- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Το ένδοξο πολυέξοδο ταξίδι Βρυξέλλες – Στρασβούργο
06/06/14 ΚΟΣΜΟΣ
Δύο μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προσεγγίζουν το κτίριο Louise Weisse. Το κτίριο αυτό, έδρα επίσημα του Κοινοβουλίου, κοστίζει στους Ευρωπαίους φορολογούμενους 51,5 εκατ. ευρώ το χρόνο και χρησιμοποιείται μόλις τέσσερις φορές το μήνα
Ο προϋπολογισμός του Ευρωκοινοβουλίου για το 2014 είναι 1,76 δισ. ευρώ (από 1,4 δισ. το 2008), από τα οποία το 35% προορίζεται για τους μόνιμους υπαλλήλους του, το 27% αφορά τις δαπάνες για αμοιβές των ευρωβουλευτών, ενώ ένα 11% δαπανάται σε κτίρια: αγορά, κατασκευή, επισκευή, διατήρηση και λειτουργικά τους έξοδα στις τρεις χώρες που αποτελούν τις έδρες του. Γιατί, παρά τη σπατάλη που αυτό σημαίνει, μέσα από τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της Ε.Ε. αποφάσισαν ομόφωνα ότι οι έδρες του Ευρωκοινοβουλίου θα ήταν τρεις: το Λουξεμβούργο, όπου βρίσκεται η Γραμματεία (με περισσότερους από 2.000 υπαλλήλους σε 27 κτίρια!), οι Βρυξέλλες (Βέλγιο), όπου γίνονται οι κοινοβουλευτικές συνεδριάσεις, οι συναντήσεις των επιτροπών και οι έκτακτες ολομέλειες, και το Στρασβούργο (Γαλλία), που αποτελεί την επίσημη έδρα και όπου διεξάγονται οι ολομέλειες.
Κι έτσι, μία φορά τον μήνα, κάπου 5.000 άνθρωποι -αξιωματούχοι, ευρωβουλευτές, οι βοηθοί τους, διοικητικοί, διερμηνείς- μεταφέρονται για τέσσερις ημέρες από τις Βρυξέλλες στο Στρασβούργο για τις ολομέλειες του Ευρωκοινοβουλίου. Μια μετακίνηση που έχει επικριθεί ως «ένα περιφερόμενο τσίρκο», το οποίο για τη δόξα της Γαλλίας στοιχίζει 123 εκατ. ευρώ τον χρόνο: περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ για τέσσερις ημέρες τον μήνα! Το κτίριο «Louise Weiss» του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο είναι ένας πραγματικός λαβύρινθος που σχεδιάστηκε στο πρότυπο του διάσημου πίνακα του Μπρίχελ «Ο Πύργος της Βαβέλ», στοίχισε 500 εκατ. ευρώ και έχει έκταση 220.000 τ.μ. Διαθέτει το μεγαλύτερο αμφιθέατρο κάθε ευρωπαϊκού θεσμού, άλλες 18 τεράστιες αίθουσες συνεδριάσεων και 1.133 κοινοβουλευτικά γραφεία. Ολα αυτά χρησιμοποιούνται συνολικά 48 ημέρες και παραμένουν αναξιοποίητα τους υπόλοιπους δεκάμισι μήνες τον χρόνο. Αλλά για τη συντήρησή του καταβάλλονται 51,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο: 33 εκατ. σε υποδομές και 18,5 σε λειτουργικά έξοδα. Επιπλέον, στο Στρασβούργο υπάρχουν και άλλα τρία βοηθητικά κτίρια του Ευρωκοινοβουλίου, συνολικής έκτασης 80.000 τ.μ., που στοίχισαν 112 εκατ. ευρώ.
Τα επίσημα αυτοκίνητα μαζί με τους τόνους των απαραίτητων εγγράφων μεταφέρονται με ειδικά κοντέινερ επιβαρύνοντας με 1,5 εκατ. ευρώ τα έξοδα για κάθε ολομέλεια. Ενώ για τη μετακίνηση του προσωπικού υπάρχουν δύο ειδικά τρένα από τις Βρυξέλλες και πτήσεις τσάρτερ. Εκτιμάται ότι οι εκπομπές καυσαερίων για αυτή τη διαδρομή των 350 χιλιομέτρων μπορεί να φτάνουν έως τους 19.000 τόνους.
Πέρσι τον Νοέμβριο το Ευρωκοινοβούλιο (όπως άλλωστε και το 2011) ψήφισε με πλειοψηφία 483 ψήφων (έναντι 141 κατά και 34 αποχών) υπέρ της τροποποίησης των Ευρωπαϊκών Συνθηκών ώστε να υπάρχει μία μόνο έδρα και να σταματήσει αυτή η άσκοπη πολυέξοδη πρακτική. Επιπλέον, οι πολίτες συγκέντρωσαν περισσότερες από 1,3 εκατ. υπογραφές με το ίδιο αίτημα. Αλλά η Γαλλία ασκεί το δικαίωμά της στο βέτο και όλοι οι πολιτικοί που έχουν διατελέσει πρόεδροί της έχουν υπερασπιστεί με νύχια και με δόντια ένα επικερδές (τόσο οικονομικά όσο και από άποψη κύρους) status quo.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=204365
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε