- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Επτά ερωτήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης ζητούν απαντήσεις

06/10/14 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Επτά αμείλικτα ερωτήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης θέτουν οι εργαζόμενοι στο έργο, προειδοποιώντας εκ νέου οτι μπαίνει σε τέλμα, ενώ κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς του δεν είναι σε θέση να δώσει σαφείς και απαντήσεις.

Μετά τις επαφές που είχαν το προηγούμενο διάστημα με φορείς, κόμματα και παράγοντες του έργου (την ηγεσία του ΚΚΕ, κλιμάκιο βουλευτών Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, τον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων, κ. Σιμόπουλο, τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και βουλευτή Θεσσαλονίκης Σ. Καλαφάτη και τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης Γ. Ορφανό), επισημαίνουν πως δεν έχουν λάβει ξεκάθαρες απαντήσεις σε μια σειρά από καίρια ζητήματα:

- Γιατί ενώ είναι έτοιμα προς εργασία δεν ανοίγονται τα εργοταξιακά μέτωπα στις βόρειες εισόδους των σταθμών Αγίας Σοφίας και Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα το πλήθος των αρχαιολογικών μετώπων αυξάνεται ακόμα και σε τμήματα του έργου όπου δεν αναμενόταν να βρεθούν αρχαιότητες, βάσει του αρχικού σχεδιασμού;

- Η τεχνική δυνατότητα υπάρχει, το προσωπικό υπάρχει και οι καιρικές συνθήκες ευνοούν. Ποιος ευθύνεται για το χαμένο ουσιαστικά χρονικό αυτό διάστημα;

- Γιατί, ενώ έχει σταματήσει η σωστική ανασκαφή στο Σταθμό Αγίας Σοφίας, χρειάστηκαν τρεις εβδομάδες για να συμπεριληφθεί στην Ημερήσια Διάταξη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου; Αυτή είναι η άμεση προτεραιότητα του έργου;

- Γιατί, ενώ υφίσταται μέτωπο και αντικείμενο εργασίας στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, υπάρχουν συμβάσεις 44 εργαζομένων που λήγουν αυτές τις ημέρες, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ως προς την ανανέωσή τους;

- Γιατί υποβόσκει μια έντονη φημολογία περί αποχώρησης του εργολάβου το Δεκέμβριο, οπότε και λήγει η διετής επέκταση της συμπληρωματικής του σύμβασης; Ποιον ωφελεί αυτή η ομιχλώδης κατάσταση; Ποια θα είναι η τύχη του έργου αν συμβεί αυτό;

- Υπάρχει κανείς που μπορεί να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει τη φημολογία αυτή ή βολεύει ορισμένους και αποτελεί μια χρήσιμη δικαιολογία για απολύσεις;

- Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την παραπάνω κατάσταση; Φταίει πάλι μόνο ο Μπουτάρης; Ο κακός εργολάβος; Οι αστοχίες της διοίκησης του έργου; Οι παλινωδίες σχετικά με την τροποποίηση της χάραξης του έργου το 2012; Όλοι μαζί και κανένας ταυτόχρονα;

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης προειδοποιούσαν, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, πως «το έργο δε θα είναι έτοιμο ούτε το 2020…».

 

Νίκος Φωτόπουλος

 

efsyn.gr


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=241151