- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Οκτώ νίκες σε 24 ώρες

21/07/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

PHASMA / Μ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ [1]

PHASMA / Μ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Η πρώτη απεργία των εργαζομένων στην προβλήτα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, που εκδηλώθηκε αιφνιδιαστικά το πρωί της Παρασκευής, μπορεί να κράτησε μόλις 24 ώρες, αλλά οι εργαζόμενοι μπορούν να μιλούν πλέον για μια μεγάλη νίκη, καθώς η εργοδοσία ικανοποίησε μια σειρά από βασικά αιτήματά τους. Ετσι, από το Σάββατο το μεσημέρι η προβλήτα της Cosco λειτουργεί κανονικά, καθώς οι εργαζόμενοι μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) επέστρεψαν στη δουλειά τους.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές (εργαζόμενοι και εργοδοσία) συμφώνησαν -μάλιστα οι συμφωνίες διατυπώθηκαν και εγγράφως (αυτός ήταν ο όρος που έθεταν οι εργαζόμενοι)- ότι:

 

1 Οσοι εργαζόμενοι έχουν την προβλεπόμενη πιστοποίηση θα αναγνωριστούν ως λιμενεργάτες και θα ενταχθούν στα βαρέα και ανθυγιεινά. Οι υπόλοιποι θα παρακολουθήσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο επιμορφωτικά σεμινάρια ώστε να αποκτήσουν και αυτοί την πιστοποίηση και να δηλωθούν ως λιμενεργάτες.

 

2 Η σύνθεση της ομάδας εργασίας σε κάθε γερανογέφυρα θα είναι τετραμελής και εφόσον υπάρξει αυξημένη εργασία θα προστίθεται ένα άτομο. Η εκτίμηση για την «αυξημένη εργασία» θα γίνεται από την εταιρεία «Διακίνηση», η οποία μισθώνει τους εργαζομένους στη ΣΕΠ Α.Ε., αλλά και την ίδια τη ΣΕΠ Α.Ε.

 

3 Θα γίνει εκπαίδευση για την καβοδεσία.

 

4 Από σήμερα θα ξεκινήσει διάλογος για να καθοριστεί το ύψος των αυξήσεων, ωστόσο συμφωνήθηκε ότι θα δοθεί στους εναερίτες ειδικό επίδομα και σε όλους τους εργαζομένους επίδομα επικινδυνότητας.

 

5 Θα ξεκινήσει διάλογος για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

 

6 Θα συγκροτηθεί επιχειρησιακή επιτροπή των εργαζομένων, η οποία θα συζητάει ανά δεκαπενθήμερο όλα τα θέματα που ανακύπτουν, τόσο με τη ΣΕΠ όσο και με τη «Διακίνηση».

 

7 Για το πολύ σοβαρό θέμα που αποκαλύφθηκε με αφορμή την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων, ότι οι τραυματίες σε εργατικά ατυχήματα μεταφέρονται σε νοσοκομεία με ιδιωτικά αυτοκίνητα, καθώς η Cosco δεν διαθέτει στην προβλήτα ασθενοφόρο, συμφωνήθηκε να υπάρχει μόνιμα ειδικά εκπαιδευμένη ομάδα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, η οποία θα αξιολογεί κάθε περιστατικό και θα αποφασίζει εάν ο τραυματισμένος θα μεταφέρεται στο νοσοκομείο με ιδιωτικό αυτοκίνητο ή με ασθενοφόρο.

 

Να σημειωθεί ότι, αντίθετα με την κινεζική εταιρεία, ο ΟΛΠ έχει μόνιμα ασθενοφόρο τόσο στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων όσο και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, αλλά και στον τομέα της κρουαζιέρας.

 

8 Τέλος, αποφασίστηκε -και η εργοδοσία δεσμεύτηκε- να μην υπάρξει καμία απόλυση εργαζομένου που συμμετείχε στην απεργία και πως δεν θα παρεμποδιστούν οι διαδικασίες που ξεκινούν οι εργαζόμενοι για την ίδρυση σωματείου.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές φορές μέχρι σήμερα η ΟΜΥΛΕ έχει καταγγείλει πως η προβλήτα που διαχειρίζεται η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά είναι η μοναδική στην Ευρώπη όπου δεν εφαρμόζονται ΣΣΕ και δεν υπάρχει η δυνατότητα συνδικαλιστικών οργανώσεων όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας. Γεγονότα που έχουν αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια International Dockworkers Council (IDC).

 

ΧΡ.ΠΑΠ.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=218894