- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Πεζοδρομείται η Πανεπιστημίου

22/02/13 Άρθρα,Αρχείο Άρθρων

Εως τα τέλη του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση του κεντρικού άξονα της Αθήνας, που θα κοστίσει 250 εκατ. ευρώ. Θα συνοδεύεται από έργα στην ευρύτερη περιοχή, ενώ θα γίνει κάθοδος η Ακαδημίας

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

[1]Από τα μέσα του 2014, με την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, θα κλείσει η Πανεπιστημίου για να ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015. Στις 27 του μηνός, το Ιδρυμα Ωνάση, που χρηματοδοτεί τις μελέτες, θα ανακοινώσει τα βραβεία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τη μεγαλύτερη παρέμβαση στο κέντρο της πρωτεύουσας, που θα παντρέψει τα δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή, ενώ υπάρχουν σχέδια να «παρασύρει» και τη Συγγρού, που προβλέπεται να μετατραπεί από αστικός αυτοκινητόδρομος σε Champs Elysees α λα… ελληνικά.

 

Το συνολικό κόστος των έργων υπολογίζεται σε 200-250 εκατ. ευρώ, αλλά για την πρώτη φάση εκτιμάται ότι αρκούν περίπου 80 εκατ. ευρώ, αφού η επέκταση του τραμ θα φθάσει ώς την πλατεία Αιγύπτου, στη διασταύρωση της Πατησίων με την Αλεξάνδρας, ενώ έχουν μετατεθεί για το μέλλον τα σχέδια να φθάσει ώς τα Πατήσια.

 

Το 80-90% των επιχειρηματιών, των επαγγελματιών και κατοίκων της περιοχής συμφωνούν με τις παρεμβάσεις, όπως έδειξαν τα ερωτηματολόγια που διακινήθηκαν. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, όχι μόνον επί της Πανεπιστημίου αλλά και στη ζώνη επιρροής της, όπου η συνολική αξία των ακινήτων υπολογίζεται σε ένα δισ. ευρώ, με βάση τις αντικειμενικές αξίες.

 

Τις σημαντικότερες αλλαγές παρουσίασαν στη χθεσινή ημερίδα του Πράσινου Ταμείου ο επικεφαλής των μελετών και καθηγητής του Πολυτεχνείου Παναγιώτης Τουρνικιώτης και ο επίσης καθηγητής Μαθιός Καρλαύτης, που εξετάζει τις πολύ σοβαρές κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Οι πολεοδομικές παρεμβάσεις θα καλύπτουν ολόκληρο τον οδικό άξονα Β. Αμαλίας-Πανεπιστημίου-Πατησίων, που αφορά 7 χλμ. από το ύψος της Φιλελλήνων ώς τη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

 

*Αποκλεισμός των ΙΧ σε όλο το μήκος. Από τις δύο λωρίδες που θα διατηρηθούν θα μπορούν να διέρχονται, εκτός από το τραμ, ασθενοφόρα, ταξί και οχήματα τροφοδοσίας. Θα υπάρχουν κάθετοι δρόμοι που θα επιτρέπουν την κυκλοφορία.

 

*Αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Ακαδημίας, όπου τα οχήματα θα κινούνται προς την Ομόνοια. Η αλλαγή αυτή θεωρείται ιδιαίτερα θετική για το περιβάλλον, αφού ο συγκεκριμένος δρόμος σε μεγάλο μήκος του είναι ανηφορικός και τα κινούμενα οχήματα εκπέμπουν αυξημένα καυσαέρια.

 

*Πεζοδρόμηση της οδού Ρήγα Φεραίου, του μικρού δρόμου ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τη Βιβλιοθήκη, καθώς και του τελευταίου τμήματος της Ιπποκράτους, από την οδό Ακαδημίας ώς την Πανεπιστημίου.

 

*Ενσωμάτωση της σημερινής -μάλλον αδιάφορης- πλατείας Δικαιοσύνης και παραχώρηση του παλιού κτιρίου, που σήμερα είναι κλειστό, στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

 

*Ανασχεδιασμός της Ομόνοιας, που θα αναδειχθεί σε αστική πλατεία, με διατήρηση του σημερινού οδικού δικτύου.

 

*Ανάπλαση της πλατείας Συντάγματος, ειδικά στο τμήμα προς την Ερμού που έχει μείνει ημιτελές από το 2004. Για το έργο αυτό υπάρχει ενδιαφέρον και από γειτονικά ξενοδοχεία.

 

«Η Αθήνα έχει μια ιδιομορφία σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες: έχει πολλά κέντρα, που πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους», τόνισε ο Π. Τουρνικιώτης, που πρόσθεσε ότι, με βάση τις ιστορικές καταγραφές, λειτουργούσε πάντα ως δίπολο με τον Πειραιά. Αυτή η σύνδεση, όπως σημείωσε, θα γίνει με την ανάδειξη της οδού Πειραιώς, αλλά κυρίως με τη μεταμόρφωση της Συγγρού. Η λεωφόρος συνδέει το κέντρο της Αθήνας με το Φάληρο, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα του νέου πολιτιστικού πόλου, με τα κτίρια της Λυρικής και της Βιβλιοθήκης, που χρηματοδοτούνται από το Ιδρυμα «Σ. Νιάρχος» και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.

 

Η λεωφόρος Συγγρού διαθέτει σήμερα οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας και οι σχεδιασμοί που εκπονούνται στα πλαίσιο του Ρυθμιστικού της πρωτεύουσας προβλέπουν τη μείωσή τους, ώστε σε συνδυασμό με τους παράδρομους και τις λωρίδες πράσινου να μετατραπεί σε γαλλικό βουλεβάρτο.


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=25717