- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Αντιδρούν οι συγκοινωνιολόγοι στα νέα μέτρα

20/06/14 ΕΛΛΑΔΑ

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Και οι συγκοινωνιολόγοι, ο καθ΄ ύλην αρμόδιος επιστημονικός φορέας, ασκεί κριτική στα βασικά μέτρα για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που θα ισχύσουν από την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Και οι συγκοινωνιολόγοι, ο καθ΄ ύλην αρμόδιος επιστημονικός φορέας, ασκεί κριτική στα βασικά μέτρα για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, που θα ισχύσουν από την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Εκφράζει επίσης την ανησυχία του για την προοπτική συρρίκνωσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς στα όρια του λεκανοπεδίου Αθηνών και γι΄ αυτό προτείνει να μετονομαστεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) σε «Συγκοινωνίες Αττικής» και όχι «Αθηνών», όπως προωθεί το υπουργείο Μεταφορών. Τη σημαντική αυτή παράμετρο, σε συνδυασμό με την προωθούμενη εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, έχει αναδείξει η «Εφ.Συν.» τις τελευταίες ημέρες. Τρία είναι τα βασικά σημεία διαφωνίας που επισημαίνει η χθεσινή ανακοίνωση του συλλόγου συγκοινωνιολόγων:

 

1. Απουσιάζουν τα μέτρα για την αναβάθμιση των συγκοινωνιών, που θα αυξήσουν τη χρήση τους από το επιβατικό κοινό και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των οικονομικών των κρατικών εταιρειών διαχείρισης. Αν δεν υπάρξουν βελτιώσεις, το αναμενόμενο έλλειμμα των 10 εκατ. ευρώ θα φορτωθεί στις πλάτες των φορολογουμένων.

 

2. Αναδεικνύεται η οικονομική επιβάρυνση των επιβατών από την προωθούμενη κατάργηση της φθηνής κάρτας απεριορίστων διαδρομών, που ισχύει σήμερα μόνον για λεωφορεία και τρόλεϊ. Τα δύο αυτά μεταφορικά μέσα εξυπηρετούν την πλειονότητα του επιβατικού κοινού, κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ η κάρτα των 20 ευρώ λειτουργεί ως πλεονέκτημα απέναντι στο μετρό.

 

3. Δημιουργεί σύγχυση η μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου από 90 σε 70 λεπτά. Οι συγκοινωνιολόγοι είναι κατηγορηματικοί ότι τα 90 λεπτά είναι ο αποδεκτός χρόνος για επιβάτες που χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα μέσα μεταφοράς.

 

Επιπλέον οι συγκοινωνιολόγοι αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη την πρόταση να τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην μπροστινή είσοδο των λεωφορείων και τρόλεϊ, ώστε να αντιμετωπιστεί η λαθρεπιβίβαση. Αναφέρουν ότι το μέτρο εφαρμόζεται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις (Λονδίνο, Στοκχόλμη, κ.λπ.), αλλά στις συνθήκες της Αθήνας θα δυσκολέψει τους επιβάτες και για να αποδώσει πρέπει να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

 

Προτείνουν επίσης να επισπευστεί η εφαρμογή της έξυπνης κάρτας. Αναφέρουν ότι σήμερα οι επιβάτες δεν εξυπηρετούνται από τα 4.000 σημεία πώλησης εισιτηρίων και επομένως δεν αναμένουν βελτίωση από την αύξησή τους σε 5.000. Ζητούν καλύτερο συντονισμό όλων των μέσων μεταφοράς (μετρό, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και προαστιακός) και θέτουν τις δυνάμεις τους στη διάθεση της πολιτείας για το σχεδιασμό, υλοποίηση και λειτουργία αναβαθμισμένου δικτύου αστικών συγκοινωνιών.

 

Ερωτήματα για τον τρόπο προώθησης της νέας γραμμής μετρό εκφράζει το τμήμα Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ. Οπως έχει γράψει η «Εφ.Συν.» (17/6/2014) ετοιμάζεται η είσοδος ιδιωτών στη χρηματοδότηση των έργων, που εκ των πραγμάτων θα επεκταθεί με παραχώρηση της εκμετάλλευσης στις ήδη λειτουργούσες γραμμές του μετρό και του Ηλεκτρικού.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=208392