- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Η τουριστική «άνοιξη» της Αθήνας
01/10/14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Της Χαράς Τζαναβάρα
[1]Αύξηση εσόδων κατά 142,88 εκατ. ευρώ στο σύνολο της οικονομίας της πρωτεύουσας έφερε η «άνοιξη» του τουρισμού που καταγράφηκε στην Αθήνα το πρώτο οκτάμηνο του 2014. Εως τον Αύγουστο οι αφίξεις τουριστών είχαν αύξηση κατά 528.000, με προοπτική να φτάσουν τις 700.000 ώς το τέλος του έτους.
«Είναι η πρώτη καλή χρονιά για την Αθήνα μετά το 2008», τόνισε ο Αλ. Βασιλικός, πρόεδρος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Αττικής και Αργοσαρωνικού, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που οργάνωσαν από κοινού με το «Ελ. Βενιζέλος», την αεροπορική εταιρεία Aegean και την πρωτοβουλία Marketing Greece. Η πληρότητα των τουριστικών μονάδων αυξήθηκε κατά 22,3% και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 28,3%, ανέφερε και πρόσθεσε με νόημα ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων αφορά δημοτικά τέλη και φόρους. Σημείωσε ότι η μέση τιμή του δωματίου αυξήθηκε κατά 4,9%, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αναπροσαρμογές στη νέα τουριστική περίοδο. Παρέθεσε ενδεικτικά στοιχεία για ανταγωνιστικές πόλεις, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη και η Βαρκελώνη, που έχουν ακριβότερες τιμές σε σχέση με την Αθήνα, που κινείται στα ίδια επίπεδα με τη Μαδρίτη.
«Η Αθήνα εισέπραξε την απώλεια σταθερότητας στη χώρα», παρατήρησε ο Ευτ. Βασιλάκης, αντιπρόεδρος της Aegean, που αναδείχτηκε για πέμπτη φορά η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία, με ψηφοφορία μεταξύ εκατομμυρίων επιβατών. «Είναι στο χέρι μας η ανάκαμψη», πρόσθεσε και ανέφερε ότι, παρά το δυσμενές κλίμα, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια αύξησε τους προορισμούς από 22 σε 43 και ώς το 2018 θα φτάσει τους 100, ενώ μετέφερε πέρυσι 10 εκατ. επιβάτες, έναντι 3,5 εκατ. το 2004.
Αναξιοποίητες δυνατότητες
«Εχουμε κρυφές δυνατότητες που δεν έχουμε ακόμη αξιοποιήσει», είπε ο Γ. Παράσχης, γενικός διευθυντής του «Ελ. Βενιζέλος», και πρόσθεσε ότι οι τουρίστες που παραμένουν στην Αθήνα για 48 ώρες έχουν αυξηθεί κατά 33%. «Η Αθήνα αποτελεί καταλύτη για τον ελληνικό τουρισμό», σημείωσε ο Ι. Πάρσαλης, γενικός διευθυντής Marketing Greece, που «τρέχει» μια καμπάνια για την προβολή της Αθήνας, η οποία με ελάχιστα κονδύλια εξασφάλισε δημοσιεύματα που κοστολογούνται σε 7 εκατ. ευρώ.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=239596
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε