- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Θέμα «κομψότητα», αλλά… λευκές οι κόλλες

07/05/14 ART,ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ,ΘΕΜΑΤΑ

Οταν το φιλανθρωπικό γκαλά του Μουσείου Metropolitan της Νέας Υόρκης ξεκίνησε το 1948 ήταν απλά ένα μεταμεσονύκτιο δείπνο τον Δεκέμβριο, στο οποίο οι κοσμικοί της πόλης πλήρωναν 50 δολάρια συμμετοχή. Μέχρις ότου η «πρώτη κυρία» της αμερικανικής Vogue, ίσως ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη επιρροή στη μόδα παγκοσμίως, η Αννα Γουιντούρ, αποφάσισε να το μετατρέψει σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά events μόδας, κατορθώνοντας να συγκεντρώσει την ελίτ των διασήμων σε μια εκδήλωση και ταυτόχρονα να συγκεντρώνει χρήματα για το τμήμα κουστουμιών του Μουσείου.

 

Κάθε χρόνο την άνοιξη, που γίνεται η συγκεκριμένη εκδήλωση, η πιο εντυπωσιακή για τον κόσμο της μόδας παγκοσμίως, κάθε καλεσμένος πληρώνει 25.000 δολάρια. Προσωπικότητες από τον χώρο του θεάματος, και όχι μόνο, προσπαθούν να τραβήξουν πάνω τους την προσοχή φορώντας ιδιαίτερες δημιουργίες, άλλες καλόγουστες και άλλες απλώς ανυπόφορες. Πάντα, όμως, πρέπει το ντύσιμο αλλά και το γενικότερο στιλ να είναι προσαρμοσμένα στο θέμα που έχει κάθε χρόνο το γκαλά. Το 2012 τιμώμενα πρόσωπα ήταν οι σχεδιάστριες μόδας Ελσα Σκιαπαρέλι και Μιούτσια Πράντα. Πέρυσι το θέμα ήταν η επιρροή της πανκ μουσικής σκηνής στη μόδα. Και φέτος η βραδιά αφιερώθηκε στον κορυφαίο σχεδιαστή Τσαρλς Τζέιμs (1906-1978).

 

Πρόκειται για τον πρώτο Αμερικανό σχεδιαστή υψηλής ραπτικής. Ξεκίνησε το 1928, σε ηλικία 22 ετών, με 70 σεντς στην τσέπη και μια συλλογή καπέλων και, με την υποστήριξη καλών φίλων, όπως ο διάσημος φωτογράφος Σεσίλ Μπίτον, βρέθηκε από το Σικάγο στη Νέα Υόρκη και έκανε το όνειρό του πραγματικότητα: σχεδίαζε φορέματα υψηλής ραπτικής ως έργα τέχνης, αδιαφορώντας για τις τάσεις και τις εποχές. Ο Μπαλεντσιάνγκα και ο Ντιόρ τον θεωρούσαν ιδιοφυΐα, γι’ αυτό και η Αννα Γουιντούρ θέλησε να αναδείξει την επιρροή του στη μόδα με το φετινό αφιέρωμα. Θα ακολουθήσει έκθεση δημιουργιών του στο Costume Institute του Μet (8 Μαΐου-10 Αυγούστου) που πήρε και το όνομα της Γουιντούρ, τόσα εκατομμύρια δολάρια που του έχει μαζέψει μέσω ανάλογων εκδηλώσεων.

 

Αν και οι διασημότεροι οίκοι μόδας παρήλασαν στο κόκκινο χαλί, στο φετινό γκαλά οι αξιοπρόσεκτες παρουσίες ήταν μετρημένες. Το θέμα λίγες το πέτυχαν, το στιλ ντεμπιντάντ θέλει ιδιαίτερα προσόντα για να το υπερασπιστείς – εκτός από γούστο.

 

Ξεχωρίσαμε τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, με μια τουαλέτα Οσκαρ ντε λα Ρέντα, που έμοιαζε πολύ με τα σχέδια του Τζέιμς, και τη Σαρλίζ Θερόν με μια εντυπωσιακή τουαλέτα Ντιόρ (δίπλα της ο Σον Πεν, φυσικά). Ομως, το ράσο δεν κάνει τον παπά, γι’ αυτό όσα εξώφυλλα της Vogue και αν κάνει, όσα εκατομμύρια και αν έχει, η Κιμ Καρντάσιαν λίγο έλειψε να μας φανερώσει τα αφανέρωτα εξαιτίας του μεγάλου κοψίματος στο διόλου καλλίγραμμο πόδι της. Η τραγουδίστρια Ρίτα Ορα ντύθηκε μονομάχος, η Γουιντούρ επέλεξε Σανέλ (εντελώς εκτός κλίματος), οι αδελφές Ολσεν ήταν σαν τις αδελφές Παπέν (στις «Δούλες» του Ζενέ), ενώ η Κέιτι Χολμς, μέσα στην τεράστια, με φρου φρου, κατακίτρινη τουαλέτα της, έχασε και όσο στιλ τής έμαθε η πρώην κολλητή της, αγέλαστη, για ακόμη μια φορά, αλλά κομψή Βικτόρια Μπέκαμ.

 

Οπως και να ‘χει, καλοντυμένες ή μη, δεν μπορεί, κάτι θα έμαθαν βλέποντας τις δημιουργίες του Τσαρλς Τζέιμς. Εξάλλου, όπως γράφει και η ίδια η Γουιντούρ στη Vogue για το Gala: «Γίνεται μια φορά τον χρόνο, αλλά η επίδρασή του στη μόδα κρατάει πολύ περισσότερο!»

 

Νόρα Ράλλη

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=195634