- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
19/05/14 ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ,ΣΤΗΛΕΣ
Ναυτικές απαγορεύσεις
Είμαι χαμηλόβαθμο μόνιμο στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού και υπηρετώ σε πλοίο της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ). Εχω τα εκλογικά μου δικαιώματα σε περιφέρεια εκτός Αττικής και νιώθω την ανάγκη να καταγγείλω, μέσα από την έγκριτη εφημερίδα σας, ότι κατά απολύτως παράνομο, αναίτιο και φασιστικό τρόπο ο κ. κυβερνήτης του πλοίου μου δεν επιτρέπει σε όσους ψηφίζουμε εκτός Περιφέρειας Αττικής να μεταβούμε στις ιδιαίτερες πατρίδες μας, προκειμένου να ασκήσουμε τα νόμιμα δημοκρατικά μας δικαιώματα στον Β’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και ευρωεκλογών στις 25/5/14.
Δυστυχώς αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι βαθμοφόροι των Eνόπλων Δυνάμεων λειτουργούν και διοικούν με πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές, παραβιάζοντας συστηματικά τη νομοθεσία και το Σύνταγμα της χώρας.
Παρακαλώ πολύ όπως δημοσιεύσετε το πρόβλημά μας.
Ενα χαμηλόβαθμο στέλεχος του Π.Ν.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Νέο Λύκειο
Σας αποστέλλω τη συγκεκριμένη επιστολή για να θίξω το θέμα του νέου Λυκείου που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στη φετινή Α’ Λυκείου, παρόλο που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία του.
Ως μαθητής της Α’ Λυκείου θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα μειονεκτήματα του νέου συστήματος από τη σκοπιά εμάς των μαθητών. Το γεγονός πως η βαθμολογία κάθε τάξης συνυπολογίζεται στην ένταξη σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν είναι ιδιαίτερα αρνητικό φαινόμενο. Ωστόσο στη Γ’ Λυκείου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μεταξύ συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων. Αυτή η επιλογή θα κρίνει την υπόλοιπη ζωή των μαθητών, οι οποίοι υποχρεούνται να αποφασίσουν μέχρι την αρχή της σχολικής χρονιάς της Γ’ Λυκείου το επάγγελμα που επιθυμούν να ασκήσουν.
Η επιλογή αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολη και από τη συναναστροφή με τους συμμαθητές μου έχω διαπιστώσει πως η συντριπτική πλειονότητα δεν γνωρίζει ποιον επαγγελματικό δρόμο θα ήθελε να ακολουθήσει στη ζωή του σε τόσο μικρή ηλικία. Η επιλογή αυτή είναι δύσκολη ακόμη και για άτομα ηλικίας 30 χρόνων, πόσο μάλλον για δεκαεξάχρονα και δεκαεφτάχρονα παιδιά. Επιπλέον τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο στο τέλος της Γ’ Λυκείου έχουν μειωθεί σε τέσσερα. Αυτό έχει αποτέλεσμα σημαντικά μαθήματα να μην εξετάζονται σε κάποια επιστημονικά πεδία. Για παράδειγμα στις επιστήμες υγείας δεν θα εξετάζονται τα μαθηματικά, που αποτελούν αναπόσπαστο μάθημα από τις θετικές επιστήμες, προάγουν τον συνδυαστικό τρόπο σκέψης και βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων που συναντά κανείς στην επιστήμη του ή στην καθημερινή του ζωή.
Συμπερασματικά, θα ήθελα να σας αναφέρω πως εγώ λόγου χάρη δεν έχω αποφασίσει εάν θέλω να φοιτήσω στην Ιατρική ή στο Πολυτεχνείο ή εάν επιθυμώ να ασχοληθώ με τις φυσικομαθηματικές επιστήμες ή ακόμα εάν θέλω να συνδυάσω τα παραπάνω. Με την κατάσταση όμως που επικρατεί στη χώρα μας το εξωτερικό είναι μονόδρομος.
(στοιχεία του στην «Εφ.Συν.»)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Σεξουαλική αγωγή
Πάντα στην επικαιρότητα το θέμα της σεξουαλικής αγωγής-διαφώτισης των μαθητών στα σχολεία. Πιθανώς είναι το τελευταίο ζήτημα που δεν βρήκε ακόμη τη λύση του στο θέμα της εκπαίδευσης. Ολα τα άλλα έχουν λυθεί: στεγαστικό, διδακτικό προσωπικό, εποπτικά μέσα κ.ά.
