- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Ιδια γεύση στην Παιδεία

11/06/14 ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

Ισως ο ίδιος να μην είχε προβλέψει ότι θα κατέληγε στο Μαρούσι, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι ο νέος υπουργός Παιδείας πολύ γρήγορα θα ανοίξει την ατζέντα του προκατόχου του, που δεν είναι παρά το χρονολόγιο των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης για απολύσεις, διαθεσιμότητα και συρρίκνωση όλου του φάσματος της εκπαίδευσης με καταργήσεις-συγχωνεύσεις δομών και περαιτέρω περικοπές χρηματοδοτήσεων. Ακόμη πιο γρήγορα, δε, εκτιμάται ότι θα ξεδιπλώσει τις γνωστές εντυπωσιακές ικανότητές του ως προς την άσκηση πολιτικής για την οποία εξακολουθεί να τηρεί τον ίδιο ασίγαστο ζήλο.

 

Ορεξάτος

 

Ηδη, προσερχόμενος χθες στο προεδρικό μέγαρο, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι έχει «πολλές ιδέες και πολλή όρεξη», έστω κι αν δεν ξέρει καθόλου το χαρτοφυλάκιο όπως επισήμανε. Κατά κάποιους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδανική η συνέπειά του σε ειδικές αποστολές, όπως έχει επιδείξει η θητεία του σε όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις. Κατά κάποιους άλλους, όμως, αποτελεί ιδανικό παράδειγμα αντιφατικού συνδυασμού πολιτικής αφετηρίας και πολιτικής σταδιοδρομίας που, πάντως, στην περίπτωσή του δεν υστερεί ούτε σε δραστηριοποίηση ούτε σε ιδεολογικοποίηση αυτής. Στο υπουργείο Υγείας άφησε τον «εχθρό» του –όπως είχε ο ίδιος χαρακτηρίσει τους δημόσιους υπαλλήλους-, στο υπουργείο Παιδείας τον ξανασυναντά. Στο ίδιο υπουργείο, μάλιστα, διαδέχεται τον κ. Αρβανιτόπουλο τον οποίο είχε καταγγείλει για τη μόνη, ίσως, σοβαρή εξομαλυντική παρέμβαση του τελευταίου στον χώρο της Παιδείας, πριν από δυο χρόνια, όταν τροποποίησε σε σημεία τον δυσλειτουργικό νόμο Διαμαντοπούλου για τα ΑΕΙ.

 

Η ατζέντα καυτή. Τα κρισιμότερα θέματα:

 

● Η διαθεσιμότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εχει φθάσει στο βήμα των απολύσεων κρατώντας θολό το τοπίο της κινητικότητας και αβέβαιο το μέλλον εκατοντάδων εκπαιδευτικών.

● Η διαθεσιμότητα στα ΑΕΙ έφθασε επίσης στις απολύσεις, ενώ είναι στον αέρα το πρόγραμμα ενδο/διαϊδρυματικής κινητικότητας, προδιαγράφοντας αβέβαιο το μέλλον και για εκατοντάδες διοικητικών υπαλλήλων αλλά και των ίδιων των ΑΕΙ, οι αντοχές των οποίων έχουν ξεπεράσει τα όριά τους.

● Η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, στη διαδικασία των οποίων έχει αντιταχθεί συντριπτική μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

● Η συρρίκνωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με το σχέδιο των καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Ο προϋπολογισμός για το 2014 προβλέπει συγχωνεύσεις-καταργήσεις 1.676 σχολείων. Πρόσφατα, περίπου 300 δέχτηκαν το πρώτο χτύπημα. Συγχωνεύθηκαν 64 δημοτικά και 37 νηπιαγωγεία, καταργήθηκαν 15 δημοτικά και 30 νηπιαγωγεία, ενώ υποβιβάστηκαν, δηλαδή, συρρικνώνονται, 130 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία.

● Η δρομολόγηση του νέου σχεδίου «Αθηνά» με τη δεύτερη φάση συγχωνεύσεων-καταργήσεων στα ΑΕΙ.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ ΣΤΟΝ ΛΟΒΕΡΔΟ

Ο ένας παρέδωσε σύγκρουση, ο άλλος ανέλαβε… διάλογο

 

Καθησυχαστικός εν όψει των αναπόφευκτων συγκρούσεων, όπως δεν το συνηθίζει, ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος· σχεδόν απολογητικός που δεν συγκρούστηκε ακόμη περισσότερο, ο απερχόμενος Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, χθες, στην τελετή παράδοσης-παραλαβής στο Μαρούσι.

 

Βέβαια, οι απολύσεις, η διαθεσιμότητα και η συρρίκνωση ενός κρίσιμου τομέα όπως η Παιδεία συνιστούν ένα χαρτοφυλάκιο που απαιτεί ή υποχρεώνει σε συγκεκριμένους επικοινωνιακούς χειρισμούς.

 

Ετσι, ο μαχητικός κ. Λοβέρδος αναλαμβάνει δράση δηλώνοντας: «Δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν, δεν θα αναστατώσουμε και δεν θα κάνουμε τίποτα αν δεν προηγηθεί εξαντλητικός διάλογος», ενώ ο κ. Αρβανιτόπουλος δικαιολόγησε την αδιέξοδη, φαύλη και γεμάτη ανακολουθίες πολιτική του λέγοντας: «Συγκρούστηκα εκεί που έπρεπε, όσο έπρεπε και όχι άσκοπα», αν και περισσότερο απευθυνόταν σε όσους από τον κυβερνητικό (και παρακυβερνητικό) χώρο τον βρήκαν μπόσικο και αναποτελεσματικό στη γραμμή σύγκρουσης της κυβέρνησης.

 

Αννα Ανδριτσάκη

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=205234