- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

«Αγωνία» για το Βόρειο Αιγαίο

12/09/14 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σε εξέλιξη είναι από το πρωί της Παρασκευής η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για την απευθείας ανάθεση σε άλλη ναυτιλιακή εταιρεία των «ορφανών» επιδοτούμενων δρομολογιακών γραμμών της ΝΕΛ στο Β. Αιγαίο, μετά την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας να κηρύξει έκπτωτη τη ΝΕΛ από δυο επιδοτούμενες γραμμές.

Στη συνεδρίαση κατέθεσε πρόταση για την κάλυψη των συγκεκριμένων δρομολογίων η «Hellenic Seaways» η οποία πρότεινε να δρομολογήσει το πλοίο «Νήσος Μύκονος», ενώ παραβρέθηκε και ο νομικός εκπρόσωπος της ΝΕΛ, που σύμφωνα με πληροφορίες «επιτέθηκε» κατά του υπουργείου Ναυτιλίας, λέγοντας πως δεν έχει το δικαίωμα να τροποποιήσει την σύμβαση και να δώσει σε άλλη εταιρεία τις γραμμές και χαρακτήρισε την απόφαση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη «έωλη» και «εκκρεμή».

Παραβρέθηκαν επίσης τοπικοί παράγοντες των νησιών του Β. Αιγαίου, οι οποίοι μίλησαν για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα νησιά τους όλο αυτό το χρόνο με τα πλοία της ΝΕΛ, καθώς και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή και Νίκος Συρμαλένιος, οι οποίοι δήλωσαν:

«Η σημερινή συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. κατέδειξε για άλλη μια φορά την αποτυχία του σημερινού μοντέλου ανάπτυξης της ακτοπλοΐας. Η διαφαινόμενη κατάληξή της επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους μας για την περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο. Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των νησιών των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά».

Η βουλευτής Σάμου στην παρέμβασή της τόνισε ότι «ο κύριος παράγοντας τον οποίο θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη του το Υπουργείο είναι η διασφάλιση του κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας, της εδαφικής συνοχής, η επιβίωση και η ανάπτυξη των νησιωτών καθώς επίσης και ο σεβασμός των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Η εμβαλωματική λύση η οποία φαίνεται ότι θα προκριθεί επιβεβαιώνει την άποψή μας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κινείται στην λογική της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών αλλά και των τραπεζών. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο, κοινωνικό φορέα συγκοινωνίας προβάλλει πλέον σαν επιτατική αναγκαιότητα για τα νησιά μας».

Στο μεταξύ σε συνέντευξη που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας την Παρασκευή στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά «Κανάλι 1» εκτίμησε ότι θα βρεθεί λύση και το Βόρειο Αιγαίο θα αποκτήσει καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις από αυτές που έχει και πως «εάν η ΝΕΛ θέλει να κινηθεί νομικά, ας το κάνει και ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο, τουλάχιστον το διάστημα που είναι αυτός υπουργός, δεν έχει καμία οφειλή σε εκκρεμότητα προς τη ΝΕΛ, πλην των δρομολογίων του Αυγούστου για τα οποία η εταιρεία κατέθεσε τα αντίστοιχα τιμολόγια μόλις την περασμένη Δευτέρα».

Χριστίνα Παπασταθοπούλου
efsyn.gr


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=233537