- Εφημερίδα των Συντακτών - http://archive.efsyn.gr -
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε
Aπό εγκαίνια σε εγκαίνια
01/03/13 Αρχείο Άρθρων,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Της Χαράς Τζαναβάρα
Για τις ανάγκες του σημερινού «σκηνικού» που ετοιμάζει το μέγαρο Μαξίμου για την υπογραφή της συμφωνίας για το… αναπτυξιακό έργο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εγκαινιάστηκε χθες εσπευσμένα η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού στο Ικόνιο με το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στον Ασπρόπυργο.
Τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 94%, αλλά οι αρμόδιοι του υπουργείου Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ διαβεβαιώνουν ότι θα ολοκληρωθούν ώς τα τέλη Μαρτίου. Η υποδομή θεωρείται επαρκής για να εκτελεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα, που στο άμεσο μέλλον προβλέπεται να αυξηθούν σε πέντε.
Η γραμμή θα επαρκεί για την κάλυψη 32 δρομολογίων την ημέρα (16 προς κάθε κατεύθυνση), με μεταφορική ικανότητα 1.780 τόνων το καθένα, που θα μπορούν να μεταφέρουν 700 κοντέινερ σε ημερήσια βάση. Η σημερινή συμφωνία αφορά την εξυπηρέτηση της COSCO και της HP, που θα αποφέρει στο Δημόσιο 20 εκατ. ευρώ ώς το τέλος του έτους. Υπάρχουν όμως συζητήσεις με φορείς της ΠΓΔΜ, της Σερβίας, της Τσεχίας και της Ουγγαρίας, για ένα είδος σιδηροδρομικής «σκυταλοδρομίας» για τη μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη.
Χθες οι συναρμόδιοι υπουργοί Κ. Χατζηδάκης και Κ. Μουσουρούλης επισκέφθηκαν το στολισμένο -λόγω της σημερινής φιέστας- με ελληνικές και κινεζικές σημαίες λιμάνι του Ικονίου και δήλωσαν αισιόδοξοι για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Σε ανάλογο κλίμα μίλησε ο επικεφαλής της COSCO στην Ελλάδα, κάπτεν Φου Τσενγκίου.
Πρόκειται πάντως για ένα από τα «ταλαιπωρημένα» προγράμματα του ΟΣΕ, που συγκεντρώνει όλα τα κακά χαρακτηριστικά των δημόσιων έργων:
* Εσπασε ρεκόρ καθυστέρησης, καθώς χρειάστηκαν 12 χρόνια για να ολοκληρωθεί η μονή γραμμή, μήκους μόλις 17 χλμ.! Η πρώτη εργολαβία ξεκίνησε το 2000. Το έργο περιλαμβάνει 10 μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1,4 χλμ., με πιο εντυπωσιακή αυτή που βρίσκεται στο Δαφνί, πάνω από την εθνική οδό Αθηνών-Πατρών. Κατασκευάστηκαν επίσης 10 σήραγγες, συνολικού μήκους 7,1 χλμ. Προς το παρόν οι συρμοί κινούνται με ταχύτητα 50-60 χλμ. την ώρα, ενώ οι προδιαγραφές προβλέπουν 90.
* Παρουσίασε τις συνήθεις υπερβάσεις προϋπολογισμού. Χθες ανακοινώθηκε ότι τα έργα κόστισαν 156,6 εκατ. ευρώ, όταν στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ αναγράφονται 143 εκατ. ευρώ, αύξηση 10%. Οι εργολάβοι ετοιμάζονται να διεκδικήσουν τις συνήθεις… αποζημιώσεις από το Δημόσιο. Αλλά και με τα έως τώρα δεδομένα, το κόστος ανά χιλιόμετρο άγγιξε τα 10 εκατ. ευρώ!
* Σημειώθηκε κατολίσθηση στο 10ο χλμ. και χρειάστηκε να επανασχεδιαστεί για να κατασκευαστεί νέα γέφυρα, που δεν θα επηρεάζεται από μελλοντικές φυσικές καταστροφές.
* Προκλήθηκαν σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, κυρίως στο τμήμα που διέρχεται από την πευκόφυτη περιοχή του Δαφνιού. Πηγές της ΕΡΓΟΣΕ μάς εξηγούσαν χθες ότι γι' αυτόν τον λόγο δεν κατασκευάστηκε διπλή γραμμή, που θα πρέπει να προστεθεί στο άμεσο μέλλον.
Σύνδεσμος άρθρου : http://archive.efsyn.gr/?p=27635
Πατήστε ΕΔΩ για να εκτυπώσετε