Νομίζει κανείς πως το θέμα του σεξ δεν υπήρχε παλιότερα. Πως απότομα φύτρωσε τώρα. Οι… υπεύθυνοι προσπαθούν να βρουν τη λύση του με την εισαγωγή του μαθήματος της Σεξουαλικής Αγωγής στα σχολεία. Παλαιότερα (πριν από την τηλεόραση) τη σεξουαλική… διαφώτιση την έκαναν τα ζώα. Με φυσικότητα και χωρίς σοκ βλέπαμε το ζευγάρωμα των προβάτων, των βοδιών κ.ά. Ανοίγω παρένθεση για ένα ανέκδοτο: Την ώρα που ο δάσκαλος έκανε βόλτες στην αυλή του σχολείου, περνούσε ένα κοριτσάκι, σέρνοντας μια γίδα.
- Πού την πας τη γίδα, παιδί μου; ρώτησε ο δάσκαλος.
- Στον τράγο, κύριε, απάντησε το κορίτσι.
- Αυτή τη δουλειά έπρεπε να την κάνει ο πατέρας σου, είπε ο δάσκαλος.
- Οχι, κύριε, ο τράγος, απάντησε το κορίτσι. Εύκολο να καταλάβουμε τι εννοούσε ο δάσκαλος. Κλείνει η παρένθεση.
Την… εποπτική διδασκαλία του σεξ, χωρίς αιδώ και έλεγχο, την ανέλαβαν τα κανάλια της τηλεόρασης. Ασεμνα έργα προβάλλουν καθημερινά. Ολοκληρωμένη η… πράξη. Για… μίμηση ακόμη προβάλλουν ναζιάρικα και… ξελιγωμένα αγοράκια!
Τρικυμία δημιουργούν στις ψυχές και στο σώμα των παιδιών, των εφήβων κυρίως. Αποτέλεσμα, οι καθημερινές εκτρώσεις, ακόμη και δωδεκάχρονων κοριτσιών! Ωφέλεια έχουν κάποιοι, όπως ωφέλεια έχουν και οι έμποροι των ναρκωτικών και οι βοηθοί τους, από τον θάνατο νέων παιδιών!
Στα σχολεία αυτοσκοπός είναι η εξάντληση της διδακτέας ύλης, λες πως τα νυχτερινά φροντιστήρια σταμάτησαν να υπάρχουν.
Διάλογος απαιτείται. Τα παιδιά από μικρή ηλικία, τα ξέρουνε όλα. Εμείς εθελοτυφλούμε. Φιλικές και ειλικρινείς συμβουλές απαιτούνται.
Η εφηβική ηλικία είναι η πιο όμορφη, αλλά γεμάτη κινδύνους. Τα νέα παιδιά ομοιάζουν με οδοιπόρο, που αισθάνεται μεγάλη δίψα. Βρίσκει στον δρόμο μολυσμένα νερά. Αν πιει ή θα αρρωστήσει ή τη ζωή του θα χάσει. Κάνοντας υπομονή θα βρει γάργαρο νερό για να πιει!
Συμβουλές χρειάζονται τα παιδιά. Από γονείς και δασκάλους. Διοχέτευση της περίσσιας ενέργειας στη μελέτη βιβλίων και πέρα από τα σχολικά, στην άθληση (όχι για ανάδειξη πρωταθλητών), στη μουσική, στο παιχνίδι. Ετσι θα αποκτήσουν τα εφόδια για σπουδές, μόρφωση, εκμάθηση τέχνης για τη ζωή τους, η οποία συνεχίζεται και πέρα από τα δεκαοκτώ χρόνια.
Οι εκπαιδευτικοί δεν (πρέπει να) εξυπηρετούν συμφέροντα άλλων. Ας μείνουν αυτοί λειτουργοί, αφού όλοι οι άλλοι έπαψαν να ’ναι.
Κώστας Γ. Σπυρόπουλος
συντ/χος δάσκαλος, Καλούδι Αιτωλοακαρνανίας
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=199091
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε