- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Δύο θέματα στο τραπέζι με τους Κινέζους
11/06/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
→Η συνάντηση σχολιάστηκε αρνητικά από ναυτιλιακούς κύκλους δεδομένου ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία στο ΤΑΙΠΕΔ με άλλους 4 υποψήφιους επενδυτές
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ερωτηματικά δημιουργεί η πρωτοβουλία του Μιλτ. Βαρβιτσιώτη να συζητήσει ειδικά με την Cosco το ζήτημα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, την ώρα που «τρέχει» ο διαγωνισμός στο ΤΑΕΙΠΕΔ με την Κινέζική εταιρεία να έχει να ανταγωνιστεί ακόμη τέσσερις επενδυτές
Το επίσημο ενδιαφέρον της Cosco για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, όπως επίσης και την τύχη του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco, για την οποία ακόμα δεν έχει αποφασίσει η Ε.Ε., ήταν δύο από τα βασικά θέματα συζήτησης στη συνάντηση που είχαν χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με υψηλόβαθμα στελέχη της κινεζικής εταιρείας, παρουσία του πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα.
Η συνάντηση, η οποία έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας στην Ακτή Βασιλειάδη, σχολιάστηκε από ναυτιλιακούς κύκλους, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Αρκετοί ήταν αυτοί που έλεγαν ότι ενώ ο διαγωνισμός «τρέχει» δεν μπορεί ο υπουργός Ναυτιλίας να συζητά μ’ έναν από τους πέντε υποψηφίους επενδυτές, που είναι η Cosco.
Παρά ταύτα, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη στην Ελλάδα του πρωθυπουργού της Κίνας Λι Κετσιάνγκ. Ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για μια ακόμα φορά αναφέρθηκε στα «μεγάλα οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο που έχει επιφέρει η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά» και την χαρακτήρισε ως «μια από τις πιο σημαντικές και κερδοφόρες επενδύσεις που έχουν γίνει σε λιμάνια παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια». Οσο για την πώληση του λιμανιού επισήμανε: «Εχουμε αποφασίσει να εκμεταλλευτούμε τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας και γι΄αυτό προχωράμε στην αποκρατικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού», διευκρινίζοντας ότι γι΄αυτόν τον λόγο αποφάσισαν να δώσουν ιδιαίτερο βάρος όχι μόνο στο αντίτιμο του επενδυτή, αλλά κυρίως στο ύψος των μελλοντικών επενδύσεων που θα γίνουν στο λιμάνι.
Η αντιπροσωπεία
Από την πλευρά της αντιπροσωπείας των στελεχών της Cosco, η επικεφαλής Σουν Γιουεγίνγκ επισήμανε τη μεγάλη σημασία που δίνουν στο να πάψει η εκκρεμότητα με τον «φιλικό διακανονισμό», λέγοντας ότι εάν αυτή η προσπάθεια έχει αίσιο τέλος ο Πειραιάς και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι θα αποκομίσουν όλα τα οφέλη που προβλέπονται από αυτήν.
Να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε τα οκτώ επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΘ, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται κάποιοι από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως διαχειριστές λιμένων, κολοσσούς στη διακίνηση βιομηχανικών προϊόντων και υλών, ενώ η συμμετοχή επενδυτικών κεφαλαίων περιορίζεται μόνο στο γερμανικό Deutsche Invest Equity Partners, που διαχειρίζεται κάτι παραπάνω από 2,3 δισ. ευρώ. Ορισμένοι είναι ήδη γνωστοί πελάτες του ΟΛΘ όπως η Maersk, ο γίγαντας στο εμπόριο του χάλυβα Duferco και η P&O.
Επίσης το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε τα πέντε επενδυτικά σχήματα που περνούν στη Β´ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Δεν προχώρησε στη Β´ φάση η επενδυτική εταιρεία Cartesian Capital Group.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=205326
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε