- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Eισπρακτικές στο σκαμνί

11/02/13 Αρχείο Άρθρων,ΕΛΛΑΔΑ

Πίεζαν πολίτες να πληρώσουν, παραπέμπονται οι ίδιοι

 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Toυ Νίκου Φωτόπουλου

 

Ηχηρό χαστούκι για τις εισπρακτικές εταιρείες, που απειλούν, εκβιάζουν και παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένων των οφειλετών. Στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης παραπέμπονται μία υπάλληλος και δύο στελέχη τέτοιας εταιρείας, ύστερα από μήνυση οφειλέτριας – δημοτικής υπαλλήλου. Οι κατηγορίες που τους απαγγέλθηκαν είναι κατά περίπτωση για δυσφήμηση και παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, καθώς και για ηθική αυτουργία στα αδικήματα αυτά.

 

Σύμφωνα με τη μηνύτρια, τον Νοέμβριο του 2009 η κατηγορούμενη υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας τής τηλεφώνησε στον χώρο εργασίας της εκ μέρους μιας τράπεζας για να τακτοποιήσει χρηματική οφειλή η οποία βρισκόταν σε εκκρεμότητα. Εκείνη τής απάντησε ότι θα ρυθμίσει το θέμα, αλλά εν τω μεταξύ οι τηλεφωνικές οχλήσεις συνεχίστηκαν. «Ηταν ιδιαίτερα πιεστική, παρ' ότι τόνισα ότι με καλεί στον χώρο εργασίας μου και είμαι ιδιαίτερα απασχολημένη», αναφέρει η μηνύτρια. Ακολούθησαν, μάλιστα, προσβλητικοί χαρακτηρισμοί… «Με τρόπο εριστικό απαιτούσε να της πω πότε ακριβώς θα καταβάλω τις οφειλές μου, προσθέτοντας ότι είμαι ανώριμη και τονίζοντας με τρόπο απειλητικό ότι δεν θα ξεφύγω από την πληρωμή».

 

Αποκορύφωμα αυτής της τακτικής φέρεται πως ήταν η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων της μηνύτριας. Οπως υποστηρίζει, και επιβεβαιώνεται από συνάδελφό της, η εκπρόσωπος της εισπρακτικής εταιρείας έφτασε στο σημείο να ενημερώσει για τις οφειλές ακόμη και το εργασιακό της περιβάλλον στον δήμο! «Μίλησε με συνάδελφό μου, κι αφού τον ρώτησε αν με γνωρίζει και ποια εργασιακή σχέση έχει μαζί μου, τον ενημέρωσε για την οφειλή μου», τονίζει η μηνύτρια, προσθέτοντας ότι τη χαρακτήρισε «αφερέγγυα» και «ασυνεπή» σε τρίτα πρόσωπα…

 

Εφιάλτης για χιλιάδες πολίτες που αδυνατούν να καταβάλουν τις δόσεις των δανείων ή των πιστωτικών καρτών τους έχουν γίνει τα τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες. Καθημερινά χιλιάδες Ελληνες βομβαρδίζονται από πλήθος τηλεφωνημάτων, δέχονται έμμεσες απειλές και προσβολές και καταρρακώνονται ψυχολογικά κάτω από την ασφυκτική πίεση των λεγομένων εκπροσώπων τέτοιου είδους εταιρειών.

Σύμφωνα με τον νόμο 3758/2009, οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών είναι αυτές που έχουν αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Η επικοινωνία, όμως, μιας εισπρακτικής με τον οφειλέτη διέπεται από κάποιους κανόνες, που συχνά παραβιάζονται. Τις παραβατικές αυτές συμπεριφορές οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην τηλεφωνική γραμμή 1520. Τέτοιου είδους καταγγελίες έγιναν αφορμή να επιβληθούν πρόστιμα 390.000 ευρώ σε οκτώ εισπρακτικές εταιρείες που ακολουθούσαν αθέμιτες πρακτικές.

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=23081