- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Πολλά «θα» για τη γραμμή 4 του μετρό

26/09/14 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η νέα γραμμή, μήκους 11,9 χλμ., θα κατασκευαστεί με τη βοήθεια μετροπόντικα, ενώ οι 14 σταθμοί θα συνδυαστούν με έργα ανάπλασης σε γειτονικές περιοχές. Πέντε από αυτούς θα συνδέονται με ισάριθμους σταθμούς του υπάρχοντος δικτύου του μετρό και του Ηλεκτρικού.

Οι 17 νέοι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό, σύστημα που έχει δοκιμαστεί χωρίς παρενέργειες στους επιβάτες σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, ενώ θα διαθέτει κλειστές αποβάθρες με ανοίγματα που θα «κουμπώνουν» με τις πόρτες των βαγονιών.

Θα διαθέτει νέο κέντρο ελέγχου που θα κατασκευαστεί στα Σεπόλια, όπου προβλέπεται να μεταφερθεί και ο σημερινός «εγκέφαλος» του συστήματος που λειτουργεί στο Σύνταγμα.

 

grafima-metro

Η νέα γραμμή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρα, αναμένεται να εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες την ημέρα, να μειώσει κατά 53.000 τις μετακινήσεις με Ι.Χ. και να συμβάλει στη βελτίωση της ατμόσφαιρας, αφού όλα αυτά συνεπάγονται περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 280 τόνους της ημέρα.

Η δημοπράτηση των έργων θα γίνει σε δύο φάσεις. Τον Δεκέμβριο οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος, αλλά οι οικονομικές προσφορές που θα καθορίσουν τον ανάδοχο προγραμματίζονται για το ερχόμενο φθινόπωρο.

Η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει μέσα στο 2016 και να διαρκέσει επτά χρόνια, οπότε με το πιο αισιόδοξο σενάριο η γραμμή θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2022.

Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ, από τα οποία 500 εκατ. θα εξασφαλιστούν από το ΣΕΣ 2014-2020, το νέο ΕΣΠΑ δηλαδή.

Τα υπόλοιπα κονδύλια θα εξασφαλιστούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), αλλά οι συζητήσεις για τη χορήγηση του δανείου δεν έχουν ολοκληρωθεί.

 

Χ.Τζ.
efsyn.gr


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=237977