- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Ο τελευταίος Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν στον κόσμο του Τζον ΛεΚαρέ
04/09/14 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ο Ίσα Καρπόφ, μισός Ρώσος, μισός Τσετσένος μετανάστης, κάνει διακριτική είσοδο στην ισλαμική κοινότητα του Αμβούργου, διεκδικώντας την περιουσία του πατέρα του από την τράπεζα. Γερμανική και αμερικανική αντικατασκοπία συνεργάζονται με κίνητρα που παραμένουν σκιώδη καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής, όσο εμείς καλούμαστε να αναγνωρίσουμε αν ο άντρας αυτός είναι όντως αθώο θύμα ή εξτρεμιστής.
[1]H ταινία «Ο Νο1 Καταζητούμενος» («A most wanted man») με τον τελευταίο πρωταγωνιστικό ρόλο του Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν είναι πολλά πράγματα ως θρίλερ κι ως κοινωνική ακτινογραφία, όμως είναι αναπόφευκτο πως όλοι θα εστιάσουμε στο πρόσωπο του αδικοχαμένου, ερμηνευτικού τιτάνα πρώτα απ’ όλα.
Ο Χόφμαν υποδύεται έναν Γερμανό κατάσκοπο, τον Γκίντερ Μπάκμαν, που σκοπεύει να αποσπάσει πληροφορίες για την ισλαμική κοινότητα, χρησιμοποιώντας αν χρειάζεται και τον Ισα για τους σκοπούς του. Ο Χόφμαν γεμίζει την οθόνη δίχως να κάνει τίποτα. Το βλέμμα μας τον σκανάρει επίμονα, γνωρίζουμε ως θεατές πως είναι οι τελευταίες μας στιγμές μαζί του, όμως δεν βρίσκουμε εκεί τίποτα γνώριμο. Κανένα ερμηνευτικό τικ, καμία μανιέρα. Ο Γκίντερ είναι ακόμα ένας Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν που δεν έχουμε ξαναδεί. Υπάρχουν φορές που θεωρούμε δεδομένο το πόσο μεγάλος ήταν αυτός ο ηθοποιός – αυτή δεν είναι μία από αυτές.
Ο σκληρός, αινιγματικός Γκίντερ του, ένας κατάσκοπος δίχως διάθεση να διαπραγματευτεί έστω μια του λέξη, έχοντας σιωπηλή ορμή και μεθοδικότητα ως προς τον σκοπό του, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός ντόμινο πληροφοριών που διαδίδονται σαν ύπουλος ιός. Ο Άντον Κόρμπιν (του θαυμάσιου «Control») σκηνοθετεί τη μεταφορά ενός ακόμα κινηματογραφικά προσβάσιμου βιβλίου του Τζον ΛεΚαρέ, με τρόπο που κάνει στιγμή ύστατης αγωνιώδους εκτέλεσης την υπογραφή ενός ντοκουμέντου ή ένα χάδι σε κάποιο παράνομο φλερτ.
Η πολιτική διάσταση της Πολιτικής τίθεται σε ευθεία αντιπαραβολή με τις μικρές προσωπικές εμμονές των ηρώων που εμπλέκονται σε κάθε άρτιας σύλληψης σχέδιο, με τον Κόρμπιν να κορυφώνει την περίεργα καθηλωτική μη δράση του σε ένα εκπληκτικό τελευταίο 20λεπτο που υπογραμμίζει πως τελικά το δίλημμα θύτης ή θύμα μάς αφορά όλους.
* Αναλυτικά οι ταινίες της εβδομάδας και η κριτική τους από τη Λήδα Γαλανού και τον Θοδωρή Δημητρόπουλο, στις σελ. 20-21 της «Εφημερίδας των Συντακτών» που κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου.
efsyn.gr
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=230689
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε