- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Κεραμωτή-Λιμένας, Καβάλα-Πρίνος… τραβώντας κουπί 95 ώρες την εβδομάδα

30/07/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος» της ναυτιλιακής εταιρείας «Οσιος Δαυίδ», που δρομολογείται στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας-Θάσου, καταγγέλλουν για δεύτερη φορά μέσα σ’ ένα μήνα τρία ναυτεργατικά σωματεία. Οι μηχανικοί (ΠΕΜΕΝ), οι μάγειροι (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) και τα κατώτερα πληρώματα μηχανής (Στέφενσων) με ανακοίνωση τους, την οποία κοινοποιούν στο υπουργείο Ναυτιλίας, τα αρμόδια λιμεναρχεία και την ΠΝΟ, τονίζουν ότι παρά την από 24-6-2014 καταγγελία τους, καθώς και άλλων συνδικαλιστικών οργανώσεων, για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης στο πλοίο «Στέλιος Φιλιάγκος» και παρότι αυτή επιβεβαιώθηκε από έγγραφο του ΥΝΑ, συνεχίζεται μέχρι σήμερα η παραβίαση με ευθύνη του Λιμεναρχείου Καβάλας που καθόρισε το ωράριο των δρομολογίων.

 

Οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν ότι στο συγκεκριμένο πλοίο, με βάση τα δρομολόγια που εκτελεί στις πορθμειακές γραμμές Κεραμωτή – Λιμένας και Καβάλα – Πρίνος, οι ναυτεργάτες εργάζονται 95 ώρες και 30 λεπτά την εβδομάδα, δεν υπάρχει διπλή βάρδια με αντίστοιχο πλήρωμα, όπως έχουν τα υπόλοιπα 4 πλοία της πορθμειακής γραμμής Κεραμωτή – Λιμένας, ενώ καμία ναυτιλιακή εταιρεία από τις 3 που δραστηριοποιούνται δεν εφαρμόζει τις δύο εικοσιτετράωρες άδειες ανάπαυσης τον μήνα για τους ναυτεργάτες, όπως προβλέπεται από τη ΣΣΕ. Αυτές οι συνθήκες, όπως υποστηρίζουν, οδήγησαν σε απολύσεις 11 ναυτεργατών από τη β’ βάρδια της εταιρείας του πλοιοκτήτη Μητσόπουλου σε πλοία του στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου και παρά την ανάκλησή τους, τόσο η εταιρεία του όσο και η ΑΝΕΘ απειλούν με απολύσεις των πληρωμάτων που εκτελούν β’ βάρδια.

 

Οι ναυτεργάτες επισημαίνουν ότι στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου, οι εφοπλιστές, σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές, έχουν εξαπολύσει προκλητικά οργανωμένη επιχείρηση παρέμβασης στα ναυτεργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

 

Υπενθυμίζουν επίσης την «προειλημμένη απόφαση» στις 23 Ιούνη 2014 του δικαστηρίου της Θάσου, που καταδίκασε 20 ναυτεργάτες με ποινή 8μηνης φυλάκισης, κατηγορώντας τους για παρακώλυση συγκοινωνιών, επειδή υπερασπίστηκαν την πανελλαδική απεργία στις 11 Μάρτη 2010.

 

Με αφορμή όλα αυτά τα περιστατικά, ζητούν την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑ ώστε να γίνει τροποποίηση των δρομολογίων ή πρόσληψη ναυτεργατών για β’ βάρδια στο «Στέλιος Φιλιάγκος» και να σταματήσει η παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης, καθώς κυοφορούνται σοβαροί κίνδυνοι για τη ζωή και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων και των λιμενικών εγκαταστάσεων.

 

Χρ. Παπασταθοπούλου

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=221542