- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -

Πλώρη για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις βάζει η ΠΝΟ

27/02/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

 Οι επιστρατευμένοι ναυτεργάτες περιμένουν το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου για να δώσουν… απάντηση. Επιδοτήσεις ζητούν οι ακτοπλόοι, επιφυλακτικός ο Μουσουρούλης

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

54 [1]Aποφασισμένοι να ξεκινήσουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, αν και είναι επιστρατευμένοι, εμφανίζονται οι ναυτεργάτες, εάν κατατεθεί στη Βουλή με τη σημερινή μορφή του το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

 

Αυτό δήλωσε χθες μετά το τέλος εκδήλωσης, με αφορμή τη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Γ. Χαλάς και συμπλήρωσε πως και στο παρελθόν το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτεργατών αμφισβήτησε το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης στην πράξη.

 

Ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης που παρευρέθη στην εκδήλωση τόνισε ότι το νομοσχέδιο οδεύει προς τη Βουλή και πως οι αντιδράσεις που σημειώθηκαν γι' αυτό ήταν δυσανάλογα μεγάλες, ενώ έκανε λόγο για επικοινωνιακή εκμετάλλευση από κάποιους.

 

Σε σχέση με τη ναυτική εργασία ανέφερε πως σύντομα θα συναντηθεί με την ΠΝΟ και τον ΣΕΕΝ για να συζητήσουν δύο δράσεις που μελετά. Πρόκειται για επιδότηση άνεργων ναυτικών και αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων για επανακατάρτιση.

 

Κατά τα άλλα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλλης παρουσίασε με μελανά χρώματα το μέλλον της ακτοπλοΐας και δήλωσε πως τα αποτελέσματα της κρίσης στον κλάδο είναι ορατά: Μετά τον Σεπτέμβριο έχουν αποσυρθεί πλοία λόγω οικονομικών προβλημάτων, έχουν διακοπεί γραμμές, υπάρχουν πλοία σε επίσχεση εργασίας, ενώ δεν αποκλείεται να αντιμετωπιστούν προβλήματα στην επαναδρομολόγηση πλοίων.

 

Αναφέρθηκε στις ζημιές των εταιρειών την περίοδο 2009-2012 που, όπως είπε, θα ξεπεράσουν τα 850 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο για το 2012 οι ζημιές υπολογίζονται στα 200 εκατ. ευρώ.Υποστήριξε ότι ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων τα τρία τελευταία χρόνια, ο στρεβλός μηχανισμός διαμόρφωσης του τελικού κόστους των καυσίμων, η πτώση της επιβατικής κίνησης μετά το 2009 κατά 22,5% στην ακτοπλοΐα και 39% στην Αδριατική είναι οι κύριες αιτίες των προβλημάτων της ακτοπλοΐας.

 

Τα αιτήματα των ακτοπλόων

 

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο θέμα όλων είναι ο έλεγχος της τιμής των καυσίμων, καθώς το καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου, αποτελεί το 50-60% του κόστους εκμετάλλευσης. Εθεσε επίσης αιτήματα όπως ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, η μείωση του ΦΠΑ και των κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι επιδοτήσεις εργοδοτικών εισφορών και ο επαναπροσδιορισμός των μισθωμάτων των άγονων γραμμών με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων.

 

Ο Κ. Μουσουρούλης φάνηκε επιφυλακτικός στα αιτήματα των ακτοπλόων και, όπως είπε, κάποια στιγμή θα εξετάσουν το ζήτημα της κοστολόγησης των εισιτηρίων, όχι όμως τώρα λόγω της οικονομικής κρίσης. Για τα καύσιμα τόνισε πως η πρόταση των ακτοπλόων για κρατική ενίσχυση αντιμετωπίζει πρόβλημα κοινοτικού δικαίου, ενώ για τις άγονες γραμμές υποστήριξε πως κάνουν ό,τι το καλύτερο μπορούν για τη ροή της χρηματοδότησης, αλλά ο προϋπολογισμός είναι δεσμευμένος με πολυετείς συμβάσεις, σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και το 2020.

 

[email protected]

 

 

 

 

 


Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=26956