά την επίλυση οικονομικών διαφορών με τους εργολάβους μεγάλων έργων, κυρίως στο «στοιχειωμένο» μετρό της Θεσσαλονίκης.

 

Με το πρόσχημα ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας «αδυνατεί να ανταποκριθεί στην υποχρέωση» να ορίσει διαιτητή από τα μέλη του ακυρωτικού δικαστηρίου, το υπουργείο προτείνει να τεθεί προθεσμία 60 ημερών και μετά την παρέλευσή της να επιλέγεται ένας διαιτητής από την κάθε πλευρά. Στη συνέχεια και μέσα σε 15 ημέρες, οι δύο θα προτείνουν τον επιδιαιτητή!

 

Η τροπολογία προβλέπει ότι επιδιαιτητής μπορεί να οριστεί ανώτατος εν ενεργεία δικαστικός ή ο πρόεδρος της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων συμβάσεων, εφόσον όμως είναι νομικός. Σε περίπτωση που δεν θα υπάρχει συμφωνία, επιδιαιτητής ορίζεται ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου, ο οποίος όμως έχει το δικαίωμα να στείλει αντικαταστάτη.

 

Η διάταξη αφορά κυρίως τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης, στο οποίο οι εργολάβοι διεκδικούν από το Δημόσιο πρόσθετες αποζημιώσεις πάνω από 500 εκατ. ευρώ και πριν από ένα μήνα είχαν απειλήσει με κλείσιμο των εργοταξίων. Μεταξύ άλλων, ζητούν αποζημίωση 16 εκατ. ευρώ, για να μεταφέρουν τους μετροπόντικες από τον σταθμό Ανάληψη στο τέρμα των έργων και να κατασκευάσουν τη σήραγγα με την αντίθετη φορά. Ηταν μια λύση που είχε συζητηθεί πριν από χρόνια, για να ξεπεραστούν τα προβλήματα από τις καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις χώρων για τους μελλοντικούς σταθμούς. Τώρα όμως το όφελος από τη χρυσοπληρωμένη αλλαγή θα είναι το πολύ δύο μήνες…

 

Ο αρμόδιος υπουργός, Μ. Χρυσοχοΐδης, είχε ανεβάσει τους τόνους και είχε καλέσει τους εργολάβους να συνεχίσουν τις εργασίες, απειλώντας τους ότι θα τους κηρύξει έκπτωτους. Ηταν όμως οι δημόσιες δηλώσεις, γιατί στο παρασκήνιο φαίνεται ότι «ψηνόταν» η συμφωνία με τους εργολάβους για την επίμαχη τροπολογία.

 

Τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2010, αλλά έχουν υλοποιηθεί μόνο κατά 26% και δεν προβλέπεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό πριν από τα τέλη του 2017. Είναι η δεύτερη φωτογραφική τροπολογία, μετά από αυτή που διπλασίασε την προκαταβολή για τα έργα και πρόσθεσε επιπλέον 40 εκατ. στα ταμεία της κοινοπραξίας.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=193554