- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Εφιάλτης στον δρόμο με τα έργα

06/10/14 ΕΛΛΑΔΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

EUROKINISSI [1]

EUROKINISSI

Κρεματόριο έμοιαζε για ώρες ο κόμβος Βεροίας της Εγνατίας οδού, λίγα χιλιόμετρα μετά τον σταθμό διοδίων του Πολυμύλου, όπου χθες το πρωί πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 30 τραυματίστηκαν, όταν «τρελή» νταλίκα προκάλεσε καραμπόλα με 30 αυτοκίνητα, σε σημείο του δρόμου όπου γίνονταν έργα. «Δεν έπιασαν τα φρένα», ισχυρίζεται ο Ρουμάνος οδηγός.

 

Η αιματηρή καραμπόλα σημειώθηκε στις 10.20 χθες το πρωί, λίγο πριν από τον κόμβο Βεροίας. Νταλίκα με ρουμανικές πινακίδες κυκλοφορίας που οδηγούσε 39χρονος Ρουμάνος προσέκρουσε με σφοδρότητα σε προπορευόμενα αυτοκίνητα, τα οποία παρέμεναν ακινητοποιημένα στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου, λόγω έργων.

 

Περισσότερα από 30 αυτοκίνητα μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών. Λαμαρίνες και σάρκες έμοιαζαν ένα. Φωνές που καλούσαν σε βοήθεια ξαφνικά ακούγονταν από παντού. Κλάματα, κραυγές πόνου και αγωνίας αντιλαλούσαν στα βράχια. Λάδια και αίματα πλημμύρισαν την άσφαλτο.

 

Μια φωτιά που ξέσπασε δευτερόλεπτα μετά τη σφοδρή πρόσκρουση τύλιξε τη μοιραία νταλίκα κι ένα ΙΧ. Για αρκετή ώρα επικράτησε χάος. Κάποιοι έσπευσαν να βοηθήσουν άλλους. Η μυρωδιά του καμένου έφτανε δέκα χιλιόμετρα μακριά, τέσσερις ώρες μετά.

 

Επιτόπου έσπευσαν δεκάδες περιπολικά της Αστυνομίας, εννιά ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και πλήθος πυροσβεστικών οχημάτων, με τους διασώστες να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για τον απεγκλωβισμό των τραυματιών.

 

Από τα συντρίμμια ανασύρθηκαν νεκροί τέσσερις άνθρωποι, εκ των οποίων ο ένας απανθρακωμένος. Αλλοι 30 (26 Ελληνες, 3 Βούλγαροι κι ένας Σύρος) διακομίστηκαν τραυματισμένοι είτε στο νοσοκομείο Βεροίας είτε σε εφημερεύοντα της Θεσσαλονίκης.

 

Ενας από αυτούς, Ελληνας, κατέληξε στο ΑΧΕΠΑ όπου είχε μεταφερθεί, ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών στους πέντε. Τρεις τραυματίες, ανάμεσά τους δύο νήπια 16 και 18 μηνών, είναι βαριά και η κατάστασή τους θεωρείται κρίσιμη.

 

Την προανάκριση και τις έρευνες για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Βέροιας. Οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον 39χρονο οδηγό της μοιραίας νταλίκας, καθώς και τον 42χρονο υπεύθυνο της αναδόχου εταιρείας εκτέλεσης των εργασιών.

 

Ο πρώτος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και οδηγείται σήμερα στον εισαγγελέα της Βέροιας, μαζί με τον υπεύθυνο της εταιρείας ο οποίος κατηγορείται για αδικήματα περί συγκοινωνιών.

 

Χωρίς φρένα

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ρουμάνος οδηγός ισχυρίζεται ότι μετά τα διόδια του Πολυμύλου χάλασε το σύστημα πέδησης της νταλίκας και έχασε τελείως τα φρένα της. Σε αυτό συνηγορούν και οι μαρτυρίες των εργατών που σήκωναν σημαιάκια κινδύνου για να ανακόπτουν ταχύτητα οι οδηγοί.

 

Οπως φέρονται να ανέφεραν, παρά τις δυο προειδοποιήσεις, το βαρύ όχημα δεν ανέκοψε καθόλου ταχύτητα. Ωστόσο, ερωτήματα προκαλεί γιατί επί τόσα χιλιόμετρα ο Ρουμάνος δεν προσπάθησε να σταματήσει την νταλίκα σε προστατευτικά στηθαία ή να την ανατρέψει πριν φτάσει στο σημείο της πρόσκρουσης.

 

Στο μεταξύ, τον υπεύθυνο εργολάβο, την Εγνατία οδό αλλά και την τοπική Τροχαία όριζε ως αρμόδιους για να λάβουν μέτρα προκειμένου να εκτελεστούν τα έργα της ΔΕΗ στο σημείο ο επικεφαλής της Τροχαίας στην Ημαθία. Σύμφωνα με το 2ο άρθρο της απόφασης του διευθυντή της Α. Δ. Ημαθίας, ταξίαρχου Νικόλαου Μπαντουβάκη, που εκδόθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2014, «Οι ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με μέριμνα του ανάδοχου του Εργου (ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΑΤΕ), ο οποίος θα αναλάβει και τα μέτρα τροχαίας σε συνεργασία με την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ» και την Υπηρεσία μας».

 

Μαρτυρίες εμπλεκομένων οδηγών στο δυστύχημα αναφέρουν πως η σήμανση ήταν ελλιπής. Είναι γνωστό, άλλωστε, πως στην Εγνατία οδό διαπιστώνεται σωρεία σχεδιαστικών παραλείψεων και σχεδιαστικών λαθών. Κατά καιρούς έχουν αναφερθεί:

 

• Ελλειψη χώρων στάθμευσης (πάρκινγκ).

• Απουσία σταθμών ανεφοδιασμού καυσίμων και ανάπαυσης.

• Ελλιπής σήμανση και έλλειψη τροχονομικής αστυνόμευσης, αφού αυτή γίνεται αποκλειστικά σχεδόν από κάμερες παρακολούθησης και φωτογράφησης.

• Κακοτεχνίες με πλήθος προβλημάτων στο οδόστρωμα και ανεπαρκές αποχετευτικό δίκτυο που έχει αποτέλεσμα συχνά ο δρόμος να κλείνει λόγω πλημμυρών.

 

Παρ' όλα αυτά, η λειτουργία σταθμών διοδίων αποτελεί προτεραιότητα για την Εγνατία οδό που, αν και ατελής, σπεύδει να εισπράξει χρήματα από τους διερχόμενους οδηγούς. Κάποιοι από τους νεκρούς και τραυματίες του χθεσινού πολύνεκρου είχαν πληρώσει διόδια λίγο πριν από τον θάνατο ή τον τραυματισμό τους…

 

Στον τόπο του δυστυχήματος μετέβη, στο μεταξύ, ο υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Ορφανός, που αφού ενημερώθηκε σχετικά δήλωσε: «Για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί προανάκριση η αστυνομική διεύθυνση Ημαθίας. Ωστόσο, θέλω να τονίσω πως η επέμβαση, τόσο της ΕΛ.ΑΣ. όσο και της Πυροσβεστικής υπηρεσίας, ήταν άμεση. Με κατάλληλες ενέργειες, κατάφεραν να απεγκλωβίσουν τους τραυματίες και να προχωρήσουν σε εκτροπή της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να αποφευχθούν τα χειρότερα», συμπληρώνοντας ότι «θα αποδοθούν ευθύνες όπου υπάρχουν».

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=240907