- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Δεν «τσίμπησε» το 27% των επιβατών
03/09/14 ΕΛΛΑΔΑ
Της Χαράς Τζαναβάρα
[1]Με αποχή που ξεπερνά το 27%, οι επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ λένε το δικό τους «όχι» στην πολυδιαφημισμένη μείωση των τιμών στα εισιτήρια, η οποία -στη δική τους περίπτωση- ισοδυναμεί με… αύξηση 50%! Τα πρώτα στοιχεία που έγιναν γνωστά χθες από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) δείχνουν ότι κατά το εξαήμερο (27/8-1/9) διατέθηκαν περίπου 100.000 μηνιαίες κάρτες, όταν πέρυσι είχαν πουληθεί πάνω από 127.000.
Οι αρμόδιοι, όμως, κάνουν μια «ζαβολιά» και υποστηρίζουν ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη του 2013, επιχειρώντας να πείσουν τους πολίτες ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιος μηναία κάρτα στη μέση του μήνα… Δείχνουν επίσης ότι οι αγοραστές της κάρτας έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού με λιγότερες πωλήσεις εισπράχθηκαν 2,5 εκατ. ευρώ, ποσό ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με τα περσινά έσοδα, παρόλο που είχαν διατεθεί 27.273 περισσότερες κάρτες!
Από τα πρώτα στοιχεία του ΟΑΣΑ δεν προκύπτει θεαματική ανταπόκριση από τους επιβάτες των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ), όπου η μηναία κάρτα μειώθηκε κατά 33%. Οι πωλήσεις τις πρώτες πέντε ημέρες (28/8-1/9) μόλις ξεπέρασαν τις 121.000, αύξηση μικρότερη από 10% σε σχέση με πέρυσι. Και εδώ οι εισπράξεις είναι ελαφρώς περισσότερες.
Σε θερινούς ρυθμούς
Η «τιμωρία» των επιβατών των λεωφορείων και τρόλεϊ είναι όμως διπλή, καθώς εξυπηρετούνται -τρόπος του λέγειν- με δρομολόγια Ιουλίου, που είναι αραιότερα χρονικά σε σχέση με αυτά που ισχύουν σε «κανονικό» μήνα. Ετσι, ταλαιπωρούνται περιμένοντας στις στάσεις, μέσα στη ζέστη ή το ψιλόβροχο. Η πυκνότητα αναμένεται να επανέλθει στα κανονικά επίπεδα από τη Δευτέρα, εφόσον όμως υπάρχουν οδηγοί.
Στον νευραλγικό αυτό τομέα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, υπάρχουν 320 κενές θέσεις, ενώ λείπουν άλλοι 130 τεχνικοί από τη συντήρηση. Τα «θα» ξεκίνησαν από τις αρχές του χρόνου, με δεσμεύσεις ότι η προκήρυξη των προσλήψεων θα γίνει μετά το Πάσχα, αλλά πέντε μήνες μετά δεν υπάρχει ούτε καν δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα!
Από το 2009 έχουν καταργηθεί ή τροποποιηθεί πάνω από 100 λεωφορειακές γραμμές, αφού τα διαθέσιμα οχήματα σε καθημερινή βάση δεν ξεπερνούν τα 1.200, έναντι 1.700 που ήταν προ μνημονίων, λόγω των συνεχών περικοπών στα κονδύλια για καύσιμα και ανταλλακτικά. Στο ίδιο διάστημα συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 2.000 οδηγοί, με αποτέλεσμα στα τέλη του 2013 ο ΟΣΥ, ο φορέας των λεωφορείων και τρόλεϊ, να διαθέτει προσωπικό μόλις 5.791 ατόμων, έναντι 8.082 το 2009. Η αποψίλωση του βασικού μεταφορικού μέσου στην πρωτεύουσα αντανακλάται και στην επιβατική κίνηση, η οποία το 2013 μόλις ξεπέρασε τα 370 εκατ., όταν ήταν πάνω από 510 εκατ. το 2009.
Νέα «θα»
Τις μεγάλες ελλείψεις στα λεωφορεία αποδέχθηκε και ο υπουργός Μεταφορών, σε χθεσινή τηλεοπτική του συνέντευξη (ΣΚΑΪ). «Εχουμε προγραμματίσει προσλήψεις οδηγών στις αστικές συγκοινωνίες, στα λεωφορεία. Χρειάζονται», είπε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε αόριστα ότι «έχει ξεκινήσει η διαδικασία». Αφησε όμως άφωνους τους τηλεθεατές, προσθέτοντας: «Θέλω να σας πω, επίσης, ότι ήδη έχουμε τα πρώτα 50 τρόλεϊ και σιγά σιγά και λεωφορεία που διαθέτουν Wi-Fi, δίνουν δηλαδή τη δυνατότητα κυρίως στα παιδιά, τους φοιτητές, να έχουν δωρεάν internet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Το ίδιο συμβαίνει και σε σταθμούς του μετρό και βεβαίως αυτό θα επεκταθεί σε όλα τα μέσα μεταφοράς το επόμενο χρονικό διάστημα»! Μπορεί να μην έχουμε συγκοινωνίες, αλλά θα σκίζουμε στο Wi-Fi…
Ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν και στο μετρό, όπου δεν έχουν γίνει προσλήψεις παρά την επέκταση της γραμμής προς Ελληνικό και Χαϊδάρι, ενώ προστέθηκαν στο δίκτυο πάνω από 6,5 χλμ. και πέντε νέοι σταθμοί. Η μέση συχνότητα των δρομολογίων διαμορφώνεται στα πέντε λεπτά.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=230216
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε